پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ سید صولت مرتضوی به منظور افتتاح طرح های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در معیت معاونین استاندار و مسئولین شهرستان به شهرستان بافق سفر کرد.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی امام جمعه شهرستان بافق گفت: زمانی کوه چغارت بربلندا می درخشید اما امروز چاله ای بیش نیست و این از خود گذشتگی کوه را می رساند که از خود گذشت تا مردم مجاور آن به نوائی برسند. مردم بافق مردمی کویری اما از خودگذشته هستند و چه قبل و بعد از انقلاب  چه در دوران دفاع مقدس از جان گذشتگی خود را به منصه ظهور گذاشتند.

 

وی افزود: شهر ما شهری غنی، ثروتمند و برخوردار اما فقیر است، شهری که دارای صنایع و معادن و شرکت های تولید ثروت است اما گاهی می بینیم مردم این شهر باید دست نیاز دراز کنند.

 

حسینی به معضلات این شهرستان هم اشاره و بیان داشت: شهر ما شهر غنی و انتظار می رود که مردم این شهر از غنا و ثروت آن منتفع شوند اما می بینیم چندین سال است که پروژه بیمارستان هنوز بر زمین مانده و هرسال قول بهره برداری و افتتاح می دهند اما زمان افتتاح عذرخواهی می کنند در حالی که در کنار این ثروت نباید شاهد عدم افتتاح این پروژه باشیم.

 

امام جمعه بافق اظهار داشت: پلی کلینیک ما در تامین اجتماعی امکانات بسیار خوبی دارد اما متاسفانه نیروی انسانی کم و پزشک متخصصی حاضر نمی شود در شهر ما به دلیل شرایط اقلیمی منطقه زندگی کند، ما تجهیزات و امکانات داریم ای کاش ترتیبی اتخاد می شد که پزشکانی که اعلام امادگی می کنند در این منطقه حضور پیدا کنند امتیاز خاصی برای آنها قائل شوند. در پرتو این شرکت ها و صنایع بیماری های متعددی در شهر ما وجود دارد که باید در مرکز استان درمان شود درحالی که در امکان درمان در شهرستان وجود دارد.

 

حسینی عنوان داشت: شما می دانید اگر نبودند کارگران ما این شرکت به اینجا نرسیده و این امکاناتی که امروز می بینیم ضمن تلاش کارگران این مجموعه است و اگر اینده این شهرستان و صنعت ما پیشرف می کند باز هم باید دست کارگران را بفشاریم، توقع من این است که به خواسته های این کارگران توجه کنید. دغدغه کارگران ما موضوع سهام ترجیحی است که به صورت امانی به صندوق واگذار شده آزاد و در اختیار کارگران و حتی اگر امکان دارد خود مردم شهر سهیم شوند.

 

امام جمعه بافق در پایان تصریح کرد: بخش اعظمی از شهر ما هیچ نفعی از سنگ آهن نمی برند و گاهی هم ضررهایی در حوزه اقتصادی و معیشتی  به آنها وارد می شود و ای کاش تعاونی شکل بگیرد که نه تنها کارگران حتی مردمی که با شرکت ارتباطی ندارند و با کد ملی خود شهرستان عضو و از این سهام بهره مند شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال دیدگاه