پایگاه خبری صبح بافق

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عباس حسینی امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: در هفته ای که گذشت شاهد عملیاتی توسط جبهه مقاومت بودیم که این عملیات با ویژگی های یک جنگ ترکیبی که از زمین و هوا، جنگ رسانه ای، اطلاعاتی، چریکی و یک جنگ غافلگیرانه که این عملیات بعد از ۸۰ سال شگفت انگیز بود که تمام محاسبات آمریکا و اسرائیل را برای همیشه بهم زد.

دنیا فهمید مردم فلسطین مقتدرانه درعرصه حضور دارند و دیگر روحیه آنها دفاعی نیست و رویکرد آنها تهاجمی شده است

وی افزود: این جنگ ترکیبی وعملیات به گونه ای بود که به تعبیر رهبرمعظم انقلاب شکستی غیرقابل ترمیم بر اسرائیل تحمیل شد که هیمنه اطلاعاتی و قدرت پوشالی این رژیم را زیر سوال و قدرت مردم فلسطین را در دنیا نمایان کرد. این رژیم دیگررژیم سابق نمی شود. دنیا فهمید مردم فلسطین مقتدرانه درعرصه حضور دارند و دیگر روحیه آنها دفاعی نیست و رویکرد آنها تهاجمی شده است. اگر تا امروز فلسطین تا محدوده خاصی از خود دفاع و حمله می کرد امروز اسرائیل باید بداند هر لحظه در اقصی نقاط منطقه باید منتظر هجوم و حضور نیروهای مقتدر فلسطین باشد.

مردم مسلمان در هر کجای این عالم باشند شاید مظلومیت را تحمل کنند اما هیچ مسلمانی اهانت، جسارت و ذلت به خود، باور و مقدساتش را تحمل نخواهد کرد

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی تمام حد و مرزها را زیر پا گذاشت. در این چند ماه اخیر اسرائیل درون مسجد الاقصی قرآن را پاره کرد، به پیامبر اسلام اهانت و حیوان نجس را وارد این مکان مقدس کرد. مردم مسلمان در هر کجای این عالم باشند شاید مظلومیت را تحمل کنند اما هیچ مسلمانی اهانت، جسارت و ذلت به خود، باور و مقدساتش را تحمل نخواهد کرد.

ضی از ارگان ها هستند درعین اینکه زحمت فراوانی می کشند اما در بین مردم دیده نمی شوند که جا دارد مردم قدردان آنها باشند

حسینی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، روز جهانی پست و هفته دامپزشکی اظهار داشت: بعضی از ارگان ها هستند درعین اینکه زحمت فراوانی می کشند اما در بین مردم دیده نمی شوند که جا دارد مردم قدردان نیروهای انتظامی، زحمت کشان اداره پست و نیروهایی که در دامپزشکی فعالیت می کنند که بهداشت و سلامت شما در گرو آنها است باشند.

حضور وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی در شهرستان همراه با افتتاح طرح ها و کلنگ زنی در شرکت سنگ آهن مرکزی بود که در پرتو تلاش مدیران، متخصصان و کارگران زحمتکش همین شهر بود

امام جمعه بافق به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اشاره و بیان داشت: این حضور همراه با افتتاح طرح ها و کلنگ زنی در شرکت سنگ آهن مرکزی بود که در پرتو تلاش مدیران، متخصصان و کارگران زحمتکش همین شهر  بود. وزیر در این سفر قول و وعده  افتتاح بیمارستان شهرستان را داد، بیمارستانی که چند سال باید از افتتاح آن گذشته باشد اما همچنان به دلیل عدم اعتبار کافی تکمیل نشده که قول داد در چند ماه آینده و تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

آقای وزیر،استاندار و فرماندار شهر پیگیر موضوع بیمارستان باشند، زیبنده این شهر نیست شهری که این همه ثروت در کنار آن باشد اما بیمارستان آن به دلیل عدم اعتبار هنوز به بهره برداری نرسیده است

حسینی عنوان داشت: آقای وزیر،استاندار و فرماندار شهر پیگیر موضوع بیمارستان باشند، زیبنده این شهر نیست شهری که این همه ثروت در کنار آن باشد اما بیمارستان آن به دلیل عدم اعتبار هنوز به بهره برداری نرسیده است. شهری که تمام استان یزد را پوشش  و تمام سرمایه آن به تمام نقاط کشور منتقل می شود و کشور از شرکت سنگ آهن منتفع می شود چرا باید بیمارستان آن با این وضع به بهره برداری نرسد؟ هم ما پیگیری می کنیم و هم اینکه مردم از مسئولین شهرستان مطالبه کنند.

به دلیل وجود معادن، بیماری‌های متعددی در این شهرستان رابج شده که خوب است در همین منطقه بافق درمان و نیاز به رفت و آمد به استان نباشد

وی ادامه داد: موضوع کلینیک تامین اجتماعی و عدم حضور پزشک متخصص در این مکان هم مطرح شد که این کلینیک از نظر امکانات کامل است ولی مشکل اصلی کلینیک نیروی انسانی و پزشک متخصص است که وزیر قول مساعد داد. به دلیل وجود معادن، بیماری‌های متعددی در این شهرستان رابج شده که خوب است در همین منطقه بافق درمان و نیاز به رفت و آمد به استان نباشد. 

ما بافقی ها یک عیب بزرگ داریم که داشته های خودمان را نمی بینیم، شخصیت های برجسته ای در عرصه ها و حوزه های مختلف داریم اما کمتر دیده می شوند.چرا از آنها بهره نمی برید و نامی از آنها برده نمی شود؟

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: ما بافقی ها یک عیب بزرگ داریم که داشته های خودمان را نمی بینیم، شخصیت های برجسته ای در عرصه ها و حوزه های مختلف داریم اما کمتر دیده می شوند. در مقوله شعر، علم وهنر و دانش چه شخصیت های برجسته ای هستند که بسیاری از شما حتی نام آنها را هم نشنیده اید. چرا از آنها بهره نمی برید و نامی از آنها برده نمی شود؟

یادواره شهدای بافق یک ایراد بزرگ داشت اگر این یادواره، یادواره شهدای شهرستان بافق بود چرا در طول برنامه حتی نامی از یک شهید بافقی مطرح نشد؟

حسینی در پایان ضمن قدردانی از عوامل برگزاری یادواره شهدای  شهرستان انتقادی هم از آنها داشت و گفت: یادواره شهدای بافق یک ایراد بزرگ داشت اگر این یادواره، یادواره شهدای شهرستان بافق بود چرا در طول برنامه حتی نامی از یک شهید بافقی مطرح نشد؟ چرا در طول برنامه از کرامات، رشادت ها، مناجات و ارتباط با خدای شهدای بافقی نامی نیامد؟ مگرما نداریم شهدای ارزشمندی که باعث افتخارند؟ چرا شهدای بافق برای جوانان معرفی نمی شوند اگر یادواره شهدای بافق هست باید بیش از هر شهیدی از شهدای شهرستان نام برده شود، ما باشهدای دیگر مشکلی نداریم و همه شهدا ارزشمند هستند اما از داشته هایمان خودمان بگوییم.  مسئولین در تمام برنامه هایی که در سطح شهر برگزار می کنند از نیروی بومی خود شهرستان استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ع

ارسال دیدگاه