پایگاه خبری صبح بافق

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ با توجه به اهمیت تزریق واکسن آنفلوانزا جهت افراد در معرض خطر، کلیه پرسنل دامپزشکی شهرستان بافق با حضور در مرکز بهداشت، واکسن آنفلوانزا را تزریق نمودند.
سالاری رئیس دامپزشکی بافق آنفلوانزا را یکی از شایع‌ترین بیماری‌های فصول سرد و بین انسان و پرندگان مشترک دانست و در این خصوص گفت: با شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا در ماه های پیش رو و همچنین نحوه فعالیت شاغلین حوزه دامپزشکی بعنوان افراد در معرض خطر که در ارتباط گسترده با انواع پرندگان هستند، به همین منظور با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرساله کلیه پرسنل اداره دامپزشکی علیه بیماری آنفلوانزا واکسینه می شوند.
فرزانه سالاری در پایان افزود: کارکنان دامپزشکی به عنوان سربازان عرصه بهداشت جامعه در خط مقدم مبارزه با طیف وسیعی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و پرندگان قرار دارند و همکاران ما در این بخش همواره با مخاطرات فراوان و غیر قابل پیش بینی رو به رو هستند که ایمن سازی علیه بیماری‌های مشترک در آنها بسیار حائز اهمیت است.
واکسن آنفولانزا محتوی آنتی ژن های سطحی ویروس آنفلوآنزا است که بر روی تخم مرغ های بارور حاصل از گله های مرغ سالم تکثیر داده می شود و به شکل مایع شفاف و بی رنگ در سرنگ های آماده مصرف جهت واکسیناسیون انسانها استفاده می شود.

ارسال دیدگاه