پایگاه خبری صبح بافق

۲۷ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق ؛ سیدجواد میرجعفری مدیر آموزش و پرورش شهرستان در مراسم نمادین طرح آهن یاری از اجرای طرح آهن یاری و مکمل یاری با ویتامین D در مدارس دخترانه متوسطه با هدف ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی از دانش آموزان خبر داد .

وی با اعلام این خبر افزود : با توجه به اهمیت کم خونی های ناشی از فقر آهن و عوارض شایع آن به ویژه در دختران و کمبود  شدید ویتامین D ، با همکاری واحد بهداشت مدارس در شبکه بهداشت و درمان شهرستان طرح آهن یاری و مکمل یاری با ویتامین D در مدارس دخترانه بافق در مقاطع تحصیلی  اول و دوم متوسطه  به اجرا در خواهد آمد .

او ادامه داد : برنامه مکمل آهن یاری در دختران نوجوان با هدف ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی از دانش آموزان گام موثری در راستای پیشگیری از کمبود آهن و پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم است.

میرجعفری با اشاره به اهمیت تامین سلامت داشن آموزان اظهار داشت :  کاهش قدرت و ظرفیت یادگیری ، کاهش تمرکز حواس ، افت تحصیلی ، خستگی زودرس و ضعف و سرگیجه ، کاهش توان کاری و مقاومت بدن در برابر بیماری ها را از جمله مهمتریتن عوارض کم خونی و فقرآهن می باشد.

وی در پایان بر تکمیل دوره درمان و مراقبت از دانش آموزان مبتلا به  پدیکولوز توسط مربیان تاکید و آموزش به والدین دانش آموزان را خواستار شد .

لازم به ذکر است مراسم نمادین این طرح در هنرستان عصمتیه با حضور مدیر آموزش و پرورش ، معاونت پرورش و تربیت بدنی فکارشناس تربیت بدنی و سلامت و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

انتهای پیام/

آهن یاریاهن یاری

 

طرح آهن یاریطرح آهن یاریطرح آهن یاری

 

ارسال دیدگاه