پایگاه خبری صبح بافق

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عباس حسینی امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان گفت: مهم ترین مسئله جهان اسلام موضوع غزه است، امروز اسرائیل ادعای پیروزی و اینکه به اهداف خود رسیده است می کند اما اگر شما پیروز شدید چرا موضوع بمب اتم را مطرح می کنید.

وی افزود: اسرائیل و سران آن تهدید به استفاده از بمب اتم می کنند اما خود آنها می دانند که نمی توانند از این بمب استفاده کنند چون تمام شهروندان آنها تلف می شوند. 

حسینی عنوان داشت: تا امروز حدود ۶۰ درصد از بیمارستان ها تخریب شده و دهها هزار بیمار به شهادت رسیدند اما اسرائیل می داند که روزهای آخر خود را می گذراند و امیدواریم شاهد محو نام و نقشه اسرائیل از روی زمین باشیم. متاسفانه برخی از افراد در کشور که به ظاهر روشنفکر هستند از اقدامات این رژیم حمایت می کنند و به بهانه اینکه با جمهوری اسلامی رابطه خوبی ندارند از کشتار مردم غزه حمایت می کنند.

خطیب جمعه بافق در ادامه به موضوعات و مشکلات شهرستان هم اشاره و تصریح کرد: مسائلی در شهرستان وجود دارد که مردم را نگران می کند، یکی از این موضوعات مسئله نانوایی ها و آرد و نان است که در این مدت تصمیماتی در رأس کشور گرفته شده و فقط مربوط به شهر ما نیست لذا تصمیماتی گرفته شد و مسئولین در بین مردم حضور و هماهنگی صورت گرفته که مدیرکل غله استان هفته آینده با حضور در شهرستان از طریق تریبون نماز جمعه با شما مردم صحبت خواهد کرد. 

حسینی بیان داشت: معتقدم فضای نماز جمعه باید فضای خدمت به مردم باشد و تمام مسئولین ما باید در این تریبون حضور، شفاف سازی و مسائل را بیان کنند. اینکه مردم دغدغه و مشکل داشته باشند اما مسئول پاسخ گو نباشد دردی از مردم را دوا نمی کند.

امام جمعه بافق به موضوع چاههای کشاورزی و خاموشی های آن هم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مردم این موضوع است و اینکه چقدر خاموشی چاهها به شما ضرر زده و چه محصولاتی از بین رفت و خساراتی را متحمل شدید، در این مدت پیگیری هایی صورت گرفت که از مدیرکل آب منطقه ای استان دعوت شد تا از طریق تریبون نماز جمعه پاسخگوی شما باشد و اگر بتواند قانع کند ارزشمند است والا با شعار دادن فایده ای ندارد.

حسینی در خصوص کیفیت بد آب شیرین کن های سطح شهرستان نیز گفت: آب شیرین کن در سطح شهرستان وجود دارد اما آبی شیرین نمی کند که پیگیری هایی صورت گرفت و قول دادند که در این چند روز مشکل رفع شود. همه مردم که نمی توانند آب شیرین کن خریداری کنند و این آب در شأن مردم شهرستان نیست.

مسئولین شهرستان در تلاش هستند اما باید این تلاش مضاعف و جدیتی در این صحنه وجود و حمایت هایی صورت گیرد تا این مسائل رفع گردد.

امام جمعه بافق در خصوص وضعیت بیمارستان هم تصریح کرد: بارها گفته ایم و بار دیگر هم خواهیم گفت مردم ما واقعا انتظار دارند این بیمارستان در شأن آنها افتتاح شود. جلسه ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین استانداری برگزار شد و پیمانکار در حال فعالیت هست و در این چند هفته مسئولین حضور پررنگی داشتند و سرکشی صورت گرفت اما صرف سرکشی و جلسه گرفتن دردی دوا نمی کند. جلسات بارها گرفته شده اما خروجی این جلسات چه بوده است؟ جلساتی ارزشمند است که در هر جلسه مصوباتی صورت و پیمانکارانی انتخاب و به صورت امانی حضور و همزمان با هم این پروژه رو دنبال کنند. اگر این اتفاق صورت بگیرد می توانیم در چند ماه آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی ادامه داد: استاندار در حال تلاش است چول قول داده در حال پیگیری هست اما مردم بیمارستان آماده می خواهند. من نمی گویم تا دهه فجر هرچند قول دادند تا این دهه ولی در اولین زمان ممکن شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم که مردم با این مشکلات و بیماری هایی که دارند نیاز نباشد به مرکز استان رجوع کنند‌‌.

امام جمعه بافق در پایان تصریح کرد: صنایع و معادنی که در شهرستان حضور دارند کمک کنند تا این پروژه به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه