پایگاه خبری صبح بافق

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عباس حسینی امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در ایران پایین است، کدام خانواده ای را می شناسیم که روزانه انس با کتاب و اهل مطالعه باشند. علم و دانش و مطالعه برای خدا ارزش بالایی دارد اما امروز با کمال تأسف خواندن کتاب در کشور ما جایگاه خاصی ندارد. چه بسا که جوانان و نوجوانان شهرستان آمار کتابخانه های شهر را هم نداشته باشند.

متاسفانه سرانه مطالعه در ایران پایین است

وی افزود: پدران و مادران باید اهل مطالعه باشند تا فرزندان آنها هم یاد بگیرند، مطالعه کتاب آینده را برای ما روشن و به ما هنر، تعهد و تخصص می دهد. علم و دانش قدرت می آورد که این در پرتو مطالعه است.

در طول تاریخ بشریت هرکجا که انسان شکست خورد در پرتو جهل و نادانی بود و هرکجا دانشمند، عالم و دانشمند بود نمی توانست دشمن در پی نفوذ کند

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: هرکجا جهل و نادانی بود دشمن سیطره پیدا می کند. در طول تاریخ بشریت هرکجا که انسان شکست خورد در پرتو جهل و نادانی بود و هرکجا دانشمند، عالم و دانشمند بود نمی توانست دشمن در پی نفوذ کند. هفته کتاب بهانه ای برای رفتن به سمت کتابخانه ها است.

باید در مقابل در دشمن مقتدرانه ایستاد و این درس مکتب حضرت زینب(س) است

حسینی به ولادت حضرت زینب(س) اشاره و بیان داشت: باید در مقابل در دشمن مقتدرانه ایستاد و این درس مکتب حضرت زینب(س) است. ما از اول انقلاب یک ذره در مقابل دشمنان نترسیدیم و یقین داریم تا ظهور امام زمان(عج)مقتدرانه در تمام مستکبرین عالم خواهیم ایستاد.

بسیج برخواسته از انقلاب و دفاع مقدس نیست بسیج برخواسته از اتحاد، اراده و عزم مردم در دفاع از انقلاب است

امام جمعه بافق به هفته بسیج هم اشاره و خاطرنشان کرد: در آستانه هفته بسیج هستیم، بسیجی که به گمان بعضی برخواسته از انقلاب است اما این گمان اشتباه است، بسیج برخواسته از انقلاب و دفاع مقدس نیست بسیج برخواسته از اتحاد، اراده و عزم مردم در دفاع از انقلاب است. بسیجی ها در دفاع مقدس اگر برگ زرینی برای خود گذاشتند از اتحاد، همدلی و پیروی از منویات امام راحل و ولی فقیه زمان خود بود.

امروز بسیج باید با سه رویکرد جهاد تبیین، امیدآفرینی و خدمت به مردم برنامه های خود را پیش ببرد

حسینی عنوان داشت: امروز بسیج باید با سه رویکرد جهاد تبیین، امیدآفرینی و خدمت به مردم برنامه های خود را پیش ببرد. اگر امروز بسیج می خواهد مثل همیشه بدرخشد منویات و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب را پیش ببرد. امروز با آلوده شدن در فضای مجازی دشمن چنان سیاه نمایی کرده که جوان و نوجوان ما از انقلاب بیزار شده و از برکات و آثار انقلاب نمی داند.

امروز دشمن در حال سیاه نمایی کردن و کم رنگ کردن امید مردم است و امروز وظیفه بسیج هست که امید را دوباره در بین مردم احیا کند

وی گفت: در آستانه انتخابات هستیم و مردم باید با یک امید در صحنه حاضر شوند، امروز دشمن در حال سیاه نمایی کردن و کم رنگ کردن امید مردم است و امروز وظیفه بسیج است که امید را دوباره در بین مردم احیا کند.‌

متاسفانه امسال با کمبود معلم مواجه بوده و هستیم و با کمال تأسف بعضی از پایه های اول ابتدایی معلم ندارد که آسیب بسیار بزرگی است

امام جمعه بافق به موضوعات شهرستان هم اشاره و گفت: اولین موضوعی که دغدغه شما مردم است موضوع آموزش و پرورش است، متاسفانه امسال با کمبود معلم مواجه بوده و هستیم و با کمال تأسف بعضی از پایه های اول ابتدایی معلم ندارد که آسیب بسیار بزرگی است. باید به آموزش و پرورش بیشتر بها و مورد توجه قرار بگیرد هر مسئول مربوطه ای که می تواند به آموزش و پرورش خدمتی کند باید در این عرصه انقلابی و جهادی وارد و حل کند.

موضوع طرح معلمین خرید خدمت و خدمات یکی دیگر از مشکلات حوزه آموزش و پرورش در شهرستان است که این معلمان بین ۵ تا ده سال در حال خدمت هستند اما نه هویت معلمی و نه حقوق معلمی دارند که در شهرستان حدود ۴۰ نفر هستند

حسینی ادامه داد: موضوع طرح معلمین خرید خدمت و خدمات یکی دیگر از مشکلات حوزه آموزش و پرورش در شهرستان است که این معلمان بین ۵ تا ده سال در حال خدمت هستند اما نه هویت معلمی و نه حقوق معلمی دارند که در شهرستان حدود ۴۰ نفر هستند. این موضوع اگر باید در شهرستان حل و فصل شود مسئولین شهرستان اقدام کنند و اگر در استان و کشور هم باید حل شود مسئولین این موضوع را پیگیری شوند.

از نظر سخت افزاری متاسفانه بعضی از مدارس امکانات و تجهیزات ندارند که مسئولین این موضوع را هم پیگیری کنند.

امام جمعه بافق اظهار داشت: از نظر سخت افزاری متاسفانه بعضی از مدارس امکانات و تجهیزات ندارند که مسئولین این موضوع را هم پیگیری کنند.

بعضی از معادن در اطراف سنگ آهن وجود دارد که می تواند خوراک این شرکت را تامین کند
حجت الاسلام حسینی به موضوع خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی هم اشاره و تصریح کرد: بعضی از معادن در اطراف سنگ آهن وجود دارد که می تواند خوراک این شرکت را تامین کند. شرکت سنگ آهن مرکزی وارد شود و در این مزایده ها شرکت کند و با همفکری و همکاری با شرکت های دیگر و سنگی در معادن دیگر تولید و استخراج می شود برای خوراک خود شرکت استفاده و از شهرستان بیرون نرود.

چرا زمانی که شرکت سنگ آهن به سنگ نیاز دارد باید بعضی از معادن ما سنگ آهن آن به بیرون از شهرستان فروخته شود این ظلم است

امام جمعه بافق گفت: چرا زمانی که شرکت سنگ آهن به سنگ نیاز دارد باید بعضی از معادن ما سنگ آهن آن به بیرون از شهرستان فروخته شود این ظلم است. شرکت سنگ آهن به سنگ نیاز دارد اگر معلدنی در اطراف این شرکت است که می تواند خوراک شرکت را تامین کند از هر طریقی باید این سنگ در بافق مصرف شود لذا مسئولین پیگیری کنند سنگی در بافق استخراج می شود بیرون نرود.

اگر امروز کارگران ما نبودند این اقتدار و ابهتی که شرکت سنگ آهن دارد نداشت و این خواسته ها منطقی است که باید پیگیری شود

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: کارگران خواسته هایی دارند و شورای کارگری در معادن مختلف خواسته های دارند، اگر امروز کارگران ما نبودند این اقتدار و ابهتی که شرکت سنگ آهن دارد نداشت و این خواسته ها منطقی است که باید پیگیری شود.

انتهای پیام/ع


ارسال دیدگاه