پایگاه خبری صبح بافق

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ جلسه بصیرتی کانون توسعه ارزشهای شهرستان بافق با موضوع ماهیت رژیم صهیونسیتی و جنگ غزه با حضور امیرحسین زارعی دکترای علوم سیاسی و استادیار دانشگاه آزاد تهران در محل مسجد آمیرزا محمدحسین شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر امیرحسین زارعی مولفه های رژیم صهیونیستی را شرح و گفت: ساکنان مناطق اشغالی به سه درجه تقسیم می شوند، یهودی های اشکنازی که شهروند درجه یک هستند، یهودی های میزراحی که از شهروندان درجه دو بوده و هیچ وقت رکن یک نمی توانند باشند و گروه سوم یهودی های سفاردی مثل مهاجرین آفریقایی هستند که عملا جزو قشر فقیر هستند.

وی افزود: اسرائیل دارای ۶ سرویس اطلاعاتی مختلف است. اسرائیل از لحاظ سرزمینی کوچک ولی از نظر نظامی بزرگتر از خودش در نظر گرفته شده و متکی بر تانک های مرکاوا و بلدوزرهای زرهی است.

سخنران این نشست تصریح کرد: اسرائیل از نظر تجهیزات نظامی دارای سه سری سامانه پدافندی آمریکایی، ۴۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی و متکی بر هواپیماهای اف ۱۵ و ۱۶و یک توان رزم محدود دریایی دارد. 

این رژیم دارای چند سامانه موشکی به نام جریکو ۲،۱و ۳ است که امکان حمل کلاهک هسته ای دارند ولی این موشک ها با اختلاف ۱۰۰۰ متر به هدف می خورند.

زارعی از شاویت به عنوان موشک قاره پیمای اسرائیل نام برد و اظهار داشت: این موشک قاره پیما پیداست و ۷۰۰۰ کیلومتر برد دارد. همچنین یک رآکتور ۱۵۰ مگاواتی را فرانسوی ها به اسرائیل قاچاق کردند که قابلیت اتمی کردن آنها را دارد.

استادیار دانشگاه آزاد تهران عنوان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مقابله ی با اسرائیل از سطح مردم به سطح حکومت آمد و ایران با رژیم صهیونیستی در دو موضوع مناقشه داشت، اول نقص حقوق بشر می کند و اینکه یک پادگان دارای قدرت نسبتا بالا را پذیرفته بودیم. اما حمله ۷ اکتبر هیمنه و قدرت نمادین رژیم را شکست داد چرا که قبلا محور مقاومت واکنشی بود و در این حمله کنشی بود.

سخنران این نشست بصیرتی خاطرنشان کرد: زمانی که اسرائیل در شرایط ضعف قرار می گیرد موضوع دو دولتی را مطرح می کند. صهیونیست ها جنبش استعماری وطن گزین هستند و می گویند من سرزمینی را می خواهم بدون حضور مردم آنجا، یک چنین کشوری حاضر به تشکیل دو دولت نمی شوند. یکی از اهداف دو دولتی کسب مشروعیت، کسب فرصت و زمان و قدرت محور مقاومت را کم کند. یکی از شگردهای این رژیم تکه تکه کردن سرزمین است و بدین ترتیب ظرفیت را چند تکه می کند.

وی در ادامه به اهمیت نوار غزه اشاره و بیان داشت: نوار غزه از نظر ژئوپلیتیکی بسیار اهمیت دارد و لذا اسرائیل در جنگ غزه ۴۶ میلیارد دلار هزینه کرده است. رژیم صهیونیستی تنها با زور اسلحه باید از بین برود و راه دیگری وجود ندارد.

دکتر زارعی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر طرف مقابل مقاومت آمریکاست و رژیم صهیونیستی عددی حساب نمی شود و یک ارتش کلاسیک هیچگاه نمی تواند در مقابل جنگ چریکی مقاومت کند. در اجلاس کشورهای اسلامی در عربستان متاسفانه محورهای رئیس جمهور ایران را در بیانیه نیاورده اند. جنگ تمام می شود ولی آمریکایی ها یک معامله انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه