پایگاه خبری صبح بافق

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان اشاره و گفت: آمریکا در سال ۸۵ در برابر حزب الله شکست سنگینی خورد، ۳۳ روز مقاومت مردم لبنان باعث شکست آمریکا شد و امروز می بینیم قدرت حزب الله بیش از ده برابر شده است. آمریکا در عراق شکست خورد، عراقی که دولتی از ژنرال های آمریکایی تشکیل داد اما امروز گروه‌های مقاومت از عراق به سمت فلسطین می روند و پشتیبان غزه هستند. در افغانستان و سوریه نیز آمریکا شکست خورد.

وی افزود: امروز یک خاورمیانه جدید در حال شکل گیری است که به تعبیر مقام معظم رهبری غرب آسیا یک تعییر و تحولی در منطقه درحال شکل گیری است که به نفع آمریکا نخواهد بود. خصوصیت اول منطقه ای که در غرب آسیا در حال شکل گیری است آمریکا زدایی است.

حسيني تصریح کرد: تنها راهکار حل مسئله فلسطین برگزاري رفراندوم و همه پرسی است که مردم فلسطین حق انتخاب برای دولت خود دارند و زمانی خواهد رسید که رژیم صهیونیستی باید به این رفراندوم تن دهد چون هرچه می گذرد بی آبرو تر می شود. 

امام جمعه بافق به دهم آذرماه روز شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره و افزود: مهم ترین ویژگی که نماینده مجلس باید داشته باشد تدین است، نماینده مجلس باید آگاه به شرایط کشور، جامعه و دنیا باشد و جرأت، جسارت و شجاعت داشته و عالم باشد. نماینده متدین خیانت نمی کند و از آرمان های انقلاب کوتاه نمی آید و در راه تضعیف مجلس گام و قدم برنمی‌دارد.

خطیب جمعه بافق خاطرنشان کرد: راه اساسی دردهای کشور عمل به قانون اساسی است، اگر بخواهیم مشکلات کشور مرتفع شود تمام دستگاه‌ها باید مقید به قانون اساسی باشند. قانون اساسی ما چیزی جز اسلام و انقلاب نیست و برخواسته از خواسته های مردم و آموزه های اسلام است.

حسيني گفت: پیشرفت هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شاهد هستیم در پرتو عمل به قانون اساسی بوده و اگر بخواهیم همچنان پیشرفت کنیم راه آن عمل به قانون اساسی است.

امام جمعه بافق در پایان  به روز جهانی معلولین هم اشاره تصریح کرد: معلولین یکی از اقشار مظلوم جامعه هستند، در شهرستان سه مرکز نگهداری و آموزش معلولین است که مردم و مسئولین به این مراکز توجه و برای رفع نیازهای آنها تلاش کنند. یکی از گلایه هایی که معلولین دارند عدم مناسب سازی فضای شهری است که باید به این مسائل رسیدگی شود چون این عزیزان هم از اقشار جامعه هستند. 

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه