پایگاه خبری صبح بافق

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک ۱۶ آذرماه به عنوان روز دانشجو گفت: در سال ۱۳۳۲ حدود ۴ ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد شاه ایران تصمیم گرفت ارتباط خود را با بریتانیا برقرار و در این رابطه معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد. دانشجویان بصیر و دشمن شناس آن دوران برای اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه تجمع کردند که دولت وقت برای سرکوب دانشجویان به دانشگاه حمله که منجر به زخمی شدن تعدادی از دانشجویان و شهادت ۳ نفر از آنها شد.

 

وی افزود: این دانشجویان بر ضد سلطه آمریکا و استکبار قیام کردند لذا ۱۶ آذر به نام روز دانشجوی ضد سلطه نامگذاری شد.۱۶ آذر روز دانشجویی است که بر ضد حضور افراد آمریکایی در ایران قیام کردند و این نشان دهنده بصیرت دانشجویان ما که نسبت به کشور خود حساسیت دارند.

 

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: امروز بیش از هر روز دیگر باید استکبار ستیز و دشمن شناس بود، دشمن امروز در تلاش است علاوه بر سرمایه های مادی، سرمایه های معنوی مردم را از بین ببرد. امروز باید بیش از هر زمان دیگر همه اقشار جامعه به خصوص دانشجویان دشمن شناسی خود را قوی کنند. باید در دانشگاه‌ها استکبارشناسی و مستکبر شناسی در مراکز آموزشی ما تعلیم داده شود.

 

حسيني اظهار داشت: امروز مستکبرین و اسلام ستیزان به این نتیجه رسیدند که اگر اسلام در ایران تقویت شود تمام مسلمین جهان تقویت خواهند شد. امروز بیش از هر زمانی جوانان باید در راه تحصیل علم بکوشند اما علمی که کارگشا و راهگشا باشد.

 

امام جمعه بافق به ارزش علم اشاره و بیان داشت: علمی ارزش دارد که گره ای از گره های مردم و مشکلی از مشکلات منطقه را حل کند. با کمال تاسف خیلی از پایان نامه های ما در کتابخانه ها در حال خاک خوردن است چون کاربردی نیست و به درد جامعه نمی خورد و مشکلی را حل نمی کند.

 

حسيني عنوان داشت: امروز پایان نامه ای ارزش و اعتبار دارد که با هر پایان نامه گره ای از منطقه باز شود. امروز پایان نامه های ما باید ابتدا در منطقه آسیب شناسی شود. اگر پایان نامه های ما بتواند علم و دانشی تولید و کره گشایی کند ارزش دارد. علمی ارزش دارد که در کنار تقوا باشد.

 

خطیب جمعه شهرستان به ۱۹ آذر روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اشاره و خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه این شورا دفاع از تهاجم فرهنگی است، متأسفانه هنوز در کشور مواجه هستیم با افرادی که هنوز باور ندارند که دشمن در حال تلاش و معتقدند که دشمن تراشی می کنيد در حالی که اولین راهبرد موفقیت برای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مبارزه با ضد فرهنگ باور این مسئله است که دشمن در حال تلاش است.

 

حسینی افزود: امروز صداوسیما فرهنگ اصیل اسلامی را ترویج نمی‌دهد و برنامه های تبلیغاتی آن تبلیغ مبلمان تجملات و اشرافی‌گری است، فیلم هایی که در سینما و تلوزیون ساخته می شود تبلیغ فساد، فحشا و منکرات به صورت ناخواسته یا آگاهانه است. صداوسیما در برنامه های فرهنگی و ضد فرهنگی نقش مستقیم و مردم هرچه را ببیند به سمت آن می روند. اینکه در رسانه های ما برنامه هایی نمایش داده شود که نسل جوان ما را به آن سمت سوق دهد فرهنگ ما را تحت الشعاع قرار خواهد داد. 

 

امام جمعه بافق اظهار داشت: دومین راهبرد،  شناخت تهاجم است، دشمنی که در حال هجوم است با چه آرایشی حمله می کند و اگر روزی آرایش دشمن در مباحث فرهنگی و ضد فرهنگی لو رفت مرحله بعد با آرایش جدید وارد می شود لذا باید برای هر آرایش دشمن طرح و برنامه داشته باشیم. دشمن بیش از ما باورهای ما را مطالعه می کند.

 

 تولید نیروی انسانی کارآمد سومین راهبردی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره و گفت: مراکز آموزشی، حوزه و دانشگاه و حتی آموزش و پرورش باید نیروهای کارآمدی تربیت کنند. امروز باید جوانان و نوجوانان را با مسائلی که در جهان حاکم است آشنا و لازم است جوانان، دانشجویان و طلاب در فضاي مجازي و حقیقی بصیرت و حضور پررنگی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: مهم ترین راهبرد برای موفقیت در مسائل فرهنگی حضور مردم است، انقلاب را شما مردم به پیروزی رساندید و در این ۴۵ سال حضور مردم‌بود که باعث دوام این نظام و تقویت آرمان های انقلاب شد. زمانی مسئولین قدرتمند می شوند که مردم پشتوانه آنها باشند، امروز مردم نباید در برابر هجمه به باورهای خود سکوت و در جامعه بی تفاوت باشند. مردم باید از مسئولین مطالبه و اگر در میدان و عرصه ها باشید مسئولین هم قدرت بیشتری پیدا می کنند.

 

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مردم فسادی درشهر و محله خود دیدند و بی تفاوت نشدند این فسادها، فحشا و آسیب ها از بین خواهد رفت و اگر بی تفاوت بودیم فساد و فحشا تقویت می شود.

 

انتهای پیام/ع

ارسال دیدگاه