پایگاه خبری صبح بافق

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ انقلاب اسلامی در شرایطی اتفاق افتاد که اکثر مردم در تمایلات مادی و نفسانی گرفتار بودند و اندیشه‌های اومانیستی و انسان مدار سیاسیِ غرب، عالم را فرا گرفته بود و جنگ میان ایران و عراق عرصه‌ای بود که «دین»؛ شکوه، عظمت و هنرنمایی خود را به نمایش گذاشت،هدف انقلاب اسلامی محقق شد و در مقابل ایدئولوژی‌های غرب، قد علم کرد.


 با رهبری امام؛ اسلام و فرهنگ اسلامی از سکون و منفعلی خارج، و پویایی و انقلابی بودن خود را به منصه ظهور رساند و زنگ خطر را برای تمامی استعمارگران و چپاولگران به صدا درآورد که موجب جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق علیه ایران و یا به عبارتی دفاع مقدس مردم ایران درمقابل جهان خواران و غارتگران به سرکردگی آمریکا گردید که ابتکار، از خود گذشتگی، ایثار، اتکا بر نیروی مردم، مقابله و ایستادگی در برابر تمامیت خواهی نامشروع کشورهای سلطه‌گر و اصرار بر حفظ تمامیت ارضی کشور، از نتایج روشن و‌الگوی نظامی‌موفق آن‌ست که توانست بقای دین و حکومت را تضمین کند.


 این جنگ، نه تنها جامعه حزب الله ایران را در دگرگونی عظیم مادی و معنوی فروبرد بلکه تمامی سیاستگذاری‌های عالم را دستخوش تغییر و تحول و در پی آن نظم نوین جهانی را رقم زد، به طوری که جهان پس از گذشت چندین سال از طرح ایده خاورمیانه جدید به تشکیل #غرب_آسیای_جدید با گفتمان مقاومت رسید.


مردم مظلوم و غیور فلسطین نیز با گذشت ده‌ها سال از جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها و تامین کننده خوراکشان؛ آمریکا و دیگر کشورهای تحت نفوذ، دریافتند که رمز پیروزی در مقاومت و جهاد است و با عملی کردن این بینش و با دستاوردهای جهانی، مانند انقلاب اسلامی ایران به همگان نشان داد، می توان برابر تمام ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد و فقط با اتکا به نیروی الهی، باور به خداوند و قدرت مردم قادر به دستیابی منافع و آرمان‌ها بود.


به همین جهت می‌توان نظام سیاسی ایران و انقلاب اسلامی را به عنوان الگویی نوین و پویا در اختیار کشورهای اسلامی و جهان قرار داد.


بدیهی‌ست مهم‌ترین نیاز کشورهای اسلامی پس از اضمحلال قدرت‌های معاند و استعمارگر، یک الگوی سیاسی و نظامی صحیح و آزموده شده،مبتنی بر مردم و مطابق آمال و باورهای آنهاست.

زهرا گنجی؛ عضو هیئت تحریریه بافق‌بانو

__
🔹به بافق‌بانو؛ اولین رسانه بانوان در بافق بپیوندید.
@bafghbanoo

ارسال دیدگاه