پایگاه خبری صبح بافق

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ فاطمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد مشارکت را مهمترین مسئله در امر برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، شاهد رقم خوردن برگ زرین دیگری در دفتر تاریخ انقلاب اسلامی ایران باشیم.

 

استاندار در ادامه با اشاره به کشته شدن سالانه ۵۰۰ نفر از هموطنانمان در تصادفات درون شهری و برون شهری، بر رفع موانع و نقاط حادثه خیز در استان یزد تاکید کرد.

 

فاطمی همچنین به اهمیت شعار سال اشاره کرد و افزود: در حوزه رشد تولید، ضمن بهره برداری و فعالسازی معادن و اکتشافات، توجه به محیط زیست و حفظ و نگهداری آن باید مد نظر قرار گیرد. 

 

احیای واحد‌های راکت، تکمیل طرح‌های نیمه تمام با مولدسازی، رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان و مردمی سازی اقتصاد در حوزه‌های اقتصادی، عمران و مشاغل خرد از دیگر موضوعاتی بود که استاندار در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان عنوان کرد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم در این نشست، به موضوع سند آب شرب استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تقریبا سالانه ۱۴۴ میلیون متر مکعب مصرف آب شرب استان است که هر آنچه که مقدور بوده به عنوان بهره وری در بحث آب شرب انجام شده و مدیریت مصرف نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

دهقانی زاده در این نشست برآورد پیش بینی میزان مصرف آب شرب در استان را در افق بسیار مهمی عنوان کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، حداقل در افق سال ۱۴۲۵ نیاز به بالغ بر ۲۲۰ میلیون متر مکعب آب شرب برای استان داریم که لازم است از منابع مختلف این موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

 

وی گفت: انتقال بخشی از آب از دریا و انتقال آب از خط دوم آب رسانی که بالغ بر ۱۴۰ میلیون متر مکعب است به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: در این نشست همچنین راهکار‌های نحوه تامین مالی پروژه آب رسانی هم مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم در این زمینه نیز با تصویب شورا و پیگیری مسئولان، بتوانیم در خصوص تامین آب شرب مطمئن پایدار به مردم استان یزد اطمینان خاطر دهیم.

ارسال دیدگاه