پایگاه خبری صبح بافق

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ نشست بصیرتی کانون توسعه ارزشهای بافق با حضور جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مسئولین شهرستان و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر امام جمعه سابق شهرستان در محل مسجد آمیرزا محمد حسین شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعادت فر در این مراسم گفت: بعضی از افراد بصیرت را شناخت زمان، مکان، اقتضاعات زمان و مکان و تصمیم گیری بر اساس این شناخت تعریف می کنند. این تعریف خوب اما ناقص است این یک بصیرت عام و حداقلی است و اگر نباشد نقص در وجود انسان شکل می گیرد.

وی افرود: اگر این بصیرت در یک جامعه نباشد جامعه دچار نقص اما به کمال نمی رسد. واژه بصیرت به معنای شناخت زمان، مکان و تصمیم گیری براساس آن لازم است اما بصیرت یعنی اینکه انسان آینده را امروز ببیند و برای ساختن آینده و انجام وظیفه آینده خود امروز برنامه ریزی می کند. بصیرت یک‌امری مبتنی بر امید است نه آرزو.

سعادت فر عنوان داشت: اگر بخواهیم اختلافات ما در درون جريان انقلابی و حق حل شود باید افق دید خود را بالا ببریم، هدف این انقلاب این بود که یک تحول، توبه و استغفاری در مورد مسئله ظهور ایجاد شود. مدلی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم این بود که مردم بیان داشتند که مضطر هستیم و این اضطراب را به فرج برسان.

سخنران این مراسم تصریح کرد: این انقلاب کار یک شخص نیست. اگر معادلات جهانی،اجتماعی و سیاسی را بدون پیوست مهدویت تفسیر کنیم تفسیر حداقلی داریم. منشأ اختلافات غفلت از نظارت امام زمان است. بصیرت یعنی اینکه آینده که صبح ظهور است امروز به دست ما رقم می خورد.

امام جمعه سابق بافق اظهار داشت: بصیرت تنها به اين نيست که بگوییم این جریان سیاسی این کار را کرد اما بصیرت این است که ما بدانیم در کجا هستیم. ما راهی برای نزدیک شدن دلها و قلوب مان به همدیگر نداریم الا اینکه حرکت های جریان انقلابی به حضرت زهرا(س) گره بخورد که از این امر غافل شدیم.

سعادت فر ادامه داد: جریان غیرانقلابی می گوید که ما می‌خواهیم در این انتخابات پیروز شویم باید فضای مجازی را مدیریت و پول خرج کنیم اما باید بدانیم همه اینها چراغی بی فروغ و خاموش است. این انتخاباتی که پیش رو داریم انتخابات دقیق و حساسی است اما باید حساسیت های آن را بشناسیم. در این انتخابات چند نکته برای جریان انقلابی مهم است، عده ای هستند که از این دولت دلخور و منفعل می شوند، عده ای هم هستند که در جریان انقلاب دچار حسادت شدند، حسادت خانمان سوز است.

وی خاطر‌نشان کرد: جریان سوم جریان متوهم پیروزی است، ما برای بیداری جامعه در سه جبهه در این انتخابات باید جهاد کنیم. جهاد با افراد دلخور، حسود وکسانی که دچار توهم پیروزی هستند. اگر این مجلس دست یک مجلس غیر انقلابی بیفتد پایه های دولت هم سست خواهد شد لذا باید مراقب، دقت و در صحنه هم حضور داشت و دیگران را نیز دعوت کرد.

سعادت فر به مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره و بیان داشت: مشارکت ما باید مشارکت حداکثری باشد. مشکلات، گرفتاری، دلخوری وجود دارد اما از اینکه جهت گیری های اصلی دولت اصلاح شده رضایت داریم. دولتی بود که به سمت وابستگی و وادادگی و فروش ارزش‌ها در حرکت بود. اما این دولت جهت وادادگی و وابستگی را عوض کرده است.

امام جمعه سابق بافق در پایان تصریح کرد: رابطه ما با نظام زن بابا نیست بلکه مادر و فرزندی است. امروز مظلوم تر از نظام جمهوری اسلامی ایران نداریم چون هم از دشمن و هم از دوست و هم از حق و باطل می خورد. در این انتخابات باید حضور جدی داشته و دلگرم باشیم و کاندیدی که در جریان انقلابی می آید باید شعاری که می دهد توان انجام آن را داشته باشد و شما هم کمک کنید افرادی را انتخاب کنید که مسئله غیبت، حضور و ظهور را مبدل کنند.

انتهای پیام/

بافق 

ارسال دیدگاه