پایگاه خبری صبح بافق

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهیده فاطمه میرزایی که در مرکز معلولین بافق مشغول به فعالیت بود گفت: این جنایت را که یقینا توسط اسرائیل انجام شده محکوم و حملات وحشیانه این رژیم و حامیان وی در بیروت، کرمان و عراق همه اینها نشانه سردرگمی اسرائیل در برابر شکست های پیاپی در غزه است.

 

وی افزود: اینها در غزه شکست و بی آبرو شدند و با این ترورها در حال کسب آبرو هستند اما نمی دانند این ترورها و خون ریزی مثل دست وپا زدن در باتلاق است. اسرائیل با این ترورها در باتلاقی که برای خود ایجاد کرده در حال دست و پا زدن است و نمی داند اگر بخواهد نجات پیدا کند باید دست از جنگ بردارد و آرام باشد.

 

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: اسرائیل نمی داند رهبر معظم انقلاب این حکیم فرزانه هشدارهای متعددی را به این رژیم داده و به رئیس پلید اسرائیل هشدار می دهم دست از این جنایت و خباثت ها بردارد چون ایران هنوز وارد معرکه نشده است، اسرائیل بداند و می داند که هنوز ایران سلاح دست نگرفته و همه ملت ایران گوش به فرمان رهبری هستند.

 

حسيني عنوان داشت: همه ملت ایران منتظر یک اذن هستند و این صحبت فقط صحبت سردار سلیمانی نبود بلکه صحبت همه ملت ایران است که ما ملت شهادت و امام حسينیم و هنوز مردان وارد میدان نشدند. اسرائیل و آمریکا بدانند رهبر ما فقط رهبر جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه ولی امر مسلمین جهان است و بترسند از روزی که ولی فقیه حکم جهاد دهد تمام مسلمین جهان برعلیه اسرائیل قیام خواهند کرد.

 

امام جمعه بافق اظهار داشت: امروز به روایت رهبر معظم انقلاب که در روز ولادت حضرت زهرا(س)با مداحان داشتند فرمودند که امروز جهاد تبیین بر همه واجب است و واقعیت های عالم را روایت کنیم. امروز فرزندان ما باید استکبار را بشناسند، امروز وظیفه پدربزرگ و مادربزرگ ها سنگین است آنهایی که قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس و فتنه های بعد از دفاع مقدس را دیدند باید برای نسل جوان و نوجوانی که هیچ کدام از این دوران را ندیده منصفانه صحبت کنند.

 

خطیب جمعه بافق خطاب به مداحان گفت: مداحان وظیفه بسیار سنگینی در باب جهاد تبیین دارند. رهبری فرمودند اگه در دوران دفاع مقدس مداحان نبودند این همه تشویق، ترغیب و تبلیغ جهاد و جنگ صورت نمی گرفت. امروز جنگ نظامی تمام اما جنگ فرهنگی، اقتصادی و شبیخون فرهنگی است. امروز مداحان باید در جهاد تبیین حضور داشته باشند، ما مداح و هیئت سکولار نداریم و نمی خواهیم. هیئتی ها و مداحان باید در جریانات سیاسی کشور ورود و با اشعاری که می خوانند جهاد تبیین کنند.

 

حسيني خاطرنشان کرد: انتظار من از همه هیئتی ها این است که در مناسبت های ملی حضور پررنگ داشته باشند. در آستانه ۲۲ بهمن و راهپیمایی جشن انقلاب اسلامی هستیم که هیئتی ها باید با بیرق هیئت در این جشن شرکت کنند. مداح ما باید همراه با انقلاب باشد. وظیفه مداحان و هیئتی ها این این است که جوانان و نوجوانان را با اشعار حماسی خود بیدار و هوشیار کنند.

 

امام جمعه بافق ادامه داد: در آستانه انتخابات هستیم و باید جهاد تبیین شکل تا روحیه امید در مردم ایجاد شود، مهم ترین هدف جهاد تبیین امید آفرینی است و باید تبیین کنند تا مردم بدانند چقدر کار و فعالیت صورت گرفته است. ای کاش دولت در حوزه رسانه بیشتر فعالیت می کرد و این انتقاد به دولت است که زحماتی که می کشند رسانه ای نمی شود. دولت مردمی باید در حوزه رسانه قوی عمل کند.

 

خطیب جمعه بافق بیان داشت: دولت باید در دو موضوع معیشت و اقتصاد و مسکن مردم ورود کند. در شهر ما قیمت ها سرسام آور است، قیمت میوه در شهر ما در کل کشور فکرنکنم این شکلی باشد که دور از انصاف است و باید مدیریت کرد. اگر می خواهیم به مردم امید دهیم سفره مردم را رنگین، نرخ ها کاهش و به صورت جدی در این عرصه ورود کنیم.

 

حسيني به نزدیکی انتخابات اشاره و خطاب به کاندیداها بیان داشت: کاندیداها قول و وعده ای که می خواهند بدهند اگر عرضه ندارند وعده ای را عملی کنند وعده الکی ندهند، متأسفانه بیمارستان بافق سه دولت و استاندار را تجربه کرده و همه قول و وعده دادند اما همچنان باید در انتظار این وعده ها بمانیم.

 

خطیب جمعه بافق عنوان داشت: برای مردم این شهرستان زشت است که یک بیمارستان در شأن آنها این همه سال منتظر افتتاح باشند. از استاندار دعوت می کنم تا به شهرستان سفر و از نزدیک با مردم صحبت و وضعیت بیمارستان را از نزدیک ببیند و تصمیم جدی بگیرد. این بیمارستان بدرد دهه فجر امسال نخواهد خورد. استاندار با سفر به بافق وضعیت بیمارستان را از نزدیک مشاهده و ببیند که چقدر کار دارد.

 

وی افزود: اگر پیمانکاری که در حال حاضر در بیمارستان مشغول فعالیت است نمی‌تواند کار کند وی را عزل و پیمانکار جدید جایگزین کنند که حداقل به درد هفته دولت سال آینده بخورد که ما به مردم قول و وعده ندهیم که باید خجالت بکشیم.

 

امام جمعه بافق به موضوع هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر کار قول داد که هر معدنی که در هر شهری است هیئت مدیره آن معدن اهل همان منطقه باشد، این معادن در کنار شهرستان بافق است لذا هیئت مدیره آنها باید بافقی باشند و به این نتیجه رسیدند حداقل دونفر بافقی در کنار هیئت مدیره باید باشد.


حسيني در پایان تصریح کرد: یک نفر از اعضای هیئت مدیره بافقی است اما جای یک نفر خالی و چندین ماه است این جایگاه خالی مانده و سؤال این است که مگر بافق نیروی توانمند بومی ندارد و مگر می شود این همه افرادی که چندین سال در این معدن کار کردند توانمند و تخصص نداشته باشد. حتما باید یک‌نفر بومی توانمند باشد، ما با هر بومی موافق نیستیم و باید بومی توانمند و کار کشته و متخصص و متعهد باشد و تا زمانی که ما نیروی توانمند بومی داشته باشیم حق ندارند نیروی غیربومی
استفاده کنند. فقط موضوع سنگ آهن نیست.

انتهای پیام/ع

 

ارسال دیدگاه