پایگاه خبری صبح بافق

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان ضمن تسلیت رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین محصل همدانی گفت: مرحوم محصل همدانی سه دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه  و خدمات ارزنده ای را برای مردم انجام داد.

وی افزود: ماه رجب مقدمه ورود به ماه رمضان است، دو ماه رجب و شعبان ماهی است که باید خود را آماده ورود به ماه میهمانی خدا کنیم.

خطیب جمعه بافق به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه در دیدار با مردم قم اشاره و بیان داشت: موضوع اصلی فرمایش رهبری در این دیدار مردم و حضور و نقش آفرینی مردم در تمام عرصه ها بود. محور نخست این موضوع نقش آفرینی مردم است که حضور پررنگ شما تاثیر گذار و برگ برنده زمانی دست ما بود که مردم در کنار هم بودند.

حسيني عنوان داشت: اگر ابزار و تجهیزات جنگی باشد اما مردم نباشند این ابزار و تجهیزات کارساز نخواهد بود. باید حرف مردم را شنید، مسئول کسی است که باید در برابرخواسته های مردم بازخواست شود. زمانی قوم و حزب ارزش پیدا می کند که ضعفای جامعه بتوانند با مسئولین صحبت و خواسته های خود را بدون نگرانی مطالبه کنند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: ایستادگی مردم باعث پیروزی در انقلاب اسلامی شد و امروز در غزه ایستادگی مردم فلسطین قابل ستایش است، این ایستادگی نشانه پویایی و خستگی اسرائیل شده است.

امام جمعه بافق محور دوم فرمایشات رهبری را موضوع انتخابات بیان و خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات هستیم و راهبرد موفقیت انقلاب ما حضور مردم و راهبرد دشمن برای موفقیت خود کم رنگ کردن حضور مردم است. دشمن با برنامه و سیاه نمایی هایی که در فضای مجازی دارد برای مردم ایجاد یأس و ناامیدی می کند، همه ما وظیفه داریم دیگران را هم برای شرکت در انتخابات دعوت کنیم.

خطیب جمعه بافق اظهار داشت: امروز انتخابات و شرکت در انتخابات یک امر حق و توصیه شرکت هم توصیه حق است. مردم هوشیار و با بصیرت هستند با اینکه در سختی های معیشتی و نابسامانی های اقتصادی قرار داریم اما نباید توقع داشته باشیم در نظام جمهوری اسلامی هیچ مشکلی نباشد.

وی ادامه‌داد: اگر مسئولین، متولیان و دولتی ها طبق مر قانون عمل و فرمایشات رهبری را عمل می کردند بسیاری از مشکلات جامعه حل وفصل می شد اما با کمال تاسف این گونه نیست، هستند مسئولین خائنی که به جای خدمت به مردم در حق آنها کم کاری و کوتاهی می کنند و همین کوتاهی باعث بسیاری از مشکلات شده است. باید منصفانه نگاه و دور از انصاف است که پیشرفت ها را نبینیم.

امام جمعه بافق خطاب به کاندیداهای انتخابات مجلس گفت: باید در این محافل از انتخابات و کاندیداها گفت، نکته اول، موضوع مشارکت است که حتما کاندیداها تاکید بر مشارکت و هرچه را که باعث می شود مشارکت مردم را کم رنگ کند کنار و آرامش را حفظ، تنش ایجاد نکنند و در موضوع رقابت اختلاف افکنی و تخریب نکنند و از ظرفیت ها و موفقیت های خود بگویند.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: کاندیداها نگذارند در فضای شهر تنش، التهاب، درگیری و اختلاف ایجاد شود و این اختلاف افکنی ها باعث می شود که مردم نتوانند اصلح را شناسايي کنند.

حسيني گفت: کاندیداها قول تکمیل پروژه های ناتمام را ندهند، نگویند ما بیمارستان را تکمیل، خیابان و بلوار را احداث می کنیم و با احساسات مردم بازی نکنید. شما وعده هایی می دهید که متاسفانه خیلی از این وعده ها را عمل نمی کنید و متهم به دروغ می شوید، زمانی که متهم به دروغ شدید مردم به شما و نظام بدبین می شوند لذا کاندیداها پروژه های نیمه تمام را ابزاری برای انتخابات خود مطرح کنند.

امام جمعه بافق در پایان عنوان داشت: متاسفانه وعده ها در این پروژه ها شنیدیم و همچنان این وعده ها روی زمین مانده و اگر کاندیدی دوباره بخواهد این وعده را مطرح کند یقینا مردم به این وعده ها اعتنایی نمی کنند لذا وعده ای بدهند که می توانند کار کنند.

انتهای پیام/ع

 

 

ارسال دیدگاه