پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ جوان بیست ساله‌ی شجاع بافقی بعد از دلاوری‌ها و مجاهدت‌های بی دریغ در چنین روزی یعنی ۲۵ دی ماه ۱۳۶۶ در یک روز سرد و سوزناک درخلال عملیات بیت المقدس ۲ در منطقه ماووت عراق شراب ناب شهادت را نوشید و افلاکی شد …

 

چه روز خوبی به دنیا آمد سردار؛ یک فروردین ۱۳۴۶ همراه با اولین روز بهار، خدای منان چه دسته گلی به شهر بافق عنایت کرد… این جوان بیست ساله‌ی شجاع بافقی بعد از دلاوری‌ها و مجاهدت‌های بی دریغ در چنین روزی یعنی ۲۵ دی ماه ۱۳۶۶ در یک روز سرد و سوزناک درخلال عملیات بیت المقدس ۲ درمنطقه ماووت عراق شراب ناب شهادت را نوشید و افلاکی شد …

 به مناسبت سی و ششمین سالروز شهادت سردار، به سراغ خانواده شهید رفته و گفت و گویی انجام شده است؛ که در ادامه می‌خوانید:

 

محمود شاهپورزاده، برادر بزرگ شهید از رشادت‌های برادر نوجوانش که تا قبل از شروع جنگ نه آموزش خاصی دیده بود و نه در دوره‌های نظامی شرکت کرده بود و او را به یکی از سرداران دلاور جبهه‌ها تبدیل کرده، سخن می‌گوید: اکبر دومین عضو خانواده از یازده فرزند بود؛ که تحصیل را تا دوران راهنمایی ادامه داد و با تاسیس سپاه پاسداران در بخش تعاون، شروع به فعالیت کرد.

 

وی از هدف وانگیزه شهید در پیرامون جنگ اظهار کرد: بعداز بازگشت از عملیات بیت المقدس زمزمه اجرای عملیات رمضان شروع شد من قصد داشتم دوباره به جبهه بروم که برادر شهیدم گفت: من هم می‌آیم؛ اما من قبول نکردم و گفتم اگر اتفاقی بیفتد؛ شرایط برای خانواده بسیار سخت می‌شود؛ تو با من نیا، اما او قبول نمی‌کرد و می‌گفت تو یکبار به جبهه رفته ای، این بار را تو بمان و من بروم.

 

وی افزود: خانواده به هیچ عنوان راضی نبودند هردو با هم برویم؛ بالاخره به هر نحوی که بود رضایت را از پدر و مادر گرفتیم و هر دو با هم به جبهه اعزام شدیم و درعملیات رمضان شرکت کردیم.

 

اسیرهشت سال دفاع مقدس بیان کرد: برادرم اکبر، در عملیات‌های معتددی شرکت کرد و سه بار هم مجروح شد.

 

وی هدف و انگیزه شهید برای شرکت در جنگ را اینگونه عنوان کرد: اهداف وی از رفتن به جبهه‌ها و شرکت در عملیات‌ها اول این بود که مبادا خون شهیدان پایمال شود و بعد اینکه بتواند در برابر دشمنان ایران و اسلام بایستد، بجنگد و در نهایت آن‌ها را از میان بردارد.

 

محمود شاهپورزاده از روحیه شهید، هنگام عزیمت به جبهه گفت: روحیه ایشان در هنگام اعزام به جبهه بسیار خوب بود. اکبر، پر از انگیزه‌ی رفتن به جبهه رضایی خدا و آزاد کردن راه کربلا بود.

 

وی به سفارش شهید به خانواده‌ها اشاره داشت: شرکت در نماز جمعه و نماز جماعت، حفظ حجاب و از روحانیت دفاع کنید.

برادر شهید نسبت به مسئولیتی که بر دوش خود احساس می‌کند، خاطرنشان کرد: باید به راه و هدفی که شهید انتخاب کرد و برای رسیدن به آن حتی از جان خویش نیز دست کشید و آن را هم فدا کرد ادامه دهیم و به وصیت نامه ایشان هم عمل کنیم.

 

در پایان “فاطمه دهقانزاده” همسر شهید در یک جمله از مردم و مسئولین خواستارشد و تاکیدداشت: پاسدار خون شهید من باشید و نگذارید خون ایشان پایمال شود.

ارسال دیدگاه