پایگاه خبری صبح بافق

۱۸ شهریور ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نمازجمعه شهرستان به دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب اشاره و گفت: محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری  مردم و جایگاه مردم در جامعه و نظام اسلامی، اهمیت مردم، رسیدگی به خواسته های مردم و بیان ویژگی های مردم بود.

وی افزود: جایگاه مردم در نگاه رهبری یک جایگاه ویژه است، رهبری چهار ویژگی شاخص برای مردم بیان کردند، متدین بودن، وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و صبور بودن را بیان کردند. رهبری در خصوص ائمه جمعه فرمود که امام جمعه باید در کنار مردم و بامردم باشد.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: فرمایشات رهبری در خصوص غزه این بود که مردم غزه اسلام را به تمام دنیا معرفی و در برابر ابرقدرت ها ایستاده اند. همه دنیا می داند که مردم غزه هم مظلوم و هم پیروز است. آمریکا و اسرائیل امروز توان شکست مردم غزه را ندارند، همینکه بیش از صد روز آمریکا و اسرائیل نتوانستند وارد غزه شوند یعنی پیروز مردم غزه و شکست آمریکا و اسرائیل.

حسيني عنوان داشت: امروز شاهد پیروزی ایران اسلامی در برابر تمام ابرقدرت‌ها هستیم. 

امام جمعه بافق به موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مواردی که به رئیس جمهور اعلام شد بیان و خاطر نشان کرد: اگر دولت مردان دغدغه عفاف و حجاب دارند باید از بدنه دولت شروع شود، چرا امروز افرادی که کارمند دولت هستند بعضا بدحجاب هستند. اگر شما دغدغه عفاف و حجاب دارید اول از ادارات، ارگان ها و نیروهای خود شروع بعد به سطح جامعه بیایید.

حسینی اظهار داشت: متاسفانه بعضی از مدیران نسبت به فرهنگ و ارزش های اسلامی بهایی نمی دهند و اعتقادی ندارند و به رئیس جمهور متذکر شد که اگر مدیری نسبت به فرهنگ و باورهای اسلامی مراعات نمی کند وی را عزل کنید.

خطیب جمعه بافق به ترک فعل بعضی از مدیران هم اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیرانی هستند که ترک فعل دارند و به وظایفی که به آنها محول شده رسیدگی نمی کنند، متاسفانه مدیرانی داریم که میز و صندلی را اشغال اما کاری از پیش نبردند که باید آنها را عزل و برخورد کرد. موضوع معیشت، مسکن و خودرو هم توسط ائمه جمعه از رئیس دولت مطالبه شد. 

 دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران یکی از موضوعاتی بود که ائمه جمعه به رئیس جمهور تذکر دادند که حسيني گفت: به صورت اعتراض مطرح شد که چرا اجازه می دهید نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران استانی و شهرستانی دخالت می کنند که بعضا نمایندگان به نفع خود مدیرانی را معرفی می کنند که جلوی پیشرفت را می گیرند.

امام جمعه بافق ادامه داد: چرا اجازه می دهید نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها دخالت می کنند در حالی که رهبری بارها فرمودند که نمايندگان نباید در عزل و نصب مدیران دخالت و اجازه دهند دولت تصمیم گیری کند. 

حسيني به دیدار با رئیس مجلس هم اشاره و گفت: در این دیدار موضوع فضای مجازی و صیانت از آن مطرح شد که متاسفانه امروز فضای مجازی قتلگاه جوانان‌ و نوجوانان شده است. امروز فضای مجازی در شهرستان بافق که به مراتب بدتر شده، استفاده از اینترنت در بافق از کل کشور بیشتر است که باید برسی کرد که در کدام حوزه مصرف می شود. 

وی ادامه داد: چرا بعضی از نمایندگان در آستانه انتخابات پروژه های سنگین بر دولت تحمیل می کنند تا از این ابزار برای رای آوری استفاده کنند. گاهی پروژه هایی را بدون نظر کارشناسی طراحی و بر دوش دولت می گذارند و از بیت المال استفاده می کنند.

امام جمعه بافق در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد نمایندگان که این نمایندگان چه می کنند آیا رفتار و عملکرد آنها انقلابی و زندگی آنها به سمت ساده زیستی رفته یا اشرافی گری، خواسته ائمه جمعه از رئیس مجلس بود که مجلس باید نظارت قوی تر و عمیق تری بر نمایندگان مجلس داشته باشد. 

انتهاي پیام/ع

ارسال دیدگاه