پایگاه خبری صبح بافق

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: سه عامل رهبری حکیمانه امام(ره)، دین مبین اسلام و اسلام خواهی مردم و حضور مردم در پیروزی انقلاب نقش داشت. مردم هم در شکل گیری انقلاب و هم در استمرار این انقلاب نقشی ماندگار داشتند. در طول این ۴۵ سال حمایت وپشتیانی مردم و در صحنه بودن مردم بود که انقلاب را بیمه کرد.

وی افزود: در تمام فتنه های گذشته حضور مردم بود که فتنه ها را خاموش کرد و با تلاش هایی که دشمن داشت با بصیرت و هوشیاری مردم در طول این سال ها نتوانست با تفرقه های خود خللی در باورهای شما ایجاد کند و یقین دارم در روز ۱۱ اسفندماه حضور پررنگ و مشارکت قوی و هوشمندانه و همراه با بصیرت شما مشت محکمی به دهان دشمن خواهد زد.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: این انتخابات اینقدر حساس است که رهبر معظم انقلاب از اول فروردین ماه سال جاری موضوع انتخابات را مطرح کردند، سابقه نداشت که رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات این‌قدر زود ورود و در هر جلسه ای مطرح کنند. این ورود رهبری می رساند که همه ما باید به موضوع انتخابات ورود و تبلیغ کنیم، البته نکته ای که متاسفانه مغفول و کمتر به آن پرداخته شد موضوع شعار امسال بود.

حسینی عنوان داشت: مقام معظم رهبری مکرر به امید آفرینی در عرصه انتخابات اشاره می کنند اما بعضی از افرادي که در کشور فعالیت می کنند نگاه امیدآفرینی ندارند بلکه با بعضی از کارهای خود مردم را ناامید می کنند، گرانی ها وتورم. شعار امسال رشد تولید و مهار تورم بود اما برعکس اتفاق افتاد رشد تورم و مهار تولید.

امام جمعه بافق اظهار داشت: یکی از مهم ترین موانع تولید مجوز کسب و کار است، ناهماهنگی سازمان ها برای صدور مجوزهای کسب و کار وجود دارد، یک سرمایه گذار خارجی زمانی که می خواهد داخل ایران سرمایه گذاری کند در اولین فرصت مجوز کسب وکار برای وی صادر می‌شود گاهی کمتر از ۶ ماه مجوز می گیرد اما زمانی که سرمایه گذار داخلی می خواهد یک مجوزی بگیرد گاهی تا سه سال معطل می شود. چرا سرمایه گذار خارجی در کمترین زمان مجوز بگیرد اما سرمایه گذار داخلی را برای یک مجوز ناامید کنند؟ 

وی ادامه داد: ظاهرا غریب پرستی و غریب نوازی مخصوص شهر ما نیست و همه کشور غریب پرست هستند و این خوب نیست لذا باید دست همشهری و هموطن خود را بگیریم و به رشد تولید و اشتغال کشور کمک کنیم. اگر تولیدات داخلی ما با بهترین کیفیت تولید می شد کسی دنبال محصولات خارجی نمی رفت. نظارت قوی صورت و تولیدات داخلی هم با بهترین کیفیت عرضه شود مردم دنبال کالای خارجی نمی روند و باید در رأس قرار بگیرد. امروز به برکت قدرت مردم و اعتماد رهبری به جوانان موشک هایی پرتاب می شود که سیطره فضا را از دست انحصار طلبی بیرون آورده و فقط آمریکا و اروپا نیست که فضا را در دست گرفتند بلکه امروز ایران هم در فضای آسمان حکومت می کند. اگر به جوانان اعتماد شود تمام دنیا را با علم، توان و قدرت خودحاکم خواهد شد. 

حسینی در خصوص تولید ملی نیز بیان داشت: در موضوع تولید ملی اولین کاری که باید شکل گیرد دولت مردان ما نباید از محصول خارجی استفاده کنند، خود دولت و بدنه دولت باید تمام کارمندان خود را ملزم به استفاده از جنس داخلی کند و الا مادامی که دولتمردان نگاهشان به جنس خارجی باشد دغدغه ای برای جنس ایرانی ندارند. باید تلاش کنند جنس با کیفیت عرضه و با فسادهای مالی، قاچاق کالا به صورت جدی مبازره شود. اگر در این عرصه ها خوش درخشیدیم می توانیم تمام کشور را با اجناس داخلی پر کنیم.

خطیب جمعه بافق به موضوع انتخابات هم اشاره و خاطرنشان کرد: انتخابات امسال آنقدر حساس است که دشمنان ما از لحظه لحظه آن برای ناامید کردن مردم و مشارکت پایین در حال برنامه ریزی هستند، اما مردم با بصیرت، هوشیاری و تحقیق ورود و بیش از انتخابات گذشته انتخابات را پررنگ می کنند. بیان ویژگی کاندیداهای اصلح باید اتفاق بیفتد.

حسینی بیان داشت: از ویژگی هایی که یک نماینده اصلح باید داشته باشد این است دلسوز نظام و پاسدار خون شهدا و منویات امامین انقلاب و در برابر دشمن کوتاه نیاید. نماینده نباید در مسیر دشمن گام و قدم بردارد وباعث تفرقه و اختلاف نشود، دشمن از تفرقه ما استفاده و بهره می برد و هرکس که باعث تفرقه بین مردم شود خواسته یا ناخواسته نفوذی دشمن به حساب می آید.

امام جمعه بافق افزود: فردی که می خواهد از خود تبلیغ کند نباید عامل تفرقه، اختلاف و فتنه بین مردم شود. فردی که می خواهیم انتخاب کنیم سابقه وی مهم نیست. فریب سابقه را نخوریم حال امروز افراد مهم است. در طول تاریخ بودند افرادی که سال های سال کنار معصومین و پیامبر بودند اما آینده آنها ختم به شر شد، لذا امروز را باید دید که چقدر در خط انقلاب و نظام هستند. فرد اصلح باید دلسوز نظام و دشمن شناس باشد و در مقابل دشمن کوتاه نیاید، بصیرت داشته و برای مردم روشنگری و از آرمان های انقلاب و نظام بگوید نه اینکه با تخریب و ترور شخصیتی دیگران بخواهد برای خود برگ برنده بگیرد.

خطیب جمعه بافق در پایان تصریح کرد: افرادی که در این مدت مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفتند همه صالح، دیندار و متعهد هستند، اگر شما هم مورد تایید قرار گرفته و وارد تخریب دیگران شوید در دیانت وی باید شک کرد لذا کاندیداها دست به تخریب نزنند و اگر قدرتی دارند بیان کنند. فضای تبلیغات فرصتی برای معرفی کاندیدا است و به بیان توانمندی و برنامه های خود بپردازند نه اینکه دیگران را تخریب و زیر سوال ببرند. گاهی از خودی ها که خیال می کنیم خودی هستند حرکاتی می بینیم که حرکت دشمن است‌. در این روزهای باقی مانده تا انتخابات دور از هر نوع تنش و تفرقه و اختلاف کاندیدها را برسی و شاخصه های رهبری را بشناسید و با هوشیاری و بصیرت کافی حضور پررنگی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه