پایگاه خبری صبح بافق

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: در آستانه ۲۲ بهمن ماه روز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که امیدواریم با حضور پررنگ مردم دیار دارالشجاعه برگ زرین دیگری بر دفتر پرافتخار شهرستان بیافزایم.

 

وی افزود: باید در این ۴۵ سال از انقلاب اسلامی قدردانی کنیم از مردم و وفاداری شما به نظام و اسلام و ایثارگری شما که از جان، فرزند و مال خود گذشتید و وفاداری خود را به نظام ثابت کردید.

 

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: انقلاب ما مثل انقلاب های دیگر ریزش هایی هم داشت، افرادی بودند که با کمال تأسف از قطار انقلاب پیاده شدند و ضرر کردند، هرکس از قطار انقلاب پیاده شد یا شود خودش ضرر می کند. انقلاب ما فراز ونشیب هایی داشت ولی برای رسیدن به هدف یک لحظه هم توقف نکرد و نخواهد کرد.

 

حسيني عنوان داشت: امروز رهبری دو وظیفه را مشخص کردند وظیفه دولت ها و وظیفه برای ملتها و مردم، دولت ها باید تمام کمک های خود را به اسرائیل قطع کنند اما ملت ها، اگر مردم عاقلانه رفتار می کنند ملت ها باید بر دولت های خود فشار آورند که کمک ها را به اسرائیل قطع کنند. حضور و شعار مردم در دفاع از مظلومین و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن لرزه بر اندام مستکبرین می اندازد. مردم بافق در طول ۴۵ سال گذشته در استان نمونه بودید.

 

امام جمعه بافق به دهه فجر و افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها اشاره و خاطرنشان کرد: در دهه فجر در بافق پروژه های خوبی افتتاح و کلنگ زنی از جمله گازرسانی به روستای های شادکام و قطرم کلنگ زنی شد که امیدواریم در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداري برسد اما پروژه هایی هست که همچنان بر زمین مانده است.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهم پروژه های زمین مانده را اشاره کنم شاید یک خطبه زمان ببرد. مردم سبزدشت چندسال دنبال یک راه هستند و هرسال مطرح و هر دولتی سرکار می آید قول و وعده ای می دهند اما عملیاتی نمی شود.

 

خطیب جمعه بافق به پروژه فاضلاب شهری شهرستان اشاره و بیان داشت: ای کاش این پروژه رو اصلا شروع نکرده بودند، این پروژه فاضلاب یکی از بدترین پروژه های شهر بود، امروز بعضی از محلات از بوی تعفن نمی شود زندگی کرد. نمی دانیم این پروژه ها را به چه کسی سپردند آیا پیمانکار بلد نبوده و تجربه نداشته که همچنان مانده است. 

 

حسینی گفت: امروز بعضی از کوچه های شهر را چاله کردند و یک ماه مانده و پیگیری نمی کنند، کوچه ها پر از گل و آب شده اینها حق الناس است. به مسئولین عرض می کنم اگر پیمانکار فاضلاب وارد نیست تغییر دهید و پیمانکار جدید جایگزین کنید. در شأن این مردم نیست و این نباید این وضعیت شهر باشد. این پروژه کی شروع شده و معلوم نیست کی تمام شود.

 

امام جمعه بافق اظهار داشت: دیگر از پروژه ای که همه در ذهن خود دارید نگویم و من با خجالت تمام باید بگویم پروژه بیمارستان ناتمام ماند. در حضور معاون اقتصادی استاندار گفتم که من از مردم خجالت می کشم که بگویم دهه فجر امسال گذشت اما بیمارستان افتتاح نشد، با این که می دانم دغدغه استاندار هست و بودجه و پیگیری هم شده حتی استاندار گفته بود اگر از آسمان سنگ هم ببارد دهه فجر امسال باید بیمارستان بافق افتتاح شود اما آقای استاندار خوشبختانه از آسمان سنگ نبارید، ولی بیمارستان راه نیفتاد.

 

حسيني افزود: متأسفانه اگر مدیران پایین دستی گوش می دادند خیلی از مسائل حل می شد، اگر مسئولین پایین دستی دغدغه داشتند این بیمارستان باید سال هاي قبل راه می افتاد حالا چه زمانی راه بیفتد نمی دانیم. خواهشی که دارم وعده برای افتتاح بیمارستان ندهیم، اگر مرد عمل هستید کار کنید زمانی که افتتاح شد به مردم اعلام کنید.

 

خطیب جمعه بافق با اشاره به خسته شدن مردم از وعده های مسئولین خطاب به مسئولین گفت: مردم از وعده دادن ها خسته شده اند وعده هایی که می دهیم ارزشی ندارد، مردم، مردم خوب و دینداری هستند اوضاع را بدتر از این نکنیم، در همین شهر که با کمال تاسف می گویند شهر ثروتمند است اما می دانید چه تعدادی از مردم این شهر چندین ماه است نتوانستند یک کیلو گوشت خریداری کنند؟ شهر، شهر ثروتمندی است می دانید چه تعدادی جوان بیکار در این شهر داریم؟ بخدا زیبنده این شهر نیست.

 

حسینی در پایان تصریح کرد: اگر ثروتمند است، اگر کار هست چرا جوان بیکار داریم؟ چرا جوان باید پیش من و دیگران برای کار مراجعه کند؟ دولت شبانه روز خدمت می کنند اما اگر موضوع جمعیت و فرزندآوری مطرح می شود باید فضا وشرایط را مهیا کرد. در شهر ما با اینکه فضای کار موجود است اما مدیران می گویند کار برای جوانان نداریم. اگر مدیری ناتوان است تغییر دهید.

 

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه