پایگاه خبری صبح بافق

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ سیدمحمدرضا مدرسی افزود: شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را از طریق برگزاری آزمون کتبی و شفاهی و مراحلی که در قانون تصریح شده مورد بررسی قرار داد.

 

وی اظهار داشت: در نهایت کاندیداهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان یزد به ترتیب حروف الفبا سیدمحمد حسینی‌نسب، سیدمحمودرضا محصل همدانی و ابوالقاسم وافی هستند .

 

۲۴۴ نفر در انتخابات استان یزد تایید صلاحیت شدند و برای هر کرسی ۶۱ نفر رقابت می کنند

دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز گفت: بنا بر اعلام شورای نگهبان از آخرین تایید صلاحیت‌ها، در این استان آمار داوطلبان به ۲۴۴ نفر رسید و به ازای چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در استان یزد، به صورت میانگین برای هر کرسی ۶۱ نفر رقابت می کنند.

 

سعید رستگاری افزود: در این مرحله آمار تایید صلاحیت شدگان انتخابات در استان اضافه نشد و تاییدشدگان همان ۲۴۴ نفر مرحله قبلی هستند و روند بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید است که بیش از ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان تایید صلاحیت شدند.

 

وی ادامه داد: ۱۰۴ نفر از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه یزد شامل شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ هستند و در حوزه انتخابیه اردکان نیز ۳۳ نفر تایید شده اند، در حوزه انتخابیه تفت شامل شهرستان‌های تفت و میبد نیز ۵۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد گفت: ۵۷ نفر نیز برای بزرگترین حوزه انتخابیه کشور یعنی حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و مروست تایید صلاحیت شده اند و برای این کرسی رقابت می کنند.

 

اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان یزد

 

رستگاری اظهار داشت: از هر حوزه یک نفر به عنوان نماینده انتخاب خواهد شد و در مجموع چهار نفر از استان یزد و با انتخاب مردم راهی مجلس می شوند، البته امکان انصراف و کناره‌گیری برخی از نامزدها تا روز انتخابات وجود دارد که در این صورت از آمار کاندیداها کاسته خواهد شد.

 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود،

 

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان، دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است .

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه