پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

محمود یاراحمدی از فعالین دوران انقلاب در شهرستان بافق در گفتگو با صبح بافق گفت: در زمان انقلاب ۲۱ ساله بودم، قبل از انقلاب اسلامی در جلسات مذهبی و قرائت قرآن شرکت و در توزیع رساله امام خمینی(ره) که از آقای ضیایی تهیه می کردم فعال بودم.

وی افزود: در شروع انقلاب سربازو در شهر سراب آذربایجان در مهرماه سال ۵۷ با همکاری حدود ۱۲ گروهان از سربازان درجه دار قرار گذاشتیم که در صبحگاه زمانی که دعا خوانده می شود هیچکس آمین نگوید. برای این کار من مسئول شدم که دو گروهان تعاون روستاها را سازماندهی کرده و اقدام کنیم.

یاراحمدی عنوان داشت: صبح موعود فرمانده پادگان دستور خواندن دعا برای شاه را داد که تعداد کمی آمین گفتند. در مرحله دوم نیز هیچکس آمین نگفت که باعث ناراحتی فرمانده گروهان شد لذا به همه افراد پادگان توهین و حرف های زننده ه ای زد که همین اقدام باعث شد که دیگر صبحگاهی برگزار نشود. از خدمت در سراب ۱۵ روز مانده بود که در ۲۰ مهرماه سال ۵۷ باقیمانده خدمتم را در مبارکه بافق به عنوان مدیر تعاونی روستاها ادامه دادم و به جای اتمام خدمت سربازی به گروهها و تظاهرات مردم پیوستم.

وی تصریح کرد: جرقه ای که به من انگیزه داد و برای مبارزه ظلم وستمی بود که از ناحیه طاغوت به مردم می شد و ۲۰ سال شاهد این بی عدالتی بودم. مجله مکتب اسلام و هفته نامه در راه حق را نیز مطالعه می کردم که همراه من نیز سیدابوتراب ضیایی، شهید اکبریان و حاج محمد میربافقی بودند.

یاراحمدی در پاسخ به این سوال که با توجه به ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد چه تفاوت‌هایی میان شرایط امروز جامعه ما و شرایط آن موقع و چه تفاوتی میان برگزاری انتخابات در دوران پهلوی با جمهوری اسلامی می‌بینید بیان داشت: با توجه به ۴۵ سالی که از انقلاب تفاوت از زمین تا آسمان است، انتخابات آن زمان با تطمیع و ارباب مردم را جهت رای دادن با زور واجبار به هرکس که ارباب می گفت باید رای می دادیم ولی بنده حدود ۳۰ سال عضو صندوق آراء و شاهد بودم که یک رای که خوانا نبود بحث می شد تا حقی از کسی ضایع نشود. تنها کشوری که می توان ادعا کرد مستقل است جمهوری اسلامی ایران است و فضای فعلی کشور از نظر استقلال و آزادی قابل مقایسه نیست.

این فعال انقلابی ادامه داد: مشکلات در سیستم اداری ما وجود دارد که باید اصلاح و دست اختلاس گران از منابع کشور قطع و عدالت به معنای واقعی کلمه در کشور فراگیر شود.

یاراحمدی به عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: عامل اصلی و موثر در پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد مردم، رابطه صمیمی مردم با روحانیت و رهبران دینی، پوشالی بودن و بی دینی دولتمردان طاغوت بود. دستاوردهای انقلاب نیز زیاد است اگر بخواهیم کلی بگوییم پرداختن دولت‌مردان به امور روستاها، مبارزه با فقر، بسته شدن مراکز فحشا و شرابخواری، اقتدار و پیشرفت کشور را می توان بیان کرد.

وی به خاطرات تلخ وشیرین زمان انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: شبی از شب های محرم سال ۵۷ با تعدادی از دوستانی که در مبارزات هم گروه بودیم قرار گذاشتیم که تاج شاه که در بالای کوه مشرف به آهنشهر بافق قرار دارد به پایین بکشیم، بدون اطلاع قبلی ۷ نفر از هرکدام یک اره آهن بر تهیه کرده و شبانه با موتورسیکلت به محل تاج حرکت کردیم قرار شد موتورها را در محلی نزدیک کوه(مبارکه) بگذاریم و پیاده به محل برویم اما زمانی که پایه های تاج را دیدیم که حدود لوله ۶ اینچ پایه تاج است که اگر تا صبح با اره دستی ببریم یک پایه را هم نمی توانیم قطع کنیم لذا پایین آمدیم و در یکی ازحسینیه ها به مجلس روضه اباعبدالله(ع) رفتیم اما پس از مدتی که انقلاب پیروز شد تاج هم به پایین کشیده شد.

وی در ادامه به مقایسه راهپیمایی آن دوران مردم با دوران انقلاب اسلامی نیز اشاره و تصریح کرد: مقایسه راهپیمایی آن دوران با دوران انقلاب اسلامی آن دوران قشر ضعیف رهایی از قید طاغوت و بی عدالتی و بی بندوباری را خواستار بودند، اما اکنون پیروی از رهبری و حفاظت از خون شهیدان و استقلال و تمامیت ارضی را خواستارند ولی تعداد انگشت شماری هم هستند که ناشکری می کنند.

یاراحمدی در پایان به مقوله انتخابات پیش رو هم گریزی زد وخطاب به مردم گفت: به مردم عزیز و شریف کشورم می گویم که انتخابات حق ماست و تکلیف اینکه از حق خود نگذرید و تکلیف را ادا کنید که این انقلاب مفت بدست نیامده که ما آن را سرسری بگیریم خون هزاران شهید به خون خفته خون بهای آن است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه