پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ محمدرضا کاظم پور، مدیرعامل شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده در این شرکت معدنی، اظهار کرد: ما علاوه بر فعالیت معدنی یک سری اقدامات توسعه شهرستان بافق و استان یزد را نیز در دستور کار خود داریم.

وی راه‌سازی به منظور افزایش راه‌های دسترسی استان و رونق گردشگری را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شرکت معدنی دشت یوز در استان یزد دانست و افزود: جاده سیروس آباد یکی از مطالبات دیرینه و ۳۰ ساله مردم شهرستان بافق و سبزدشت بود که عملیات اجرایی آن از خردادماه امسال در استان یزد آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر طول جاده سیروس آباد را ۴۶ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این جاده تاکنون حدود ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۶ درصد پیشرفت ریالی داشته است.

کاظم‌پور فعالیت بالغ بر ۴۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را از جمله مزیت‌های اجرایی این طرح راه‌سازی دانست و تصریح کرد: بکارگیری ۴۰ دستگاه خودروی سنگین راه‌سازی و ۱۰ دستگاه خودروی سبک نیز از دیگر ویژگی‌های پروژه راهسازی شرکت معدنی دشت‌یوز دره انجیر است.

وی جاده سیروس آباد شمال استان کرمان و منطقه سبزدشت را به جنوب شهرستان بافق در استان یزد وصل می‌کند، تأکید کرد: عرض ۱۱ متری و ۱۲۰ پل استاندارد از جمله شاخصه‌های این جاده در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر در ادامه با بیان این‌که به دنبال تمهیدات و بازطراحی انجام شده، طول مسیر جاده سیروس آباد دو کیلومتر طول کم شده است، خاطرنشان کرد: رعایت آخرین استانداردهای راهسازی یکی از جدی‌ترین مزیتهای این جاده است که امیدواریم طبق قرارداد پیمانکار فرآیند اجرایی آن طی ۱۸ اجرایی و به نفع مردم شهرستان بافق و استان یزد به بهره‌برداری برسد.

کاظم‌پور «پروژه تأمین برق مجتمع معدنی سنگ آهن آریز» را از دیگر اقدامات زیرساختی در دستور کار شرکت معدنی دشت یوز دره انجیر عنوان و اظهار کرد: به دلیل عدم وجود امکانات زیرساختی و منابع انرژی و همچنین با توجه اهمیت ضرورت برق رسانی به ساختمان‌های مسکونی و اداری متعلقه عملیات برق رسانی در این منطقه آغاز شد.

وی افزود: پروژه ساخت کامل شبکه ۲۰ کیلوولت به طول ۲۶ کیلومتراز پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت بخش ساغند به معدن سنگ آهن آریز(۱۹D) درتیرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر در پایان خاطرنشان کرد: این طرح برق رسانی منطقه را به شبکه سراسری برق کشور متصل کرده است.

ارسال دیدگاه