پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نمازجمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: برپایی جلسات قرآن در مساجد، تکایا و حسینیه ها خوب است اما در منازل هم حلقه های ترتیل قرآن داشته باشید، فضای منزل خود را هم با جلسات قرآن منور کنید. برکات قرآن اگر در منازل و تلاوت آن در منازل باشد قطعا بسیاری از افسردگی ها و نگرانی هایی که در خانواده های عصر امروز وجود دارد از منازل بیرون می رود.

وی افزود: امروز می دانیم بسیاری از خانواده ها دچار افسردگی هستند، مشکلات اعصاب و روان در بسیاری از خانواده ها وجود دارد، زن، مرد و فرزندان خانه دچار نگرانی می شوند اما در سابق این موارد نبود و منازل با برکت و هم دل و شاد بودند.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: امروز در غزه حقیقتا اثر زندگی با قرآن را می بینیم، اگر امروز در غزه مقاومتی صورت می گیرد و در برابر مستکبرین و غاصبین استقامت می کنند در اثر زندگی با قرآن است. با قرآن زنـدگی کنیم که درمان همه دردها و مشکلات است.

حسيني عنوان داشت: امروز رژیم کودک کش اسرائیل از جدیدترین سلاح ها که از امریکا و انگلیس تغذیه می شود علیه مردم غزه استفاده می کند اما مقاومت و ایستادگی مردم غزه تا امروز کاری کرده که نه تنها اسرائیل بلکه آمریکا و انگلیس در غزه هیچ غلطی نتوانستند بکنند. اما این وظیفه دولت های اسلام را کم نمی کند. امروز جنگ غزه با اسرائیل فقط جنگ فلسطین و اسرائیل نیست بلکه جنگ تمام اسلام در برابر تمام کفر است‌.

امام جمعه بافق به آخرین جمعه سال و آغاز سال جدید اشاره و بیان داشت: دولت باید ببیند در سال جدید چه اقداماتی انجام داده و موفق بوده یا خیر؟. تلاش های ارزشمندی از ناحیه دولت سیزدهم در رشد تولید انجام و چندصد کارخانه ای که تعطیل شده بود به چرخه تولید بازگشت و هزاران نفری که بیکار شده بودند به محل کار خود بازگشتند که جای قدردانی دارد. نسبت به تورم مهاری صورت و جلوی رشد بی رویه قیمت ها را گرفتند هرچند نتوانستند کاهش بدهند اما اجمالا جلوی رشد بی رویه را گرفتند اما هنوز این تورم پایدار نشده وباید کاهش چشمگیری صورت تا بار سنگین افزایش قیمت ها از روی دوش مردم با افزایش حقوق یا کاهش اجناس برداشته شود.

حسيني ادامه داد: از دولت توقع داریم نسبت به قشر کارگر نگاه ویژه ای داشته باشد، چند روز گذشته با بعضی از مسئولین شهرستان از کارخانجات تعمیرلکوموتیو بازدیدی داشتیم که من واقعا خجالت کشیدم، حقیقتا فضایی که برای‌ کارگران مهیا کرده بودند در شأن یک انسان نیست، نه یک رختکن، سرویس، مکان استراحت و نمازخانه مناسب وجود داشت. کارگر برای اقامه نماز خود باید مقوا در گوشه ای پهن و نماز خود را بخواند.


خطیب جمعه بافق اظهار داشت: واقعا دور از شأن این مردم است، اگر این کارگران نبودند هیچ پیشرفتی در کشور در تمام عرصه ها و صحنه ها نداشتیم. همه زحمات بر دوش این کارگران است لذا می طلبد حداقل ها را برای این قشر مهیا کنند. زشت است که یک جوان ما برای اقامه نماز، تعویض لباس خود مکان مناسبی نداشته باشد که اینها در شأن مردم شهرستان بافق نیست بارها گفته ام شهر ما ثروتمند اما فقیر است، دور از شأن مردم است که در کنار سرمایه ها زندگی کنند اما محل کار نامناسب، نه فقط کارخانجات در هر قسمتی از شهر که کارگران در حال فعالیت هستند امکانات آنها در حد شأن آنها نیست.

حسيني تصریح کرد: باید مدیران ما بیشتر در بین کارگران باشند و پای درد دل آنها و مشکلات آنها بنشینند، بخدا کارگران ما دغدغه مند و دلسوز شهر و آینده شهر هستند. اگر دل کارگران نمی سوخت این‌همه پیشرفت را در صنعت نداشتیم و می طلبد که مدیران و مسئولین شهرستان در بین کارگران حضور و خواسته های بحق و قانونی آنها را بشنوند و تلاش کنند گام های خوبی را برای رفع موانع پیشرفت بردارند.

امام جمعه بافق بیان داشت: شهر ما باید آبادتر و زیباتر از اینها باشد، مبلمان شهری ما زیبنده نیست و باید با دغدغه و همت بیشتر مدیران و مسئولین که در راس هستند برنامه ریزی و تلاش کنند که مشکلات مردم و شهر حل شود.

حسيني در پایان تصریح کرد: امیدواریم با همت بیشتر مسئولین برای شما که در میدان هستید و حضور شما در پای صندوق های رای که همچنان دارند به شما مردم بافق افتخار می کنند که با ۸۰ درصد رای برنده شدید و می طلبد که اگر افتخار می کنند برای شما کار کنند و اگر نمی خواهند فقط اعلام آمار کنند و دلشان برای شما می سوزد در کنار شما مسائل را بشوند، ببیند و حل کنند. مسئولین در حال تلاش هستند و نباید بی انصاف باشیم اما انتظار کار بیشتری است و در بین اقشار مختلف مردم و کارگران مشکلات شهر را رصد و با کمک همدیگر و اگر وحدت و همدلی شکل بگیرد شاهد پیشرفت بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه