پایگاه خبری صبح بافق

۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ سروان امیر سالاری رئیس پلیس راهور شهرستان بافق، طی پیامی به رانندگان شهری و همچنین عابرین پیاده، دوچرخه سوار و موتورسیکلت سوارها توصیه هایی را عنوان کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

سلام بر تو ای بهار مردمان، سلام بر تو ای خرمی دوران، حلول سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است و امسال با تقارن با ماه مبارک رمضان، بو و طراوت دیگری یافته را به تمامی هموطنان عزیزم به خصوص مردم شریف بافق  تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند سبحان برای شما عزیزان مسئلت می‌کنم.

با توجه به افزایش تردد در ایام تعطیلات نوروز و همچنین اهمیّت حفظ جان سرنشینان خودرو ها و عابرین پیاده و همچنین دوچرخه سوار های عزیز، استدعا دارم پیام‌های آموزشی و توصیه‌های ایمنی زیر را مد نظر داشته باشید.

 رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ‌نشانگر شخصیت و فرهنگ اجتماعی ما است. آرامش در حین رانندگی موقعیت‌های خطرناک را برطرف می سازد.

* گذشت در رانندگی اولین قدم در نظم دادن به ترافیک است.

* سرعت زیاد در رانندگی‌، شتاب برای رسیدن به حوادث است؛ رانندگان دقت داشته باشند که‌ کمبود زمان خود را با سرعت زیاد‌ جبران نکنند.(دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است).

* باتوجه به اینکه بیشتر تصادفات مربوط به موتور سیکلت سواران، عابرین پیاده و دوچرخه سوارها هست، بیشترین علت ها نیز مربوط به عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه و حرکت خلاف جهت می باشد. لذا رانندگان عزیز عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد با سرعت مجاز را همیشه به همراه توجه کافی به جلو و جوانب را در دستور کار خود قرار دهند، رانندگان با رعایت اصول ایمنی، ترددی مطمئن خواهند داشت.

* استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی همراه خوبی برای راننده نیست.

* مقررات ترافیکی فقط مخصوص رانندگان نیست، رهگذران پیاده هم باید به آن توجه کنند.از عابران پیاده‌ تقاضا می‌شود تا حد امکان از گذرگاه عابرپیاده و پل عابر پیاده استفاده کنند، از دویدن ناگهانی به سطح راه جدا خودداری کنند.

* بیشترین تصادفات رانندگی مربوط به رانندگان موتورسیکلت و عابرین پیاده است؛لذا از رانندگان وسایل نقلیه خودرویی تقاضا می‌شود در این مسیر‌ها احتیاط بسیار بیشتر را در دستور کار خود قرار دهند.

* تردد مطمئن و سلامتی شهروندان آرزوی قلبی ماست.

ارسال دیدگاه