پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نمازجمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک سال جدید گفت: رهبر معظم انقلاب سال جدید را سال رشد تولید با مشارکت‌ مردم نامگذاری کردند، رهبری فرمودند کلید حل مشکلات موضوع اقتصاد است و در مسئله اقتصاد موضوع تولید است لذا امسال را هم شعاری اقتصادی نامگذاری کردند.

وی افزود: رهبری چندین سال است که شعار سال را اقتصادی معرفی می کنند چون می دانند اقتصاد مردم حل شود مسائل دیگر هم در کنار اقتصاد مرتفع خواهد شد، اما اقتصاد ما با رشد تولید شکوفا می شود. رشد تولید اتفاق نخواهد افتاد مگر با حضور و مشارکت مردم، این انتخاب هوشمندانه رهبری برای شعار امسال شایسته و بجا بود. در طول این چندین سال از انقلاب هر جا مردم بودند برگ برنده بود و هرجا مردم نبودند فشل و سست بود.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: اگر دولت می‌خواهد در رشد تولید و مهار تورم موفق باشد باید از مردم استفاده کند که اگر حمایت مردم نباشد دولت ها سست و فشل هستند و به خواسته خود نمی رسند. اگر رهبری مشارکت مردم را طلب کردند دولت باید بداند مشارکت مردم منوط به دلگرمی آنها است.

حسيني عنوان داشت: قریب یک هفته است که کارگران شهرستان خواسته و مطالباتی دارند که این خواسته بحق و منطقی و قانونی باید دیده شود. در هفته گذشته به صورت کلی و عمومی اشاره کردم که بعضی از عزیزان گلایه کردند که چرا از ما دفاع نکردید؟ بعضی از کارگران مخصوصا کارگران شرکت سنگ آهن گلایه کردند که چرا از ما حمایت نکردید که من از گروه خاصی حمایت نکردم، اشاره به کارخانجات کردم اما بحث کلی را گفتم.

امام جمعه بافق اظهار داشت: دغدغه من حمایت از تمام کارگران در همه ارگان ها است، اگر پیشرفتی در صنایع، معادن و کارخانجات شهرستان است در پرتوی خدمات کارگران بوده است. اگر کارگران نبودند چرخ دولت لنگ می زد. هر کسی که خدمت یا قدمی برمی دارد باید حقوق قانونی وی پرداخت شود. خیلی از کارگران ما دغدغه شغل، آینده خود و پیشرفت شهر دارند لذا می طلبد مدیران و مسئولین در کنار کارگران مشکلات آنها را گوش و حل وفصل کنند و به خواسته های منطقی آنها عمل شود.

حسینی ادامه داد: ملت ایران خوش فکر و خوش استعداد هستند، اگر رهبری موضوع رشد تولید را به مشارکت مردم گره می زنند این است که باید از مردم استفاده و طرح، ایده و برنامه داخلی را حمایت کرد. در بافق هم همین مسئله را داریم، متأسفانه از نخبگان و ظرفیت های شهرستان استفاده نمی کنیم. کم نداریم نخبگان متعددی که در رشته های مختلف صاحب فکر و ایده هستند. چرا تکیه ما فقط باید به صنایع و معادن باشد؟ مگر ما نمی‌توانیم کارگاه‌هایی در شهر مرتبط با محصولات شهرستان داشته باشیم؟

خطیب جمعه بافق به روز اول فروردین مخالفت آیت الله شیخ محمد تقی بافقی با موضوع بی حجابی اشاره و بیان داشت: روز اول فروردین سالروز جریان مخالفت بزرگ مرد دیار ما آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی با مسئول بی حجابی و کشف حجاب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) است، این بزرگ مرد در جریان حجاب یک تنه در برابر افرادی که از طرف رضاخان با بی حجابی خواستند وارد حرم شوند ایستاد و در این مسير لگدها خورد و در نهایت به شهادت رسید. عالمان و بزرگ مردان دیار مابرای حجاب شهید شدند و امروز زیبنده شهر ما نیست آنچه که در فضای شهر و اطراف در حال مشاهده هستیم.

وی به حرکات دشمن در حوزه بی حجابی هم اشاره و تاکید کرد: خواهران و برادران دشمن در حال برنامه ریزی است و اگر سکوت کنیم و برنامه ریزی نکنیم دشمن با برنامه ریزی نرم خود با دین ما بازی می کند. امروز سبک پوششی می بینیم همه یک شکل و یک رنگ، معلوم هست تیم هایی تشکیل و اتاق های فکری پشت این جریان است که دختران ما را با یک شکل ترویج می دهد. اگر امسال در رشد تولید مشارکت مردم انتظار رهبری است در جلوگیری از بی حجابی هم مشارکت شما مردم هم مهم است. هرچه که دولت ، دولتمردان و نیروی های نظامی و انتظامی تلاش کنند که جلوی بدحجابی و بی حجابی را بگیرند تا مردم نباشند این قضیه پایان نخواهد یافت. یقین دارم شهر بافق قبل از هر شهر دیگری با حضور شما مردم در جمع کردن بساط بی حجابی نمونه خواهید شد.

‌حسيني در پایان ضمن گلایه از مسئولین شهرستان گفت: ما تا کی باید شاهد کشته شدن جوانان در بعضی از جاده‌ها مخصوصا مسیر بافق، بهاباد و سه چاهون باشیم و تا کی باید جوانان ما کشته و خانواده‌ ها داغدار، حفظ جان مردم از هرچیزی واجب‌تر است. حفظ جان مردم، جوانان و مادران در همه عرصه ها واجب‌تر است لذا خواهشی که از مسئولین دارم برای این مسیر یک تصمیم عاقلانه و منطقی بگیرند تا این اتفاقات ناگوار برای هیچ خانواده رخ ندهد و داغدار نشوند.

انتهای پیام/

 

ارسال دیدگاه