پایگاه خبری صبح بافق

۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ دیدار نوروزی جمعی از اصحاب رسانه با حجت الاسلام والمسلمین حسيني امام جمعه بافق در محل این نهاد برگزار شد.

حسيني در این دیدار گفت: هرچه بین اصحاب رسانه و مسئولین فاصله بیفتد هم به ضرر مردم و هم مسئولین است. در این جلسه از همه مسئولین شهر در عرصه های مختلف دعوت می کنم که با اصحاب رسانه جلسه برگزار کنند.

وی افزود: اگر همه مسئولین پای صحبت های اصحاب رسانه بنشینند، سوالات آنها را بشنوند و پاسخ هایی را ارائه دهند قطعا برای آرامش شهر موثر است. معتقدم خیلی از مردم اگر پاسخ مسائل و سوالاتی که در ذهنشان است را بشنوند به آنها آرامش می دهد، مسئول اگر کنار مردم بنشیند و حرف دل مردم را بشنود آرامش پیدا می کنند ولو اینکه آن مسئول نتواند خواسته مردم را حل کند. رسانه ها نماینده مردم و جدای از مردم نیستند و سنگ صبور مردم هستند.

امام جمعه بافق به وظایف اهالی رسانه اشاره و اظهار داشت: اهالی رسانه باید آگاهی مردم را تقویت کنند، رسانه ها باید به مردم آگاهی بخشی صحیح دهند، بعضی مواقع خیلی اطلاعات از روی حدس و گمان که بعدأ خلاف آن ثابت می شود ضرر آن بیشتر است. خیلی از مسائل را مردم لازم نیست در جریان باشند، به نظر من رسانه ای کردن مسائلی که مربوط به مردم نیست اشتباه است.

حسینی عنوان داشت: بعضی از مسائل مربوط به مسئولین است که باید با همفکری تصمیم گیری کنند این مسئله‌ ای که مربوط به مسئولین است اگه در بین جامعه و مردم را درگیر کند چه بسا مسئولین هم نتوانند تصمیم درستی بگیرند. لذا مسائلی که مستقیما مربوط به مردم است رسانه باید به صورت شفاف و با حقیقت منتشر کنند. رسانه ها باید مردم را همدل و مسئولین را همفکر کنند، رسانه می تواند بین مسئولین اختلاف ایجاد کند همین رسانه نیز می تواند اختلاف بین مسئولین را حل و چه بهتر که رسانه ها وارد و اگر اختلافی هست اختلافات را رفع کنند. به ضرس قاطع می گویم الان بین مسئولین ما اختلافی نیست، اختلاف نظر طبیعی است اما اختلاف شخصی در بین مسئولین شهرستان وجود ندارد.

امام جمعه بافق تصریح کرد: از زمانی که امام جمعه شدم بارها گفته ام که آمده ایم یک همدلی و وحدت ایجاد کنیم و اگر این وحدت و همدلی باشد خیلی از مسائل حل می شود. رسانه باید با سیاست و کیاست خود مسئولین را کنار هم قرار دهد نه رقیب هم. مسئولین نباید رقیب هم باشند بلکه باید در کنار هم باشند.

وی ضمن درخواست ازاصحاب رسانه جهت شناسایی آسیب های اجتماعی شهر بیان داشت: آسیب های اجتماعی شهر زیاد است که طلاق یکی از آنها است و به نظر من طلاق آسیب نیست و باید ببینیم ریشه آن چیست که این ریشه آسیب است. طلاق نتیجه آسیب است که باید آسیب شناسی کنیم. تیم های متعددی در حال شناسایی آسیب های اجتماعی هستند و این تیم ها با نشستن با اهالی رسانه می توانند آسیب ها را شناسایی، بررسی و اولویت بندی و برای ریشه کنی آن طرح بدهید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بافق گفت: قرار نیست زمانی که شخصی امام جمعه یا فرماندار شد خدای همه طرح و ایده باشد هر مسئولی از یک زاویه به آسیب نگاه می کند. پیشنهاد می کنم حداقل به صورت فصلی جلسات هم اندیشی با خود داشته باشید. دور هم نشینی اصحاب رسانه می تواند خیلی از مسائل را بلد و مطرح کند. معتقدم جلسات باید خروجی داشته باشد جلسات بدون خروجی فقط دورهمی است و بدرد مردم و جامعه نمی خورد.

حسینی در پایان تصریح کرد: به نظر من یکی از وظایف مهم رسانه این است که دغدغه برای پیشرفت شهرستان داشته باشد، رسانه بافقی باید برای پیشرفت بافق دغدغه داشته باشد. رسانه ای که در بافق در حال تلاش است برای درخشش بافق و بافقی باید تلاش کند. رسانه می تواند در توسعه فرهنگی شهر خود حرف اول را بزند همچنانی که می تواند در توسعه عمرانی مطالبه کند. چرا رسانه ها نباید دغدغه فرهنگی شهر را داشته باشند و مطالبه کنند؟ رسانه باید توسعه را در همه عرصه ها ببیند. توسعه متوازن را باید در همه عرصه ها داشته باشیم نه کاریکاتوری.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه