پایگاه خبری صبح بافق

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حمیدعسکری مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بافق در خصوص آخرین وضعیت پهنه شتر شهرستان گفت: مکان زمین پهنه شتر از جاده باقر آباد به پشت ایستگاه تحقیقات شتر به دلیل تداخل با طرح نهضت ملی مسکن تغییر پیدا کرده است

 وی افزود: در انتهای مرکز تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور شهرستان بافق با مساحت ۵۰ هکتار این زمین واقع شده است.

عسکری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به متقاضیان زمین واگذار و تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته عنوان داشت: خیر زمینی به متقاضیان واگذار نشده است. زمین مذکور در مساحت ۵۰ هکتار طبق کروکی اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان در کارگروه امور زیر بنایی استان اخیرا مصوب شده است.

این مقام مسئول به مشکلات پهنه شتر اشاره وبیان داشت: تخصیص آب برای پهنه مذکور توسط آب منطقه ای انجام شده و پیگیری های لازم جهت ادامه روند کار پس از تصویب در کارگروه امور زیر بنایی در حال انجام است.

عسکری در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه معرفی صنعت شتر داری شهرستان نیز تصریح کرد: تاسیس شرکت تعاونی کشاورزی صحرا نورد شتر داران بافق و برگزاری کنگره بین المللی شتر در تاریخ ۲۳و۲۴ آبان ماه سال جاری از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

مدیرجهاد کشاورزی بافق به تعداد شتر در شهرستان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۵۰۴ نفر شتر در شهرستان وجود دارد و برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ نفر شتر در مرکز تحقیقات موجود است و در حال پیگیری بهسازی جاده دسترسی، ایجاد کوره لاشه سوز، نصب دوربین مدار بسته، راه اندازی سایت شور ورزی، نصب ساروان یار بر روی شتر جهت مشخص کردن مسیرهای حرکت شتر در شبانه روز هستیم.

عسکری در پایان در خصوص پروژه هاب شتر گفت: از طرف ستاد اجرایی فرمان امام فعلا برنامه ای وجود ندارد و در زمینه هاب شتر بصورت جدی وارد عمل نشده است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه