پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

سیدمحمدباقی زاده رئیس شورای شهر بافق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح بافق در خصوص وضعیت امیدنامه گفت: بحث امیدنامه که برای همه مردم شهرستان آشنا است و اینکه به عقب نمی خواهیم برگردیم ولی در این رابطه اقداماتی صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با علائی مدیرعامل فعلی شرکت دالاهو و شریفی از هیئت امنای صندوق در ۲۸ بهمن ماه به مدت سه ساعت در یکی از سالن های اجتماعات مجلس شورای اسلامی برگزار شد. دراین جلسه ابتدا صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توضیحات جامع و کاملی در خصوص امیدنامه ارائه و در ادامه نیز بنده و اعضای شورای شهر مشکلات و دغدغه های مردم و خواسته های مسئولین خصوصا دغدغه قشر کارگری که بحث امنیت شغلی، بیمه آنها و مسائل مرتبط با شهر در امیدنامه تدوین و به علائی داده شد.

باقی زاده تصریح کرد: علائی نیز با توجه به صحبت های نماینده مردم در مجلس و اعضای شورای شهر این حق مسلم به شهر و مردم را پذیرفت که باید به آنها تعلق بگیرد. خروجی جلسه خیلی خوب بود و قرار براین شد علائی موارد مطرح شده را به مسرور برساند و عین خواسته هایی که در امیدنامه تدوین شده بود در بورس و فرابورس عرضه شود که هرکدام از سهام داران که خواستند سهام شرکت سنگ آهن را خریداری کنند بدانند با چه شرایطی روبرو هستند.

رئیس شورای شهر بافق اظهار داشت: بعد از جلسه و برگشت به شهرستان متاسفانه با خبر شدیم افرادی به نام جامعه کارگری در جریان سفر وزیر صمت به شهرستان در جلسه ای در هتل نیکان بگونه ای عمل کرده اند که آقایان مرکز را دلشاد نموده و آنها بر روند ادامه واگذاری بورس تاکید کرده و تلاشهای مسئولان و شورای شهر و نماینده مجلس را تحت الشعاع قرار داده اند. این در شان یک بافقی نیست که بر خلاف منافع شهر اقدام کند.

وی ادامه داد: آنها بعد از این صحبت ها مورد تشویق و تفقد علائی قرار می گیرند و اظهار می دارد که برای آنها نیز دست بزنید. واقعا خجالت آور است که افرادی که مورد اعتماد کارگران بوده اند و آنها اینگونه عمل می کنندبا رای کارگران راس کار آمدند تا از مشکلات و دغدغه های این قشر حمایت کنند نه اینکه بر آتش تفرقه در شهر بدمند.

باقی زاده به جلسه هفته قبل با اعضای شورای کارگری مجموعه شرکت سنگ آهن و شرکت های آن اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه کل موضوعات برای اعضای شورای کارگری تشریح شد، ولی متاسفانه گاهاخبرهایی از شرکت سنگ آهن به ما می رسد که دست به تخریب بعضی از اعضای شورای شهر زده و اظهار می دارند که اعضای شورای شهر مخالف این هستند که جامعه کارگری ما تبدیل وضعیت، بیمه و ممانعت از رفتن به بورس هستند.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این تخریب ها بیان داشت: کارگران فهیم شرکت سنگ آهن ما از شما هستیم اگر ما امروز در شورای شهر به عنوان خادم شما در شهر انجام وظیفه می کنیم و آبرویی است که شما با رای خود به ما دادید و این را بدانیدتا زمانی که خادمی شما را داریم  در کنار شما و مردم شهرستان هستیم. بحث بورس به این صورت است تا زمانی که خواسته های ما عملی و در مجموعه صندوق هم بسته نشود و در بورس عرضه شود، افرادی که این سهام را خریداری می کنند کاری به کار نیروی مجموعه، تبدیل وضعیت و بیمه کارگران ندارند و یک سهامدار مجموعه ای بوده که سهام شرکت را خریده که سرمایه آن چندین برابر شود.

این مقام مسئول افزود: ما باید قبل از فرابورس و بورس خواسته ها و دغدغه های کارگری خود را به آنها ابلاغ کنیم و آنها هم موظف به اجرای آن هستند. من از همین جا به نمایندگی از ۵۳ هزار نفر از مردم شهرستان بافق به آقایان مسرور و علائی اعلام می کنم بحثی که مطرح شده بازیچه یک سری افرادی که در بافق نشوید و بدانید که با مردم شهرستان بافق طرف هستید چون مجموعه شرکت سنگ آهن مختص به کارگران نیست متعلق به شهرستان و این نعمات خداوندی است که به این شهرستان اعطا و همه باید از آن بهره ببرند.

باقی زاده گفت: مطمئنا امنیت شغلی کارگران نیز دغدغه ما است و اصلا خوشایند نیست که روزی را شاهد باشیم که در بورس عرضه وخواسته کارگران در نظر گرفته نشده باشد. کارگران بزرگوار به والله اعضای شورای شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از روز اول پیگیر این بودند که این مجموعه به بورس نرود تا از نظر وضعیت شغلی، بیمه و مسائل مرتبط با شهر تعیین تکلیف نشود و اینکه در شورای کارگری می نشینند و اعلام می کنند که فلان شخص مخالف بورس رفتن است اعلام می کنم بنده تا زمانی که احقاق حق نشود و خواسته مردم و مسئولین شهرستان و خصوصا قشر زحمتکش کارگری که سرمایه شرکت سنگ آهن هستند در نظر گرفته نشود مخالف به بورس رفتن شرکت هستم و تا زمانی که این مسئولیت را دارم محکم پای این قضیه خواهم ایستاد و اگر آقایان مرکز نشین بخواهند در این قضیه کوتاهی کنند یا ظلمی در حق کارگران کنند به والله به مردم و جامعه کارگری اعلام و جلوی این کار را خواهیم کرفت.

رئیش شورای شهربافق به آقایان مسرور وعلائی اعلام کرد: این صحبت ها را جهت اطلاع آقایان مسرور و علائی اعلام کردم که دلشان خوش نباشد به وعده ای که افراد معلوم الحال به شما می دهند و میگویند در بافق هیچ خبری نیست و باهمین حرکت آقایان در هتل نیکان متوجه شدیم که آقایان صندوق مجددا در صدد این شدند که معاونت مالی شرکت را به تهران منتقل کنند. آقایان مسرور و علائی بدانید که این اتفاق نخواهد افتاد و مردم و مجموعه کارگری جلوی شما خواهند ایستاد و مجموعه مالی قلب تپنده شرکت سنگ آهن هست و باید این قلب تپنده در خود شرکت سنگ آهن بماند.

باقی زاده در پایان اظهار داشت: در پایان به شما کارگران اعلام می کنم زمانی که نمایندگان شما در جلسه شهرداری حضور داشتند به اتفاق وقتی صحبت های ما را شنیدند برآن شدند که اعلام حمایت خود را از اعضای شورای شهر اعلام و مانیز هرکاری انجام دادیم در وهله اول مورد رضایت خداوند و بتوانیم این دغدغه شما را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه