پایگاه خبری صبح بافق

۲۷ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه بافق ضمن گرامیداشت ایام سالگرد عملیات والفجر۸ و حماسه غواصان غیور ایران در دوران دفاع مقدس گفت: عملیات والفجر۸ از نظر سیاست و سیاسیون شدنی و ممکن نبود اما نشان داد عشق به ولایت بر همه چیز حتی بر اروند وحشی غالب و کار ناممکن از ناممکن ترین راهها ممکن می سازد.

وی در ادامه به ستوان فقرات و پایه های مستحکم نظام اشاره و افزود: اولین ستون فقرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرمان و هدف نظام بحث استقلال است، امروز یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی استقلال فکری در تصمیم گیری و تصمیم سازی هم در عرصه ملی و هم بین المللی برای مسئولین نظام است. امروز احدی از مسئولین مومن متدین و انقلابی  درتصمیم گیری خود وابستگی به اجانب ندارند اما نکته مهمی که امروز باید مورد بحث قرار گیرد حفظ، بقا و استمرار این نعمت است.

فضای مجازی به دنبال غیرت زدایی دینی و حساسیت زدایی به معارف دینی و آرمان های اسلامی است

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: امروز یکی از مصادیق مهم استقلال، استقلال در عرصه فضای مجازی بوده و انقلاب اسلامی در محاصره تبلیغات دشمن در یک جنگ شناختی در فضای سایبر است. امروز فضای افسار گسیخته مجازی حرکت در مسیر تسلط بر افکار، اندیشه و قلوب آحاد جامعه اسلامی را هدف قرار گرفته و فضای مجازی به دنبال غیرت زدایی دینی و حساسیت زدایی به معارف دینی و آرمان های اسلامی است.

اگر حجاب ارزش نداشت طاغوت این‎قدر هزینه نمی کرد و این همه قوانین سخت و سختگیری نداشت

سعادت فر به وضعیت حجاب در جامعه و عملکرد ضعیف مسئولین اشاره و بیان داشت: وضعیف حجاب و ترویج مشروبات در جامعه و حضور زنان در ورزشگاهها از یک طرف و عدم حساسیت جامعه در برابر این فسادها، عدم روحیه امربه معروف ونهی ازمنکر در جامعه محصول و تاثیر فضای مجازی است. امروزمدعیان بی حجابی طلبکار و این جامعه ایمانی و حزب اللهی در مسیر امربه معروف و نهی از منکر و مطالبه گری ضعیف و مسئولین هم به وظایف خودشان کم عمل می کنند. دادستان نباید به گونه ای رفتار کند که مردم دادستان و قوه قضائیه را منفعل در برابر جرم بی حجابی بدانند، بی حجابی جرم است، اگر حجاب ارزش نداشت طاغوت این‎قدر هزینه نمی کرد و این همه قوانین سخت و سختگیری نداشت تا این حجاب را از سر زنان بردارد.

امام جمعه بافق اظهار داشت: اگر حجاب ارزش نداشت شهدای ما اینقدر توصیه به رعایت حجاب نمی کردند و باید دغدغه ما ومسئولین باشد. مسئولین اگر در جامعه هستند و می بینند چرا این همه بی دغدغه و اگرهم نیستند بیایند و ببینند در جامعه چه خبر است. متاسفانه وصیت نامه شهدای مورد توجه قرار نمی گیرد. امروز بحث فضای مجازی و ول بودن آن تاثیر در مسائل فرهنگی می گذارد، امام امت در بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت جامع برای فضای مجازی کشور تعریف تا کانون های ضد معنویت و ضد اخلاق نتوانند ذهن ها و فکر های مردم و نوجوانان را بیشتر از این تسخیر کنند.

شکست تحریف ها مساوی با شکست تحریم ها است

سعادت فر در خصوص راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هم بیان داشت: استقلال جمهوری اسلامی ایران در حوزه سایبری باید در کشور مورد توجه قرار گیرد، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و حکمرانی سایبری جهانی در طراز تمدن بزرگ اسلامی از مهم ترین راه‎های صدور انقلاب و باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد. مدیریت فضای مجازی مهم است چراکه شکست تحریف ها مساوی با شکست تحریم ها است.

مذاکره با امریکا هیچ گره ای از گره های این نظام را باز نخواهد کرد

امام جمعه بافق در ادامه به عدم مذاکره مستقیم با امریکا اشاره و خاطرنشان کرد: نکته دوم استقلال در حوزه توجه داشتن به عدم مذاکره مستقیم با شیطان بزرگ است. مذاکره مستقیم با آمریکای جنایتکار خط قرمز نظام در هر دولت و توسط هر فردی که می خواهد باشد است. مقام معظم رهبری در پایان دولت قبل فرمودند مسئولین باید از نحوه مذاکرات عبرت گرفته و شهید سلیمانی باید الگو واسوه همه باشد. مردم مومن و انقلابی ما معتقد هستند که بلکه دل دادن به مذاکره با امریکا روز به روز بر مشکلات این جامعه خواهد افزود.

سعادت فر در خصوص شاخصه دوم نظام یعنی عدالت گفت: شاخصه دوم در ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی مقوله عدالت است، جمهوری اسلامی حرکت های بسیار خوبی در زمینه عدالت انجام داده است. فاصله طبقاتی قبل از انقلاب و در زمان طاغوت حدود ۵۰ درصد بود که امروز به حدود ۲۶ درصد رسیده و در بین ۱۴۳ کشور جهان رتبه ۶۷  را داشته اما تا رسیدن به عدالت مطلوب فاصله داریم.

معادن باید شفاف سازی کنند که درآمد آنها و دودرصد سهم شهرستان چقدرو چگونه تاکنون پرداخت کرده اند

امام جمعه بافق خطاب به معادن در خصوص پرداخت عوارض و شفاف سازی آنها در خصوص دودرصد و عدم دخالت در هزینه کرد هشدار و خاطرنشان کرد: در بحث دودرصد عوارض، معادن باید به وظایف خود در برابر حقوق بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم شهرستان بدون منت متعهد و این وظیفه قانونی آنها و باید آن را شفاف و دقیق انجام و بدهی های معوق خود را پرداخت کنند، از طرفی نباید برای نحوه هزینه کرد آن خط ونشان و به آنها ربطی ندارد. دودرصد عوارض باید در اختیار مسئولین شهرستان و در جهت توسعه، آبادانی و پیشرفت شهر بوده و آنها هم  در برابر عوامل نظارتی پاسخگو هستند. معادن باید شفاف سازی کنند که درآمد آنها و دودرصد سهم شهرستان چقدرو چگونه تاکنون پرداخت کرده اند.

شهرمنهای فرهنگ ویرانه است نه آبادانی

سعادت فر ضمن ابراز تاسف از بعضی مسئولین شهرستان در خصوص مسائل فرهنگی گفت: جای تاسف است که چرا بعضی از مسئولین شهرستان در برابر مسائل فرهنگی موضع  و فقط بروی بودجه های عمرانی تاکید دارند. این جمله را به صراحت می گویم شهرمنهای فرهنگ ویرانه است نه آبادانی، تقویت فرهنگ کار، علم و دانش باید با این دودرصد صورت گیرد. کسانی که در مقوله فرهنگ، دین و خدمت رسانی به جامعه خصاصت به خرج دهند بدانند از مصادیق خیانت به نسل امروز و آینده جامعه واین توقعاتی است که از دولت مردمی و انقلابی می رود.

اصل خرید خدمت معلمان توهین به علم، فرهنگ و مصداق ظلم بود

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در خصوص رسیدگی به معیشت معلمان تصریح کرد: در حوزه عدالت رسیدگی به معیشت معلمان باید مورد توجه قرار گیرد. چرا امروز کارمند و معلم ما باید کارش به تجمع، تحصن و مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد؟ مسئولین باید به فکر حل مشکلات مردم باشند، البته معلمین وکارمندان بدانند این مشکلات اقتصادی محصول بی تدبیرهای دولت گذشته هم است امروز هم باید صبر کنند تا این مشکلات حل شود. دولت به فکر است اما باید تسریع در این زمینه داشته خصوصا در زمینه مشکلات معلمین خرید خدمت، اصل خرید خدمت توهین به علم، فرهنگ و مصداق ظلم بود و اینکه حقوق معلمین خرید خدمت چندماه است پرداخت نشده و عدم تعیین تکلیف آنها نارضایتی می آورد.

جامعه ایثارگری محترم اما نباید به گونه ای رفتار که جامعه را در برابر ایثارگران بدبین کنیم

وی ادامه داد: آیا این حق معلمی است که با عشق و علاقه و در این شرایط کرونا در کلاس درس حضور و به تعلیم وتربیت دانش اموزان می پردازد و حقوق وی پرداخت نشود؟ آیا این عدالت است؟ آیا این مصداق ظلم نیست؟ راه حلی که برای این معلمین خدوم و زحمتکش از جمله معلمین خرید خدمت و مطالبه آنها هم است باید حق استخدام آنها جدی و در استخدام آنها باید امتیاز قائل شوند. جامعه ایثارگری محترم اما نباید به گونه ای رفتار که جامعه را در برابر ایثارگران بدبین کنیم، جامعه ایثارگری بدون هیچ منتی به این نظام خدمت و جان عزیزان خود را فدا کرده است. امروز برخی نباید به گونه ای برخورد که زمینه بدبینی برخی از آحاد جامعه را نسبت به ایثارگران با بعضی کج سلیقگی ها فراهم کنند.

آیا درست است عده ای در شهر راه افتاده و ماشین مردم را به آتش کشیده و شرارت کنند؟

سعادت فر به اقتدار یکی دیگر از ستون فقرات نظام اشاره و بیان داشت: یکی از ستون فقرات انقلاب اسلامی اقتداراست، متاسفانه از ابتدای دوره اصلاحات جریانات کوی دانشگاه و فتنه ۸۸و ۹۸ عده ای همواره هدفمند به اسم قانون‎مداری به دنبال حمایت از قانون گریزان و به بهانه ضرورت داشتن سعه صدر به دنبال حمایت از هنجار شکنان بودند و در یک کلمه با محدود کردن نیروهای مومن و انقلابی و خدوم نیروی انتظامی که بعضا برای دفاع از جان خودشان هم اجازه استفاده از سلاح را نداشته و به بهانه اینکه از نیروی انتظامی سوء استفاده کنند آمدند و فرصت سازی برای حداکثر شرارت برای افراد شرور کردند. برخی از حوادثی که رخ می دهد مثل شهادت شهید رنجبر در استان فارس جای تاسف است که بعضا افراد شرور جرات پیدا کنند در جلوی دوربین مامور نیروی انتظامی را به شهادت رسانده و این مامور هم اجازه قانونی استفاده از سلاح برای دفاع از خود نداشته باشد. آیا درست است عده ای در شهر راه افتاده و ماشین مردم را به آتش کشیده و شرارت کنند؟ اینها کار صحیحی نیست

سلاح نیروی انتظامی فشنگ می خواهد و این اسلحه باید توسط قانون مورد حمایت قرار بگیرد

امام جمعه بافق تصریح کرد: نیروی انتظامی امروز مطالبه جدی مردم است. مردم مومن انقلابی و متدین از مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه می خواهند که با وضع قوانین قوی و با حمایت قوی از نیروهای زحمتکش انتظامی گرد مظلومیت از چهره این نیروهای خدوم بزدایند. نیروی انتظامی در صورت حمایت قانون در کنار مهرومحبت با اقتدار می تواند با اشرار، هنجارشکنان و کسانی که به اموال مردم تجاوز می کنند با بی حجاب ها، سگ بازها، عاملین توزیع مواد مخدر، مشروبات و هنجارشکنان فضای مجازی قدرت مقابله دارد. نیروی انتظامی مقتدر است اما سلاح نیروی انتظامی فشنگ می خواهد و این اسلحه باید توسط قانون مورد حمایت قرار بگیرد.

امروز برخی از افراد سیاسی حیات سیاسی خود را در گرو حمایت از افراد ضعیف می دانند

سعادت فر در پایان گفت: امروز توطئه نفوذ به دنبال آن است که افراد و گزینه های به ظاهر مومن ومتدین اما ضعیف را به پیکره مدیریت این دولت مردمی تحمیل و مورد حمایت قرار دهد. امروز برخی از افراد سیاسی حیات سیاسی خود را در گرو حمایت از افراد ضعیف می دانند لذا امیدواریم این دولت مردمی در انتخاب مدیران خود به اقتدار، توانمندی، علم و تخصص اهتمام وتوجه ویژه داشته باشد. کسی ک بدون تخصص مسئولیتی را بپذیرد در تعهد آن هم باید تردید کرد.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه