پایگاه خبری صبح بافق

۲۷ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت بزرگترین اعجاز عصر حاضر و دوام وبقا و آغاز ۴۴ سالگی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعجازی بزرگتر است.

انقلاب اسلامی یک موجود زنده است

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی یک موجود زنده است چراکه موثرین پدیده در عرصه ملی و بین الملل، مادی و معنوی در عالم بشریت انقلاب شکوهمند اسلامی و همچون سایر موجودات زنده بعد، خدمات و تاثیراتی  مادی و معنوی دارد. سخن گفتن از خدمات مادی و معنوی انقلاب اسلامی در رشد علمی، نانو، بهداشت، موشکی، نظامی و دفاعی و علوم خدماتی بسیار مهم و قابل توجه است چراکه قالب و بستر حیات معنوی انقلاب اسلامی است، اما منحصر کردن تعریف و خدمات انقلاب به امور مادی بسیار ظلم واجحاف در حق انقلاب است اگرچه کارنامه مادی انقلاب بسیار شکوفا اما خالی از اشکال هم نیست اگرچه سوء مدیریت و سوء استفاده ها و نفاق های از نفس افتادگان انقلاب اسلامی نبود تقدیر کارنامه مادی انقلاب اسلامی از وضعیت امروز شکوفاتر بود.

حیات مادی انقلاب قابل نقدوبرسی تا به اهمیت و جایگاه بهادادن جدی به روحیات انقلابی در توسعه و پیشرفت انقلاب برسیم

سعادت فر به کارنامه انقلاب اسلامی در بعد مادی اشاره و بیان داشت: حیات مادی انقلاب قابل نقدوبرسی تا به اهمیت و جایگاه بهادادن جدی به روحیات انقلابی در توسعه و پیشرفت انقلاب برسیم که مقام معظم رهبری هم تاکید بر روحیات انقلابی داشته و فرمودند هرجا از روحیات انقلابی عقب ماندیم از پیشرفت و توسعه هم عقب افتادیم. امروز پیشرفت های مادی انقلاب قابل نقدوبرسی است تا بدانیم که باید به روحیات انقلابی بیش از گذشته وفادارتر بمانیم.

بعد و حیات معنوی انقلاب اسلامی عرشی، اللهی و نور است و اصلا قابل خدشه، نقد وبررسی نیست

وی تصریح کرد: آنچه مهم است بعد معنوی و حیات معنوی انقلاب اسلامی عرشی، اللهی و نور است و اصلا قابل خدشه، نقد وبررسی نیست بلکه هرچه که جلوتر برویم به عظمت وجودی روحانی انقلاب اسلامی تجلی بیشتری می یابد. افراد وعاملین و مدیران انقلابی شاید  دارای نقاط ضعف و قوتی باشند اما انقلاب اسلامی هرگز داری نقطه ضعفی و حتی دارای یک نقطه خاکستری هم نیست که با همین منطق قوی رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند بیعت با انقلاب اسلامی وامام خمینی(ره) همچون بیعت با پیامبر اکرم است.

بزرگترین هدف انبیاء برقراری عدالت در عالم هستی بود

امام جمعه بافق به برقراری عدالت به عنوان بزرگترین هدف انبیا اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگترین هدف انبیاء برقراری عدالت در عالم هستی و مهم ترین کار انقلاب این بود که مسیر حرکت جامعه را به سمت عدالت هدایت کند. عدالت حقیقی در صبح ظهور تحقق پیدا خواهد کرد اما مسیر جامعه ای که رو به فساد، ظلم، تبعیض طبقاتی و شیطانی کردن جامعه بود به مسیر عدالت محوری، مقابله با ظلم و فساد و اللهی کردن جامعه تغییر مسیر داد.

تحقق عدالت نیاز به نظارت و مطالبه گری در عرصه ملی و توسط مردم دارد

سعادت فر اظهار داشت: تحقق مسئله عدالت کار آسانی نیست بلکه تحقق عدالت نیاز به نظارت و مطالبه گری در عرصه ملی و توسط مردم دارد. امروز عملکرد مسئولین و بهره برداری از بیت المال باید شفافیت داشته تا مردم بتوانند نظارت تا عدالت تحقق پیدا کند. خاصیت قدرت و دسترسی به بیت المال آن است که انسان خود را ذیحق نسبت به بیت المال طلبکار به بیت المال نه بدهکار بداند. دنیا و قدرت اگر همراه با نظارت همگانی نباشد زمینه تخلف و ذیحق انگاری نسبت به بیت المال را فراهم می کند.

کسی که آلوده به بیت المال شد طاغوتی می شود و مدیرانقلابی وغیرانقلابی هم ندارد.

خطیب جمعه بافق گفت: مدیران شهرستانی، استانی و ملی حق ندارند خودروهای لوکس در خارج از شهر و محیط ماموریت خود سوار شوند اگر نمی پسندند که خودروهای لوکس در منظر مردم در شهر سوار شوند خارج از شهر هم نباید شوار شوند. کسی که آلوده به بیت المال شد طاغوتی می شود و مدیرانقلابی وغیرانقلابی هم ندارد، کسی خود را در مقابل بیت المال ذیحق بداند اگر انقلابی باشد دو ضرر دارد ضرر به بیت المال، دنیا و آخرت خود و بدتر از آن ضرر به آبروی انقلابی ها و جریان انقلابی که در گروی هزاران خون شهید است.

یکی از مصادیق تحقق عدالت ضرورت شفافیت حقوق ها و دستمزدها در همه ادارات است

وی به مصادیق تحقق عدالت اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق تحقق عدالت ضرورت شفافیت حقوق ها و دستمزدها در همه ادارات است، نمایندگان مجلس، مدیران وکارمندان بانک ها، شرکت هابه ویژه شرکت سنگ آهن مرکزی باید حقوق مدیران، کارمندان و معاونین شفاف و در منظر مردم باشد. حقوق ومزایای شهردار و کارمندان شهرداری و اعضای شورای شهر باید در منظر مردم باشد. جلسات شورای شهر باید علنی تا مردم قوام فکری هر عضو شورا، نظریه پردازی و اشرافیت بر قانون منتخب خود در شورا را بسنجند  ما چیزی از مردم نباید مخفی داشته باشیم.

اگر در های مسئولین و اطلاعات مالی آنها بروی مردم  بسته شد این زمینه تفکر طاغوتی را فراهم می کند.

سعادت فر ادامه داد: اگر درهای مسئولین و اطلاعات مالی آنها بروی مردم  بسته شد این زمینه تفکر طاغوتی را فراهم می کند. آنچه که باعث شده خوی اشرافی گری شکل بگیرد به واسطه این است که مردم بی اطلاع و درخفا از چشم مردم صورت گرفته، لذا مردم مومن، متدین و انقلابی از همه مسئولین می خواهند نسبت به بازکردن درهای اتاق و اطلاعات و شفافیت اقتصادی خود نسبت به آحاد مردم در اسرع وقت اقدام شایسته داشته باشند. اگر مردم ناظر شدند زمینه تخلف از بین می رود. قراردادهای پیمانکاری، مناقصه و مزایده ها که بخش قابل توجهی از آن شفاف اما باید بیش از پیش شفاف و اتاق شیشه ای نیاز است که چه کسانی برنده و نظارت و چه سودهایی برده و چه خدماتی ارائه می شود.

همه معادن که نسبت به این شهربدهکار هستند باید اطلاعات مالی خود را شفاف کنند

امام جمعه بافق در خصوص ضرورت پرداخت دودرصد به شهر توسط معادن تصریح کرد: در بحث دودرصد معادن باید میزان سودآوری دقیق خود را به مردم اعلام کنند چون مردم شریک آنها و حق مردم و هیچ توجیهی ندارد، برخی توجیه می کنند که به برخی از دلایل به مصلحت نیست که مردم بدانند هیچ مصلحتی قابل قبول نیست. همه معادن که نسبت به این شهربدهکار هستند باید اطلاعات مالی خود را شفاف کنند.

مخالفین روحیات انقلابی و کسانی هستند که نمی خواهند رشد وتعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل بگیرد

سادت فر در پایان گفت: این روحیات انقلابی مخالفین و توجیه گرانی دارد که در فرهنگ قرآنی شامل چهار گروه از جمله طواغیت، چشم پرکن ها و سران سیاسی و کسانی که به واسطه اختلاف طبقاتی و محرمانه نگه داشتن اطلاعات اقتصادی حیات دارند، سرمداران و کسانی که با رسانه های خود با دریافت باج های میلیاردی از صاحبان قدرت فکر جامعه را به انحراف می برند و مطرفین و ثروت اندوزان و صاحبان زرو زور و قدرت و ثروت که مخالفین روحیات انقلابی و کسانی هستند که نمی خواهند رشد وتعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل بگیرد.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه