پایگاه خبری صبح بافق

۲۸ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بافق ضمن تبریک عید مبعث عید تحول در حقوق بشریت به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و گفت: رهبر انقلاب در فرمایشات اخیر خود فرمودند توجه به نیازهای آینده مسئله مهم و اگر امروز به فکر نیازهای اساسی آینده مثل تربیت دانشمند، محقق، تقویت نهضت علمی، فرزند آوری، تکثیر نسل و تامین عنصر لازم برای پیشرفت کشور یعنی جوانان نباشیم ۲۰ سال دیگر دچار مشکل و تامین آن کار مشکلی است.

در کنار قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضائیه محتاج یک قوه مکفره، عاقله، عالمه و یک قوه برنامه ریزی در سطح کلام هستیم

وی در ادامه افزود: نکته ای که در فرمایشات رهبری باید مورد برسی قرار گیرد ضرورت برنامه ریزی است، در جامعه ما متاسفانه یک خلاء اساسی که وجود دارد ضعف برنامه ریزی های بلند مدت از یک طرف و مهم تر تقید به اجرای برنامه ها است. در کنار قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضائیه محتاج یک قوه مکفره، عاقله، عالمه و یک قوه برنامه ریزی در سطح کلام هستیم. جایگاه این قوه مختص نیروهای عالم، اندیشمند و متخصص در حوزه و دانشگاه است تا سیاست های کلان نظام و برنامه ریزی برای رسیدن به صبح ظهور در آن تحقق پیدا کند. باید اراده در تصمیم سازی کلان جامعه در اختیار افراد اندیشمند باشد.

تا مدیر مومن، متدین، متقی و مقتدرنباشد برنامه ریزی تحقق پیدا نمی کند.

خطیب جمعه بافق به ضرورت تعیین تکلیف مدیران اشاره و خاطرنشان کرد: ضرورت تعیین تکلیف مدیران بدون نگاه جناحی، انتصاب  مدیران توانمند و قوی و انقلابی جزء مطالبات جدی مردم مومن و متدین است. تا مدیر مومن، متدین، متقی و مقتدرنباشد برنامه ریزی تحقق پیدا نمی کند.

مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ رای دادند که یک تفکر عوض شود نه یک شخص

سعادت فر همچنین به شرکت مردم در انتخاب سال ۱۴۰۰ و رای به تغییر تفکر هم اشاره و تصریح کرد: مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ رای ندادند که یک نفر عوض شود بلکه رای دادند که یک تفکر و پیکره مدیران تغییر پیدا کند لذا این امر باید در آن تسریع پیدا کند.

مهم ترین بحثی که در برنامه ریزی برای نظتام مهم است اثبات مدیران لایق است.

امام جمعه بافق ادامه داد: از جمله نکاتی که در بحث برنامه ریزی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی حائز اهمیت است اثبات مدیران لایق از یک طرف، مدیرانی که باید تغییر کنند از سوی دیگر و از همه مهم تر توجه داشتن و به کارگماردن مدیران قوی و اجتناب از نیروهای ضعیف جزء مطالبات جدی مردم و جزء مقولات برنامه ریزی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

در سطح شهرستان محتاج برنامه ریزی حداقل ۲۵ ساله برای شهرستان هستیم

سعادت در خصوص ضرورت برنامه ریزی در سطح شهرستان اظهار داشت: یکی از موارد مهم ضرورت برنامه ریزی در سطح شهرستان است، شهرستان بافق هم قطعه ای از پازل مهم و قطعه ای موثر در پیشرفت نظام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. در سطح شهرستان محتاج برنامه ریزی حداقل ۲۵ ساله برای شهرستان هستیم. فرماندار، شورای شهر، آموزش وپرورش، دانشگاهها، صنعت ومعدن باید برنامه داشته و باید بدانیم در ۲۵ سال آینده وضعیت صنعت ومعدن، آموزش وپرورش، فرهنگ و حوزه های دیگر باید به کجا برسد که متاسفانه در این موارد خلاء داریم.

مردم باید مدیران خود را رصد تا ببیند براساس برنامه جلو یا عقب هستند،

امام جمعه بافق به فواید برنامه ریزی هم اشاره و گفت: از جمله فواید برنامه ریزی مشارکت در برنامه ریزی، اجرا و رصد توسط مردم است، مردم باید مدیران خود را رصد تا ببیند براساس برنامه جلو یا عقب هستند، باید نظارت برکار مدیران داشته و برنامه ریزی باعث ایجاد امید در جامعه می شود. مردم باید بدانند آینده خود، فرزندانشان، شهرونظام در این شهرستان چگونه است و اگر برنامه ریزی نشود باعث ضعف در مدیریت شهری و شهرستانی و مدیر را دچار کسالت و نقدهای غیرمنصفانه می کند.

بزرگترین ظلمی که در حق شهرستان بافق شده این است که برخی افراد برای نقد مدیران از عنصر بومی و غیربومی استفاده می کنند

وی افزود: مدیران را باید براساس برنامه و الزام آنها به اجرای آن نقد کنیم. بزرگترین ظلمی که در حق این شهرستان صورت گرفته و امروز هم صورت می گیرد این است که برخی افراد تمام تلاش‎شان این است که برای نقد مدیران ازعنصر بومی و غیربومی استفاده کنند. این مدیر شایسته است چون بومی و شایسته نیست چون غیر بومی است که این نقدهای جاهلی است و کسانی که حیات سیاسی و مدیریتی خودشان را در صورت حضور مدیران کارآمد به خطر می بینند و برای عدم پیشرفت شهر این صحبت ها را انجام می دهند.

نقد سلیقه ای، طایفه ای و منطقه ای نقد جاهلی و این نقد سرعت حرکت مدیر را کند می کند.

سعادت فر با اشاره به اینکه نقد مدیر باید بر اساس نقد برنامه باشد نه موضوع دیگری بیان داشت: نقد مدیر باید با نقد برنامه وی باشد همه ما متعلق به این نظام هستیم و بین شهروند این شهر و شهر دیگر تفاوتی نیست چون همه ما ملزم به یک ولایت و نظام و خون شهید هستیم و باید برنامه را از مدیر مطالبه وبراساس آن مدیران خود را نقد کنیم. نقد سلیقه ای، طایفه ای و منطقه ای نقد جاهلی و این نقد سرعت حرکت مدیر را کند می کند.

مدیران کارگر ونوکر مردم هستند و ارباب باید بداند نوکر وی چقدر حقوق می گیرد

خطیب جمعه بافق گفت: برای آینده نگری و پیشرفت، شفافیت در حقوق  و دستمزد مهم است. مردم باید بدانند مدیران‎شان چقدر حقوق دریافت می کنند. مدیران کارگر ونوکر مردم هستند و ارباب باید بداند نوکر وی چقدر حقوق می گیرد. چرا باید در این شهر یک کارگر به غیر از کسورات بیمه که قانونی است ۳ میلیون وپانصد هزار تومان حقوق دریافت و مدیرانی هم باشند که حقوق های بالاتر دریافت کنند؟ چرا در یک شرکتی دوکارمند و به واسطه اینکه قراردادهای آنها متفاوت است وام های کلان گرفته و شخص دیگر نتواند وام گیرد؟

جلسات کاری مدیران باید علنی و درفضای مجازی برای مردم پخش شود

سعادت فر به برگزاری جلسات مدیران ادارات، شهرداری و شورای شهر به صورت علنی و در فضای مجازی اشاره و بیان داشت: جلسات کاری مدیران باید علنی و درفضای مجازی برای مردم پخش تا مردم باید بدانند در جلسات شورای شهر، فرهنگ عمومی و فرمانداری و ادارات چه مباحثی مطرح می شود.  مردم باید بدانند مدیری که در جلسه نشسته آیا قدرت حرف زدن قانونی و دفاع منطقی دارد یا اینکه دنبال مسائل دیگر است، لذا مطالبه مردم این است که این جلسات به صورت علنی برگزار شود.

وی افزود: قراردادهایی که در شرکت سنگ آهن، شهرداری و شرکت های دیگر منعقد می شود باید شفاف در اختیار مردم تا آنها بتوانند نظارت کنند.

خطیب جمعه بافق به سفر اخیر رئیس جمهور به قطر هم اشاره و اظهار داشت: پس از حدود ده سال فایده سفر این بود که خود را محدود به غرب و برخی از کشورها مثل چین و روسیه نکرده و از ظرفیت بزرگ همسایگان غفلت نمی  کنیم و این ابهت کذایی و سرابی گدایی از غرب که توسط غرب گراها و غرب گداها بنیان گذاشته شده بود متاسفانه ما را از این ظرفیت ارتباط گیری با همسایگان غافل کرد. عدم حضور فعال ایران در کشورهای منطقه باعث شد که کشورهای حاشیه خلیج فارس به یک حیات خلوت امن برای توطئه رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

امنیت ناموس هر منطقه و امنیت حفظش با غیرت است نه با معامله

سعادت فر در پایان در خصوص جنگ روسیه و اکراین هم بیان داشت: امنیت ناموس هر منطقه و امنیت حفظش با غیرت است نه با معامله. برخی از مسئولین واداده، غرب گرا و غرب گدا ایران هم به دنبال اجرای همین نقشه های غرب در ایران بودند که باید به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری توطئه آنها خنثی شد.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه