پایگاه خبری صبح بافق

۲۸ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ اولین جلسه­ کارگروه عمران- محیط زیست  کانون توسعه­ ارزش های شهرستان بافق با حضور حاضرین ذیل و شهردار محترم شهرستان و سرکار خانم زارعی، عضور محترم شورای شهرستان بافق برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر یاراحمدی در خصوص توسعه صنعتی و معدنی شهرستان و نگاه ویژه به توسعه پایدار و اثرات زیست محیطی این توسعه نکاتی را بیان و در ادامه  ایجاد منطقه­ ویژه­ فناوری های معدنکاری  را به عنوان یک گزینه­ مناسب در خصوص  توسعه ­­ پایدار و استفاده از شرکت های دانش بنیان در این حوزه بیان کرد.

در ادامه هر یک از حاضران به بیان دیدگاه های خود در خصوص این دو حوزه پرداختند و با توجه به نکات مهم در این خصوص به لزوم تمرکز ویژه به  صنایع هایتک در سند آمایش شهری اشاره نموده و به بیان اثرات زیست محیطی توسعه کارخانه های مختلف و صنایع جوار معدنی در شهرستان پرداختند که در این خصوص بیان گردید تعداد ۱۳ مورد مجوز قطعی برای صنایع فولادی شهرستان توسط اداره محیط زیست صادر که باید با تمرکز و دقت ، و با انجام یک مطالعه پژوهشی در خصوص ارزیابی زیست محیطی این پروژه ها، یک زون و منطقه مناسب در مورد اجرای پروژه ها و صنایع جوار معدنی در نظر گرفته شود.

ضمناً با حضور خانم زارعی عضو شورای شهر و نوروززاده شهردار بافق، در خصوص  توسعه ­میدان امامزاده عبدا…(ع)و ارائه راهکارهای مختلف توسعه­ این موضوع مهم در شهرستان بحث و مقرر گردید در جلسه ­ای با موضوعیت این بحث با ارائه طرح های مختلف تیم مشاوره شهرداری، در خصوص توسعه­ پایدار و مناسب میدان امامزاده بحث و تبادل نظر گردد.

مصوبات جلسه:

مقرر گردید با هماهنگی دکتر قانعی با همکاری  یک تیم پژوهشی در خصوص پروپوزال پژوهشی مربوط به اثرات زیست محیطی صنایع جوار معدنی اقدام نموده و یک زون و پهنه­ مناسب در خصوص فعالیت های صنعتی با در نظر گرفتن مباحث توسعه­ پایدار پیشنهاد گردد.

مقرر گردید قبل از شروع تعطیلات نوروز با هماهنگی در خصوص جلسه­ ای با موضوعیت توسعه­ امامزاده اقدام شده و در خصوص طرح های مختلف توسعه ای این میدان پیشنهادات مقتضی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه