پایگاه خبری صبح بافق

۲۸ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان گفت: مقام معظم رهبری در روز مبعث دوران اخیر را از دوران جاهلیت مدرن نام بردند که همان سنت های جاهلیت پیش از اسلام به صورت سازمان یافته و با لباس و ظاهر تمدن و در حال گسترش است که نیاز به مقابله دارد که یکی از آنها تقویت پایه های ایمان و غیرت دینی در جامعه است.

وی در ادامه به بروز جنگ بین روسیه و اوکراین اشاره وافزود: نقد،تحلیل و مواضع جمهوری اسلامی ایران منفعت محورانه نیست بلکه تکلیف گرایانه است. رهبری در این خصوص نکاتی را مطرح کردند که موضع جمهوری اسلامی ایران مخالفت با جنگ در هرجای دنیا و این پیام ثابت ایران است و دنبال جنایت جنگ افروزی و جنایت نیست، موضع ایران مثل غرب دوگانه نیست.

سعادت فر تصریح کرد: سوال اساسی که مطرح است این است که چرا این جنگ اتفاق افتاد؟ که رهبری عامل اصلی این بحران ها را آمریکای جنایتکار معرفی و دو کلید واژه بسیار مهم در مورد آمریکا به عنوان رژیم بحران ساز و بحران زیست و رژیم آمریکا یک رژیم مافیایی است که شبکه های مافیای سیاسی، اقتصادی و اسلحه سازی درون آن از گسترش بحران در جهان تغذیه و ارتزاق می‌کند.

خطیب جمعه بافق به تحلیل و مباحث سیاسی جامعه در خصوص این جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل اساسی در تحلیل مباحث سیاسی امروز جامعه ما این است که یک سری گروهها و جریان هایی هستند که از بن دندان خواسته یا ناخواسته غرب گرا و غرب گدا و آلوده به غرب و سرمایه داری غربی شده اند و نمی خواهند تحلیل صحیحی از مسائل جامعه ارائه و مانع ایجاد یک درک و فهم صحیح از جامعه برای حفظ منافع حزبی و جناحی خود که حاضرند منافع ملی را به بازی بگیرند هستند.

سعادت فر اظهارداشت: بعد از فروپاشی بلوک غرب آمریکا گام بزرگی برای سلطه بر کل بشریت برداشت و این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه به عنوان بزرگترین موانع بر سر این زیاده خواهی آمریکا بوده و هستند و در نهایت آمریکا برای سلطه یافتن بر آسیا به بهره گیری به قدرت ناتو متوسل و طرح خاورمیانه بزرگ را با محوریت آمریکا و به خیال خام خود با حذف ایران کلید زد و نکته مهم این است که همان طور که ایران یک نظام اسلامی مبتنی بر استقلال و مخالفت با سیاست های سلطه جویانه غرب تشکیل داد در برخی از جمهوری های شوروی سابق هم مثل اوکراین یک جریان غرب گرا با دخالت های غرب و به وسیله قدرت های انقلاب رنگی شکل گرفت.

وی ادامه داد: فتنه سال۸۸ یک انقلاب رنگی بود که می خواستند مدلی را که در اوکراین پیاده کرده و غرب گراها را حاکم کردند ایران را هم تحویل غرب بدهند که پشت این سیاست اصلاح طلبان بودند که در واقع افساد طلب بودند. هر اصلاح طلبی افساد طلب نیست اما تفکر اصلاح طلبی فکر افساد طلبی است که فتنه۸۸ یک فتنه افساد طلبی بود. ملت ما به برکت نقش محوری ولایت و رهبری در برابر زیاده خواهی آمریکایی ها مقابله کرد.

امام جمعه بافق  توسعه ناتو را تهدیدی برای تمام کشورهای مستقل دانست و خاطرنشان کرد: توسعه ناتو یک تهدید جدی برای تمام کشورهای مستقل در آسیا از جمله ایران است، همانگونه که حضور ۲۰ ساله ناتو در افغانستان یک تهدید برای ایران بود در اوکراین و گرجستان هم اگر این اتفاق رخ دهد یک تهدید برای ایران و کشورهای مستقل است. پشتیبانی قدرت های غربی از کشورها و دولت های دست نشانده آنها یک سراب و واقعیت ندارد. مردم بهترین حامی دولت ها هستند.

سعادت فر در پایان به دوسیاست دشمنان در قبال ایران اشاره و گفت: اعتماد به غرب و دلسرد کردن مردم نسبت به نظام و مسئولین دو سیاست غرب در قبال ایران است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه