پایگاه خبری صبح بافق

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری و با حضور مدیران و سرپرستان شرکت سنگ آهن مرکزی؛ روسای ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان بافق ، آیین درختکاری در ابتدای بلوار ورودی کارخانه گندله سه چاهون برگزار شد.

سید علی میرطاهری، سرپرست معاون منابع انسانی و امور اداری شرکت در گفتگوی کوتاهی گفت: در حال حاضر ۷۵۰۰ اصله درخت زیتون، ۵ هزار درخت نارنج، ۲۵۰۰ درخت ریشه سیاه که شامل هلو و زردآلو است در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته که در بین مردم توزیع کنند.

وی در ادامه افزود: بیش از ۲۰۰۰ نهال در پارک و شهرک آهنشهر، ۲۵۰۰ نهال زیتون در بلوار سنگ آهن و پارک و ۵۰۰ درخت خرما هم در سطح پارک کشت خواهد شد. همچنین ۲ هزار کاج تهران، ۲ هزار کاج مشهد و بالغ بر ۱۵۰۰نهال انواع رز معطر و ۱۰۰۰ نشاء ونهال به صورت متنوع و سازگار با آب وهوای شهرستان برای مجموعه گندله سازی در نظر گرفته شده است.

در ادامه کمال کریمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ضمن تبریک هفته درختکاری اظهار داشت: : در سال جاری با هماهنگی و همکاری با شرکت سنگ آهن مرکزی تعداد ۱۵ هزار نهال مثمر توسط شرکت تامین اعتبار و بین مردم توزیع شد که با آب و هوای شهرستان منطبق است.

وی در ادامه بیان داشت: برای اولین بار در شهرستان، استان و حتی در کشور این تعداد نهال بین همیاران طبیعت به صورت رایگان توزیع می شود. حفظ، نگهداری و توسعه محیط زیست از شاخص‌های اصلی توسعه و یک وظیفه ملی و دینی است و کاشت درخت و گسترش فضای سبز در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی بویژه آلودگی هوا و شادابی و سلامتی جامعه بسیار موثر است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه