پایگاه خبری صبح بافق

۲۸ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ سرهنگ “شهرام طولابي نژاد” در اين خصوص از شهروندان خواست هشدارهاي ايمني را رعايت کنند و براي منزل خود از سيستم هاي هشدار دهنده، ضد سرقت و دوربين مداربسته استفاده کنند.
وي افزود: از سپردن کليد منزل به افراد نامطمئن خودداري کرده و آن را نزد کساني که مورد اعتماد و اطمينان هستند بگذاريد، همچنين درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل هاي ايمن و استاندارد و از قفل هاي مناسب مانند قفل سوييچي و قفل کتابي استفاده کنيد و از بسته بودن درب ورودي پشت بام و کليه درب هاي داخلي ساختمان اطمينان کامل حاصل كنيد.
سرهنگ طولابي نژاد ادامه داد: قفل هاي سوييچي را با نصب لوله در اطراف توپي آن محافظت کنيد و از قرار دادن کليد منزل در محل هايي مانند زير جاکفشي، روي درب و ساير محل هاي قابل دسترسي خودداري کنيد.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: از نگهداري وجوه نقد زياد، اشياء قيمتي و اسناد و مدارک در منزل خودداري کرده و آن ها را به صندوق امانات بانک ها و يا به اقوام و دوستان مورد اطمينان خود بسپاريد؛ زيرا سارقان حرفه اي از محل هاي احتمالي نگهداري و اختفاء طلا و جواهرات و وجوه نقد اطلاع دارند پس لازم است در هنگام ترک منزل آنها را به افراد امين يا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپاريد.
فرمانده انتظامي بافق يادآور شد: اگر افرادي به عنوان مامور نيروي انتظامي و يا ديگر سازمان هاي دولتي به درب منزل شما مراجعه کردند، کارت شناسايي مطالبه و در صورت مشکوک بودن به پليس ۱۱۰ اطلاع دهيد و به افراد مسن و کودکان خود آموزش دهيد در هنگامي که بصورت تنها در منزل حضور دارند از باز کردن درب بر روي افراد ناشناس خودداري کنند و از قرار دادن چهارپايه ، نردبان و نظير آن در کنار ديوارو حياط منزل جداً خودداري کنيد.
سرهنگ طولابي نژاد ادامه داد: شماره سريال لوازم برقي و با ارزش منزلتان را يادداشت و در جاي مطمئن نگهداري کنيد تا در هنگام وقوع سرقت پس از کشف، تحويل آنها به شما آسان باشد و از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناخته و غير مطمئن پرهيز کنيد.
فرمانده انتظامي بافق در پايان افزود: دوربين‌هاي حفاظتي در هر قسمتي از منزل قابل نصب مي‌باشند. مي‌توانيد آن‌ها را به رايانه‌ي شخصي خود وصل كرده و حتي زماني كه در منزل نيستيد، فضاي داخلي و محوطه بيروني را كنترل کنيد ويا درصورت امکان از چراغ‌هاي داراي حسگر كه با حركت افراد روشن مي‌شوند، استفاده كنيد.

ارسال دیدگاه