پایگاه خبری صبح بافق

۲۸ مهر ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه بافق ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در حوزه مسائل شهرستان گفت: یکی از مشکلات شهرستان که بیش‌از ۲۰ سال است که با آن درگیر است بحث تقسیمات کشوری و مرزی با شهرستان‌های همجوار است که متأسفانه سالیان سال است دغدغه ذهنی همه مردم ومحل تمرکز افکار جامعه نخبگانی شهرستان شده است.

وی در ادامه افزود: خیلی از مسائل توسعه و پیشرفت شهرستان که باید روی آن فکر واندیشه و فکرها همه متمرکزشده روی مسائل مربوط به مرزها  است درحالی‌که با توجه به مجموعه کارهای کارشناسی و تحقیقاتی که در طی این سال‌ها انجام‌شده حواله به کارهای کارشناسی، تحقیقاتی و میدانی دادند و این کارهایی که انجام‌ شده حل این مشکل به یک جلسه چند ساعته نیاز دارد.

سعادت فر خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: از وزیر کشور می‌خواهیم که بر اساس قانون، عدالت، و انصاف مسئله مرزهای شهرستان بافق با شهرستان‌های هم‌جوار را تعیین تکلیف کند و این قصه نباید استخوان لای زخم بماند  به‌هرحال یک‌بار برای همیشه مردم شهرستان بافق از وزیر کشور می‌خواهند که این قصه را بر اساس قانون وعدالت و تحقیقات مبتنی بر حق و واقع که صورت‌گرفته است  یک‌بار برای همیشه اختلافات مرزی شهرستان بافق را با شهرستان‌های هم‌جوار حل‌وفصل کرده و شاهد یک برخورد عادلانه و قاطعانه‌ای در این خصوص باشیم.

وی به حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) اشاره و بیان داشت: این حادثه برای دومین‌بار اتفاق افتاد، در سال ۷۱ و یک‌بار هم متأسفانه در چند روز پیش  که منجر به شهادت ۲ نفر از  طلبه های جهادی  شد و این شهادت را به جامعه ایمانی، روحانیت و جامعه انقلابی تبریک بگوییم. تسلیت مربوط به دشمنان نابخردی است که فرهنگ شهادت و تأثیر شهادت را در مکتب اهل‌بیت درک نکردند.

وی تصریح کرد: این شهادت برای همه ما این پیام را دارد  که شهادت اتفاقی نیست انتخابی است. شهید اصلانی در ایام عید نوروز همین امسال کرمان می‌رود  سر قبر سردار سلیمانی  که حقیقتاً این جمله را باید عرض کنیم  شهدا  شهادت را از دست شهیدان می‌گیرند آن‌جا به اطرافیانش می‌گوید دعا کنید امسال سال شهادت من باشد دخترش با چه صلابتی می‌گفت پدرم عاشق شهادت بود.  این جانباز  این عاشق شهادت چه توفیقی خدا به او می‌دهد  در حرم امام رضا(ع)  با دهان روزه  به دست شقی‌ترین افراد به شهادت برسد این‌ها جای تبریک به جامعه ایمانی دارد. این شهادت‌ها نشانه حقانیت جریان انقلاب و بهترین معرف برای معرفی روحانیت خدوم جهادی است، این شهادت از الطاف خفیه الهی بود تا توطئه‌هایی را که دشمنان روحانیت بر علیه روحانیت استفاده می‌کنند نقش بر آب شود.

سعادت فر در خصوص این حادثه تروریستی خاطرنشان کرد: نکته ای که باید با هوشیاری مورد تحلیل درست باشد آنست که  عاملین این حادثه تروریستی  یک ملت  مثل برادران افغان ما نیستند، برادران افغانی ما در طول دفاع مقدس حدود ۳ هزار شهید تقدیم دفاع مقدس کرده‌ و  بانیان این حادثه تروریستی مذاهبی مثل برادران اهل‌تسنن نیستند، اهل‌تسنن در دوران دفاع مقدس حدود ۱۱ هزار شهید تقدیم دفاع مقدس کردهند.  تیپ فاطمیون بازوی قوی سردار بودند. عامل این حادثه تروریستی یک گروه منحط و فاسد اعتقادی،  یک گروه تکفیری در واقع ضداسلام و ضدشیعه  و دست‌پرورده‌ی رژیم آل‌سقوط  و دست‌پرورده‌ی رژیم حرام‌زاده صهیونیستی است  که تعدادی ازجوانان جاهل را  فریب و جذب می‌کنند.

امام جمعه بافق در ادامه در خصوص گرامی‌داشت روز ملی دانش هسته‌ای بیان داشت:  گرامی‌داشت روز ملی دانش هسته‌ای که در واقع انرژی هسته‌ای ما دانش بنیان و انقلابی بنیان است توسط این دولت هم مورد توجه جدی قرار بگیرد.  یکی از مقوله‌های قابل‌توجه در بحث دانش بنیانی  مقوله کشاورزی است. متأسفانه در حوزه کشاورزی  ۹۰ درصد  منابع آبی مان هزینه که حدود ۶۷ درصد آن هدر می‌رود  یعنی از ۱۰۰ مترمکعب آب برای کشاورزی ۶۷ مترمکعب هدر می‌رود. حدود ۱۰۰ میلیون دلار سالانه فقط برای واردات بذر هزینه می‌شود،  متأسفانه ما بعد از هند، آمریکا، چین  و پاکستان  در ۷۰ سال گذشته بیشترین برداشت آب را داشته‌ایم.

وی به تعداد شرکت های دانش بنیان در سطح کشور اشاره و افزود:  شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی در سطح کشور ۲۷۹ شرکت است  و این به این معنی است که شرکت‌های دانش بنیان مظلومند و در  بین این‌ شرکت ها فقط ۴ درصدشان در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند.  درحوزه شهرستان بافق  پیشنهاد می‌شود که جوانان تحصیل‌کرده ای که دراین شهرستان هستندبه کمک سرمایه‌هایی که به‌هرحال پدران و بزرگان این شهر دارند شرکت‌های دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی ایجاد کنند.

امام جمعه بافق ادامه داد: یکی از استعدادهای خدادادی شهرستان بافق گیاهان دارویی است، شرکت دانش بنیان وارد و سرمایه‌گذاری نه روی گیاهان دارویی  بلکه روی چرخه گیاهان دارویی از تولید تا صنعتی کردن این گیاهان که یکی از نعمت‌های این منطقه مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان از آمران معروف و ناهیان از منکر شهرستان تشکر کرد.

انتهای پیام/ع

ارسال دیدگاه