پایگاه خبری صبح بافق

۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار روز

دکتر احسان ثنائی رئیس بیمارستان ولی عصر(عج) بافق در گفتگو با صبح بافق در پاسخ به این سوال که با توجه به سفر ۲۴ دی ماه استاندار به شهرستان و بازدید از تاسیسات بیمارستان و دستور جهت بازسازی آن در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته گفت: با بودجه ای که طبق دستوراستاندار توسط فرماندار برای این‎کار در نظر گرفته شده بود باید تاسیسات گرمایشی با آرامش که بیمارستان دچار اختلال نشود رفع عیب و بازسازی شود، پس از حضور بنده در بیمارستان از دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی از تاسیسات بازدید و تحت نظر پیمانکاری که مورد تائید دانشگاه بود شروع شد.

وی در ادامه افزود: تاسیسات گرمایش بیمارستان فرسودگی هایی دارد که ناشی از زمان زیاد عملکرد و فعالیت ۲۴ ساعته بیمارستان است و نیاز به بهسازی و نوسازی داشت و با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داشتیم امکان تعویض همه تاسیسات نبود لذا بخشی از سیستم را که می توانستیم رفع عیب  و بخشی از آن باید زمانی تعمیر می شد که دیگ و بخشی از آن خاموش و یا نیازی به گرما نداشتیم که درحال حاضر در حال انجام است.

دکتر ثنائی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از تاسیسات بیمارستان به خاطر شرایط خاص از جمله عبورلوله ها از کانال و زیر زمین قرار دارد قابلیت تعویض کامل لوله واتصالات نیست و اگر نواقصی وجود دارد باید اصلاح شود. با اقداماتی که صورت گرفته و در حال انجام است در زمستان سال جاری نسبت به سال گذشته آمادگی بهتری خواهیم داشت ولی باید با آرامش کار تعمیرات را انجام تا مشکلی در روند فعالیت بیمارستان ایجاد نشود و این کار با نظارت مهندس ناظر، مسئول تاسیسات و دفتر فنی در حال انجام است.

رئیس بیمارستان بافق به موضوع سرمایش بیمارستان هم اشاره و بیان داشت: در بحث سرمایش هم با توجه به فرسودگی و احتمال مشکل ساز شدن آن درخواستی از طریق دانشگاه صورت تا نواقص این سیستم هم رفع عیب شود  و از اسفندماه قرارداد با پیمانکار انعقاد و تعمیرات چیلر بیمارستان همزمان با تاسیسات در حال انجام است. مشکل برق دستگاه اکسیژن ساز حل ودراین خصوص مشکلی وجود ندارد  وباتوجه به اینکه شدت کرونا کاهش یافته نیاز به اکسیژن کمتر شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که مشکل حضور متخصص سونوگرافی در بیمارستان چه زمانی حل می شود نیز اظهار داشت: در بحث رادیولوژیست در کل استان این مشکل وجود دارد در ضمن یک متخصص رادیولوژیست در بافق مستقر و توان دانشگاه هم براساس نیروهایی که داشته همین است. دکتر کارگر دربیمارستان به بیماران خدمات ارائه می دهد و باتوجه به اینکه در شهر مطب نداشت مطب وی درسطح شهرستان راه اندازی و این مطب عصرها به جزء پنجشنبه و جمعه ها سونوگرافی را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: سونوگرافی بیمارستان در شیفت صبح طبق روتین بیمارستان های دولتی بین ۱۰ تا ۱۵ بیمار را انجام و عصرهم در مطب صورت می گیرد که در این زمینه هم مشکلی وجود ندارد. در نیم سال دوم سال جاری یک متخصص رادیولوژیست دیگر به کادر بیمارستان اضافه و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. دکتر میرآتشی که از قبل در بافق مستقر بود در حال گذراندن دوره فلوشیپ و در تعهد بافق نیست چون طرح وی دوساله بوده و با تمدید مجدد، طرح وی به اتمام رسیده و در حال گذراندن دوره فلوشیپی خود است.

دکثر ثنایی در خصوص اینکه چرا اکثر پزشکان یزدی جواب آزمایشات بیمارستان بافق را قبول ندارند گفت: دستگاه سونوگرافی که در بیمارستان وجود دارد جزء به روزترین دستگاه ها است و اگر پزشکی سونوگرافی بافق را قبول ندارد نظر شخصی وی است و ما نمی توانیم در آن دخالتی داشته باشیم. در مورد آزمایشگاه با توجه به اینکه بیمارستان دولتی است کیت های تشخیصی را از منابعی دریافت که دانشگاه برای ما تعیین کرده و آزمایشگاه مرکزی و سایر آزمایشگاه‎ها کیت های خود را از یک منبع مشخص توسط دانشگاه دریافت می کنند و از نظر کیفی در کیت تشخیص تفاوتی نداریم.

وی ادامه داد: در مورد جواب دهی هم نظر شخصی پزشک است ولی از نظر کیفی آزمایشگاه مورد تائید است چون بازرس دانشگاه روی دستگاه‎ها نظارت و آزمایشات رندومی با آزمایشگاه‎های یزد مقایسه تا درصد خطا کاهش پیدا کند و خوشبختانه تا امروز آزمایشگاه ما تائیدیه های کامل را گرفته و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

رئیس بیمارستان بافق در خصوص کمبود نیروی انسانی در بخش اداری و کادر درمان نیز بیان داشت: در حوزه نیروهای اداری و پرستاری کمبودی نداریم و تعادل برقرار و اگر کمبودی داشته باشیم از قبل پیش بینی های لازم را خواهیم داشت. در مورد نیروهای طرحی هم تلاش ما این است با تمدید دوره طرح، آنها را نگه داریم. در مورد متخصص های بیمارستان بعد از رفتن دکتر توانا کمبودهایی در بخش جراحی داشتیم که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته متخصص جراحی در بیمارستان مستقر و با رایزنی که با مقامات دانشگاه صورت گرفته در چندماه آینده یک متخصص جراحی جدید به مجموعه متخصصین بیمارستان اضافه می شود.

دکثر ثنایی به فرسودگی تجهیزات بیمارستان اشاره و ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ولی عصر تنها بیمارستان دولتی شهرستان و به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت و مراجعات در آن زیاد و حتی از شهرستان های همجوار هم اعزام بیمار داریم فرسودگی دستگاه‎هایی که فعالیت زیاد دارند طبیعی است. تجهیزات آزمایشگاه فرسودگی هایی را دارد لذا درخواست هایی به دانشگاه برای جایگزینی آنها ارسال شده واین فرسودگی به منزله این نیست که کارایی ندارد لذا این تجهیزات ماه به ماه از دانشگاه علوم پزشکی تائیدیه می گیرد ولی با این حال در حال پیگیری تجهیزات جدید برای ازمایشگاه هستیم.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه