پایگاه خبری صبح بافق

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

سمیه ایزدیان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق در گفتگو با صبح بافق در خصوص هیئت های ورزشی فعال، غیر فعال و راکد در شهرستان گفت: از ۳۴ رشته ورزشی ۲۷ رشته فعال یا نیمه فعال و مابقی آنها نیز راکد هستند. بعضی از هیئت های غیرفعال مثل بسکتبال پتانسیل یا زیرساخت آن در شهرستان وجود ندارد.

کمبود اعتبار، نبود اسپانسر و نیروی انسانی فعال عمده ترین مشکل هیئت های ورزشی شهرستان

وی در ادامه به عمده ترین مشکلات هیئت های ورزشی شهرستان اشاره و افزود: متاسفانه عمده ترین مشکلات هیئت های ورزشی شهرستان نبود اسپانسر، کمبود اعتبار و نیروی انسانی فعال است.

هزینه یکسال هیئت های ورزشی ۲۲ میلیارد ریال است ولی ۳ میلیارد ریال مورد تائید قرار گرفت

ایزدیان در پاسخ به این سوال که فرمانداربافق  در جلسه سال گذشته با هیئت های ورزشی هزینه ای به آنها اختصاص داد آیا این مبلغ وصول شده یا خیر تصریح کرد: با دستور فرماندار هزینه هایی که هیئت های ورزشی در طول سال برای فعالیت های خود پرداخت می کنند تهیه و به باشگاه فرهنگی ورزشی آهن ارسال شد. هزینه یک سال فعالیت و برنامه های هیئت های ورزشی ۲۲ میلیارد ریال برآورد شد که از این مبلغ ۳ میلیارد ریال مورد تائید قرار گرفت که بخشی از آن طی دو مرحله پرداخت و بخش دیگری ازآن نیز در شرف پرداخت شدن است. هر هیئت ورزشی براساس فعالیتی که دارند هزینه آن پرداخت شده است.

در چارت اداره ورزش وجوانان بافق ۷ نفر دیده شده ولی ۳ نفر در حال خدمت رسانی به ورزشکاران هستیم

رئیس اداره ورزش و جوانان بافق به عمده ترین مشکلات این اداره نیز اشاره و بیان داشت: کمبود نیرو، اعتبارات، حقوق و مزایای بسیار پایین و حجم بسیار بالای کار از جمله مشکلات اداره ورزش وجوانان بافق است. در مجموعه چارت اداره ۷ نفر به غیر از خدمات و مسئول روابط عمومی دیده شده ولی در حال حاضر با یک رئیس و دونفر  در حال خدمت رسانی به ورزشکاران و هیئت های ورزشی هستیم.

نداشتن مسئول روابط عمومی باعث شده عملکرد ورزشکاران دیده نشود

وی عنوان داشت: متاسفانه نداشتن مسئول روابط عمومی در اداره جهت ارائه گزارش فعالیت های ورزش شهرستان باعث شده عملکرد ورزشکاران دیده نشود.

پیگیر احداث مجموعه ورزشی ویژه بانوان هستیم

ایزدیان اظهار داشت: احداث مجموعه ورزشی ویژه بانوان از ضروریات شهرستان است که در سال جدید پیگیر تحقق این امر هستیم.

چهار سمن در بافق به ثبت رسیده است

رئیس اداره ورزش وجوانان بافق به ثبت چهار سمن در بافق اشاره و خاطرنشان کرد: در بافق سه سمن ثبت و یک سمن دیگر  در مراحل پایانی ثبت است. مشکل اصلی سمن ها این است که ابتدا باید طرح ارائه و در صورت پذیرش آن اعتبار به آنها تعلق می گیرد. جوانان بافقی دارای ایده های ناب و خوش فکر هستند ولی متاسفانه حمایت مادی و معنوی از آنها نمی شود. خانه جوان که زیر نظر اداره ورزش و جوانان هست باید دست سمن ها باشد ولی متاسفانه هنوز تجهیز نشده که امیدوارم با کمک باشگاه فرهنگی ورزشی آهن تجهیز و در اختیار جوانان قرار گیرد.

کمبود اعتبار عمده ترین دلیل افت برخی رشته های ورزشی

وی در خصوص افت برخی ورزش ها از جمله فوتبال و ورزش های رزمی نیز افزود: ورزش‎ ‎های رزمی در حال فعالیت هستند و عمده دلیل افت بعضی از آنها مربوط به کمبود اعتبارات است که نیاز به حمایت برای درخشش در سطح استان و کشور دارند. افت ورزش فوتبال از دغدغه های مهم و بزرگ من هست که در این راستا قدم هایی برداشته شده که امیدوارم به نتیجه برسد.

جوانان شهرستان مهم ترین دغدغه من است

ایزدیان در پایان از جوانان به عنوان یکی ازمهم ترین دغدغه های خود اشاره و عنوان داشت: یکی از مهم ترین دغدغه های من جوانان شهر هستند که به آنها بها داده نمی شود. پاتوق ها، معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه و شهرستان گریبانگیر جوانان است که خوشبختانه باشگاه‎ها و هیئت های ورزشی که در شهرستان هستند به جوانان بها و علاوه بر اینکه آنها را به سمت ورزش جذب می کنند بروی اخلاق آنها نظارت  و با والدین آنها در ارتباط هستند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه