پایگاه خبری صبح بافق

۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ برای هفده سال پیاپی پس از آرام گرفتن سه لاله خوشنام و فرزندان روح الله در جوار مسجد ولی عصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی بافق مراسم گرامیداشت تجدید میثاق با آرمان شهدا با حضور امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای شهر، رئیس حوزه های علمیه شهرستان ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و روسای بنیاد شهید، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران ادارات و خانواده های معظم شاهد و بسیجیان پایگاه های مقاومت در تالار آفرینش دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر مهدی اشرفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق، گفت: اعتقاد ما بر این است که شهدا راه و مسیر ما را مشخص می‌کنند و هر ساله در زمان برگزاری یادمان شهدای گمنام دانشگاه به یکباره همه چیز فراهم می شود تا مراسم گرامیداشت شهدا به بهترین شکل برگزار شود.

دکتر اشرفی با تقدیر از حضور شایسته ی مردم و مسئولین در مراسم مختلف فرهنگی دانشگاه به روند برگزاری هفدهمین یادواره شهدا اشاره کرد و افزود: سعادت حضور در مراسم فرهنگی، لیاقت و شایستگی خاصی را می طلبد که اینهم می بایست به دعوت شهدا انجام شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام زارع، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد اسلامی استان یزد در سخنانی به موضوع منزلت و جایگاه شهدا در آیات قرآن و روایات مختلف اشاره کرد و افزود: شهدا در سیر الی الله و خودسازی برای دیدار معبود از زبان و اعمال خویش هجرت کردند و پس از پیراسته شدن به لقاء یار رسیدند.

وی در توصیف ویژگی های شهدا افزود: شهدا و ایثارگران با زیر پا گذاشتن منیت ها و خودخواهی ها از خود گذشتند و غیر از خدا و انجام فرامین او هیچ چیزی را در نظر نگرفتند.

حجت الاسلام زارع توجه مسئولین را به انجام امور فرهنگی با مشارکت جوانان و نوجوانان جلب کرد و افزود: زمینه برای ایجاد تحول و گسترش امور فرهنگی فراهم نمایید تا استعدادهای جوان و پویا شکوفا شود.

وی به اشاره با برخی از آسیب های فضای مجازی و دور نمودن اعضای خانواده از روابط گرم و صمیمی به آسان گیری برخی از شرایط در زمان ازدواج جوانان از سوی خانواده ها تاکید کرد و افزود: در ابتدای راه جوانان به مساعدت و کارگشایی خانواده نیاز بیشتری دارند تا اینکه برای آنها از شرایط سخت و دشوار زندگی و الزامات نادرست به برخی آداب و رسوم غیرضروری گفته شود.

در ادامه این مراسم نمایش پلاک با اجرای منصور رحیمی گوشه های از تلاش و ایثار رزمندگان اسلام را در حفظ و حراست از کیان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس را بیان نمود.

در بخش پایانی هفدهمین مراسم یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بافق گروه سرود عاشقان امام به اجرای نماهنگ با مضمون شهید و شهادت پرداخت که با اهداء لوح سپاس مورد تقدیر مسئولین قرار گرفت و سپس شرکت کنندگان در این مراسم با حضور در مقبره شهدای گمنام دانشگاه و قرائت فاتحه به مقام والای ایثارگران ادای احترام نمودند‌.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه