پایگاه خبری صبح بافق

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه این هفته بافق گفت: مسئولین استان و شهرستان نسبت به اجرای تصمیمات و ابلاغ تصمیمات مهم نسبت به اقناع جامعه نخبگانی شهرستان و اقناع افکار عمومی توجه لازم را داشته باشند تا اینکه افکارعمومی مردم متدین در شهرستان همراهی و همدلی مضاعف داشته باشند.

دستگاه های مربوطه نسبت به ساماندهی کودکان کار ورود تا زمینه انحراف برای اینده آنها فراهم نشود

وی در ادامه به قابل پیگیری بودن برخی از مشکلات شهرستان اشاره و افزود: یکی از مشکلات شهرستان بحث کودکان کار است، این شهرستان در سال های گذشته طبق گزارشات با این پدیده موجه نبود اما امروز دختر و پسر کوچک در سطح شهرستان در حال پرسه زدن، تکدی گری و یا فروش بعضی از کالاها هستند که این یک پدیده شوم و نامبارکی است و زمینه انحراف و فساد را برای آینده این فرزندان فراهم می کند که باید نسبت به این موضوع توجه شود.

دادستان بافق نسبت به برخورد با افرادی که کوکان کار را سامادنهی می کنند برخورد کند

سعادت فر تصریح کرد: اگر این کودکان کار بی سرپرست هستند باید متولیان امر سرپرستی آنها را برعهده واگر توسط برخی از افراد مدیریت و هدایت می شوند با آنها برخورد شود، ولایت بر این موارد برعهده دادستانی است. یکی دیگر از موضوعات سطح شهرستان موضوع سگ گردانی که جرم است. یکی از موضوعاتی که باید به آن در سطح شهرستان توجه شود، دوچرخه سواری بانوان در مجامع عمومی و در معرض دید دیگران است که به گفته رهبر معظم انقلاب این کار حرام است.

متاسفانه رسیدگی به پرونده های مخل امنیت بافق طولانی شده دستگاه قضائی استان ورود جدی داشته باشد

امام جمعه بافق به پرونده هایی که مخل امنیت شهرستان از جمله آتش سوزی خودروها اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه رسیدگی به این پرونده ها طولانی شده و از مسئولین دادگستری و دادستان استان درخواست رسیدگی به موضوعات شهرستان و توجه ویژه و ورود جدی داشته باشند.

در صورت امکان اجرای احکام در ملاءعام انجام تا مردم نسبت به دستگاه قضا اعتماد و احساس امنیت کنند

سعادت فر عنوان داشت: این شهرستان قصبه طیبه است و با برخی از شهرها قابل مقایسه نیست و جرم هایی که در افکار عمومی منتشر باعث نگرانی مردم و باید احکام آنها در اسرع وقت صادر و ترجیحا به نظر افکار عمومی برسد و در صورت امکان توسط دستگاه قضائی در ملاء عام اجرا تا مردم به دستگاه قضا اعتماد و احساس امنیت کنند تا خلافکاران احساس ناامنی داشته باشند.

مهم‌ترین بلایی که در صدر اسلام بر سر مسلمانان است یک نوع هک ادراکی است

امام جمعه بافق افزود: مهم‌ترین بلایی که در صدر اسلام بر سر مسلمانان است یک نوع هک ادراکی است و امروز هم توطئه دشمان همان است. هک ادراکی نفوذ بر باور‌ها و شناخت افراد جامعه است که گاهی در سطح مدیران یک کشور اتفاق می‌افتد. مدل دوم هک ادراکی در سطح عموم مردم و افکار عمومی است که خروجی آن غفلت از اصول و بی اعتمادی به نظام و مسئولان متدین نظام است.

ابزار دشمن برای هک ادراکی من و شما فضای مجازی است

سعادت فر اظهار داشت: ابزار دشمن برای هک ادراکی من و شما فضای مجازی است و فضای مجازی بدون اختیار و از بیرون از اختیار ما مدیریت می‌شود.

دشمنان با هزاران رسانه درحال بمباران افکار جوانان ما هستند

امام جمعه بافق در ایان خاطرنشان کرد: دشمنان با هزاران رسانه درحال بمباران افکار جوانان ما هستند و بعضی سعی می‌کنند آن‌ها را از دین برگردانند و بعضی دیگر سعی می‌کنند که آن‌ها را نسبت به نظام بدبین کنند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه