پایگاه خبری صبح بافق

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ قاسم طلائی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بافق گفت: ۸۵۰ حامی ثابت تعداد ۲۳۵ نفر فرزند نیازمندِ طرح اکرام محسنین و ایتام این شهرستان را در سال جدید زیر پوشش دارند. وی در ادامه افزود: حامیان به طور متوسط ماهانه افزون بر ۱۴۰ میلیون تومان به افراد زیر پوشش طرح اکرام و محسنین کمک می کنند.

وی اضافه کرد: رقم پرداختی از سوی هر حامی ماهانه ۵۰ هزار تومان است که برخی کمتر و تعدادی نیز بیش از این رقم را پرداخت می کنند.

 رئیس کمیته امداد بافق تصریح کرد: این مبلغ در چارچوب تامین معیشتی، کمک تحصیلی، پوشاک ایتام و نیازمندان زیر پوشش طرح یادشده ، هزینه می شود.

وی اظهار کرد: افراد زیر پوشش این طرح در تمام رده های سنی از نوزاد تا سن جوانی و نوجوانی هستند و دختران تا سن ازدواج مورد حمایت قرار دارند.

وی افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین طرح هایی هستند که با هدف ترویج و احیاء فرهنگ احسان و نیکوکاری ،اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی ایجاد شده است.

به گفته این مسئول افراد بد سرپرست، دارای سرپرست بیمار، زندانی، مطلقه، متارکه و نیازمند، در این از حمایت حامیان و نیکوکاران برخوردار هستند.

رئیس کمیته امداد بافق، تامین جهیزیه، پرداخت هزینه های درمان به ویژه دندانپزشکی را از مهمترین مشکلات ایتام برشمرد و ابراز امیدواری کرد: حامیان با پرداخت مبلغ بیشتر این عزیزان را در رفع کمبود و مشکلات یاری کنند.

به گفته وی همچنین یکی از حامیان، امسال ۲۰ میلیون تومان جهیزیه به یک نوعروس زیرپوشش هدیه کرد و خیّر دیگری هم ۱۳۰ بن کالا به ارزش هرکدام ۳۰۰ هزار تومان  به نیازمندان طرح اکرام و محسنین پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حامیان یاد شده، یک خیر نیز با پرداخت ماهانه ۴۷ میلیون تومان از همه ایتام زیر پوشش امداد بافق حمایت می کند.

طلائی افزود: این حامی با همکاری یک خیر دیگر، نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد بافق را همراه با خانواده هایشان به صرف افطار دعوت کرد و در این مراسم سه هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

این مسئول از شرکت های معدنی سنگ آهن مرکزی، جهادنصر و مبتکران ایده صنعت شهرستان تشکر کرد و گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق ، هر ساله در حرکتی خداپسندانه برای ایتام و افراد زیرپوشش طرح یاد شده ، جشن تولد برگزار می‌کند.

وی هدف از برگزاری جشن تولد ایتام را ایجاد فضایی شاد برای آن ها و دستیابی حامیان و خیران به یک حس و حال معنوی وصف‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: حامیان در این جشن باشکوه، هدایای تولد ایتام را به فرزندان معنوی خود اهدا کردند.

رئیس کمیته امداد بافق موفقیت این نهاد در اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی را درگرو مشارکت و همکاری خیّران دانست و بیان کرد: حامیان می‌توانند در طول سال با حضور در واحد طرح اکرام و محسنین مستقر در کمیته امداد بافق، فرزندان معنوی خود را انتخاب و حمایت کنند.

حامیان سال گذشته افزون بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در طرح اکرام و محسنین به ایتام زیر پوشش کمک کردند.

یکهزار و ۱۶۰ نفر در قالب ۷۵۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق هستند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه