پایگاه خبری صبح بافق

۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ شهید حبیب‌الله خواجه مبارکه فرزند حسن در سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مذهبی در روستای مبارکه بافق چشم به جهان گشود.

وی دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستای مبارکه سپری کرد و دوران دبیرستان را نیز در بافق به پایان رساند.

پس از پایان دوران دبیرستان زمانی که موضوع جذب نیروی انسانی در سپاه و بسیج برای دفاع از شهر و آماده‌سازی جهت مقابله با ناامنی در کشور مطرح شد وارد سپاه شد و بعد از مدتی به‌عنوان محافظ بیت آیت‌الله سید محمد میر غنی زاده امام‌جمعه سابق بافق و سپس به‌عنوان محافظ بیت حضرت امام خمینی (ره) انجام‌وظیفه کرد و در کنار کارهای محوله‌ای که به ایشان واگذار می‌شد باجان و دل انجام می‌داد.

این شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر همزمان با تهاجم دشمن بعثی به ایران عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و نیمی از ۸ سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حاضر بود و در بسیاری از عملیات در جبهه‌های جنوب، جنوب غرب و شرق کشور شرکت داشت.

حسین خواجه مبارکه برادر این شهید بزرگوار در خصوص اینکه آیا پدر و مادر شهید با حضور ایشان در جبهه مخالف یا موافق بودند تصریح کرد: در آن زمان تکلیف مشخص بود و باید برای دفاع از کوی و برزن به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و ایشان با توجه به روحیاتی که داشت به جبهه اعزام شد.

همسر شهید خواجه مبارکه در گفتگو با بافق خبر گفت: در موقع ازدواج ایشان پاسدار سپاه بود و زمانی که در کردستان درگیری بود به همراه تعدادی از پاسداران و خانواده آن‌ها به کردستان اعزام شدیم که به مدت ۴ ماه در این منطقه حضور داشتیم.

وی در ادامه افزود: مدت ۴ ماهی را که در کردستان بودیم هرروز ساعت ۶ صبح که به محل کار می‌رفت تا پاسی از شب آنجا بود و منزل ما نیز در کنار یک پادگان بود که صدای تیراندازی و خمپاره به‌راحتی شنیده می‎شد. بعد از پایان مأموریت که به بافق برگشتیم سه روز بعد از ترک کردستان منزل ما را بمباران کردند.

معصومه خواجه مبارکه در خصوص اینکه چرا همسرش از سپاه وارد نیروی انتظامی ‌شد بیان داشت: این شهید بزرگوار علاقه خاصی به مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر داشت ازاین‌رو وارد نیروی انتظامی ‌شد و به مدت ۶ ماه خدمت کرد که بعد از شرکت در عملیات مختلف علیه قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همسر شهید خواجه مبارکه در مورد نحوه شهادت این شهید بزرگوار عنوان کرد: شهید خواجه مبارکه در درگیری با اشرار در روستای فتح‌آباد از توابع استان کرمان اسیر و به شهادت رسید و بعد از سه ماه جستجو پیکر این شهید پیدا و به آغوش خانواده بازگشت و در ماه محرم سال ۱۳۷۴ با حضور پرشور مردم ولایتمدار و شهیدپرور بافق و مبارکه تشییع و در گلزار شهدای روستای مبارکه به خاک سپرده شد.

وی در خصوص نحوه اطلاع از شهادت این شهید تصریح کرد: بعد از پیگیری‎های متعددی که در مدت سه ماه بعد از دستگیری شهید انجام دادیم به ما اطلاع دادند که می‌خواهیم خبری از شهید برای شما بیاوریم با شنیدن این خبر خوشحال شدم که می‌خواهند خبر آزادی او را اطلاع دهند وقتی وارد منزل ما شدند یکی از بچه‌های نیروی انتظامی گفت که با جستجوهایی که انجام دادیم توانستیم تکه‌ای از لباس و کفش این شهید را در بیابان پیدا کنیم و از این طریق خبر شهادتش را به ما اطلاع دادند.

همسر شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سؤال که چرا عده‌ای فرهنگ شهادت را تحریف می‌کنند خاطرنشان کرد: بعضی از افراد قدر امنیتی که در کشور وجود دارد را نمی‌دانند چون درزمان جنگ حضور نداشتند که ببینند مردم با چه دشمنی روبرو بودند و برای بقای این نظام و انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده است و باید فرهنگ شهید و شهادت بیش‌ازپیش در جامعه گسترش پیدا کند تا دشمن نتواند نفوذ کند و این فرهنگ را از ما بگیرند.

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه