پایگاه خبری صبح بافق

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی کلنگ پهنه پرورش شتر داشتی (شتر شیری) بافق با حضور استاندار یزد، فرماندار بافق و جمعی از مسئولان استان و شهرستان ، در محدوده روستای باقر آباد بافق به زمین خورد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه کلنگ زنی پهنه پرورش شتر داشتی بافق، گفت: تعداد کل جمعیت شتر کشور ۱۵۰هزار نفر است که ۱۰درصد معادل ۱۵ هزار نفر شتر در استان یزد است.

مهدی غیب اللهی افزود: از جمعیت شتر استان حدود سه هزار نفر آن در شهرستان بافق است و بافق دومین شهرستان دارای پتانسیل در پرورش شتر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با پتانسیل‌های خوب شهرستان بافق، این جمعیت تا ۶ هزار نفر هم می‌رسد.

غیب اللهی پرورش شتر در استان یزد را داشتی و گوشتی بیان کرد و ادامه داد: با راه اندازی واحد‌های پرورشی، زیر ساخت‌های فرآوری شیر شتر هم فراهم می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بافق با اشاره به مساحت ۵۰ هکتاری این پهنه گفت: مساحت هر واحد از سه هزار تا ۹ هزار متر مربع است.

علی اکبر رحمتیان تعداد واحد‌های این مجموعه را ۸۹ واحد برشمرد و تصریح کرد: تعداد کل شتر در پهنه پنج هزار و ۵۲۰ نفر می باشد.

رحمتیان ادامه داد: این مجموعه برای ۸۹ نفر به صورت مستقیم و ۱۷۸ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی بافق هزینه زیر ساخت های این پروژه را ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری کل پهنه ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که با مشارکت بخش خصوصی و مساعدت های دولتی احداث خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این آیین استاندار یزد قول مساعدت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال در باب شروع عملیات این پهنه را داد و خواستار تسریع در شروع عملیات احداث شد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه