پایگاه خبری صبح بافق

۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ نشست خبری دکتر مهران فاطمی استاندار یزد با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان بافق در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

استاندار یزد در پاسخ به این سوال که برنامه شما در حوزه عدالت تقسیماتی در استان چیست گفت: مباحث مرتبط با مرز و تقسیمات کشوری یک مباحث دقیق کارشناسی است و در مبادی کارشناسی خود باید انجام شود. آنچه که در دفترتقسیمات کشوری فرایند قانونی آن انجام و ابلاغ شود ملزم به اجرای آن هستیم، البته انتقادات نوعا اعتراضاتی که وجود داشته باشد در واحدتقسیمات کشوری ما برسی و آن را به مرکز و کارشناسان در سطح ملی هستند منعکس که در این خصوص تصمیم گیری می کنند.

وی در ادامه افزود: مباحثی که در این سه ماه وجود داشته منعکس شده و یا اینکه یک سری شهرستان ها مثل بافق و مهریز که تک بخشی هستند درخواست دوبخشی دارند و آنچه ما متعهد به اجرای آن هستیم این است که حرف مردم را بشنویم و آنهایی که پشتوانه قانونی، منطقی و کارشناسی دارند را جمع بندی وبه دفتر تقسیمات کشوری منتقل و از انها بخواهیم که نظر کارشناسی خود را اعلام و برای ان اساس تصمیم گیری کنیم.

استاندار یزد در خصوص صورتجلسه ۲ دی ماه که در استانداری یزد در خصوص جریانات شرکت سنگ آهن مرکزی امضا شد بیان داشت: این صورتجلسه یک توافقنامه ای است که همه ذینفعان و متولیان آن را امضا می کنند و قطعا جنبه حقوقی و الزام آور دارد و همه طرفین امضا کننده متعهد هستند ان را پیگیری و ماهم دنبال کننده مفاد این صورتجلسه تا حصول نتیجه هستیم. در خصوص انتصاب مدیرعامل جدید هم می خواستیم یک فرد شایسته و توان مدیریت اینجا را داشته و متعهد مفادی باشد که از قبل تعهد داده شده و در این روند تغییری ایجاد نشود که مفادی که از قبل تعیین شده مغفول بماند و در آن مطالبات مردم، شهرستان و استان دیده نشود.

فاطمی در خصوص  وضعیت بیمارستان بافق و اظهارات دکتر وفایی نسب گفت: چیزی که در بیمارستان بافق و وضعیت ان دیدم واقعا در تراز مردم بافق نبود و تاسیسات فرسوده بود و حتما نیاز به توجه داشت. اگر این گزارش به من رسیده بود قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد ورود پیدا می کردیم و این رقم ۵ میلیارد تومان رقمی نیست که خواسته باشد حاشیه ساز و یک تصویر نامناسبی را از استان مخابره کند لذا این بحث را شیطنت و بداخلاقی رسانه ای نمی دانم و یک دغدغه ای بوده که هر خبرنگاری مسئولیت، ماموریت و رسالت اخلاقی خود می داند که آن را منعکس کند و ما هم نباید از هر نقد و انتقادی ابایی داشته باشیم، مشکل کار از ما بوده و بیشتر هم عمدی نبوده  سهوی بوده و همین سهوی ها هم نباید اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول درپاسخ به این سوال که ادارات استان به دلیل اینکه بافق شرکت سنگ آهن  دارد کمکی به ادارات شهرستان نمی کند بیان داشت: این کار درستی نیست و هیچ اداره ای حق ندارد که سرانه اداری شهرستان را به لحاظ اعتبارات مدنظر نداشته باشد. انچه که سهم شهرستان براساس اعتبارات مصوب هست باید از سهم شهرستان پرداخت شود و هیچ  تفاوتی نباید داشته باشد.

استاندار یزد خصوص اینکه در فضاهای مجازی صحبت از بده بستان های سیاسی در امر انتصابات مطرح می شود وشما به خودتان در مبرا بودن از این مسئله چه نمره ای می دهید خاطرنشان کرد: تا بین خودم و خدا به حجت نرسم هیچ کس را انتصاب نمی کنم ولو اینکه این پیشنهاد را پدرم بدهد لذا در این مسئله هیچ رودروایسی با هیچ کسی نداریم ملاک ما شایسته سالاری و اینکه یک حجت و دلیل متقنی بین خود و خدا داشته باشیم ولی این نافی این نیست و ممکن است یک فردی گزینه را پیشنهاد دهد و باید این گزینه ها را برسی و اینکه صلاحیت و توانایی لازم را دارد یا خیر و این به معنای بده بستان نیست.

استاندار یزد در پایان گفت: هیچ مسئولی حق ندارد نسبت به رسانه ها پاسخگو نباشد و اگر گزارش به ما برسد و روابط عمومی هم تائید کند قطعا برخورد و تذکر قانونی داده خواهد شد

انتهای پیام/ع.ع

ارسال دیدگاه