پایگاه خبری صبح بافق

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار روز

به گزارش صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسینی امام جمعه موقت بافق در خطبه اول نماز جمعه بافق گفت: ملت ایران همیشه گوش به فرمان رهبری بوده و هست این در طول تاریخ۴۲ ساله ایران چه در زمان امام راحل و چه در زمان امام امت همیشه و در همه زمینه ها و شرایط مطیع رهبری بودند. در این دوسال گذشته مسئله کمک های مؤمنانه و رزمایش مؤمنانه را مطرح نمودند گروههای جهادی و آتش به اختیار وارد صحنه شدند و سفره های خالی نیازمندان و مستضعفان را رنگین کردند. درست است کمک ها معمولا به عنوان بسته های معیشتی تقدیم می شود. در این مدتی که این ویروس منحوس فضای کشور و جهان را به خود گرفته بسیاری از عزیزان کار خود را از دست داده و درآمد نقدی ندارند.

حسینی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان هرسال یک درس بزرگی را می گیریم و ان هم درس خواستن توانستن است، هر انسانی هوای نفس و سلایقی دارد اما در ماه رمضان که می شود تصمیم می گیرد از اذان صبح تا لحظه اذان مغرب نه غذایی ونه آبی بنوشد و اعضای بدن را کنترل کند این نشان می دهد اگر انسان اراده ای برای انجام کار داشته باشد می تواند این کار را انجام دهد. هرزمان انسان اراده ای داشته باشد اما با عزمی راسخ و اراده ای, پولادین می تواند به راحتی به همان خواسته خود برسد وبر دیگر موانع غلبه کند.

امام جمعه موقت بافق علم خداشناسی، علم خودشناسی، بدانی که خداوند از تو چه اراده ای کرده و آسیب شناسی دینی از, علومی است که طبق فرموده امام صادق خداوند از ما انتظار دارد. دشمن در طول مدت۴۰ سال برایش ثابت شده که جنگ نظامی علیه ملت ایران جوابگوی خواسته های او نخواهد بود و برای او ثابت شده است و با مدیریتی که رهبری داشتند و با دانش وتلاش, و سختکوشی جوانان ما در بحث های نظامی کشور از نظر نظامی، هوافضا و امنیت به قدرتی رسیده که تمام دشمنان نه تنها جرأت حمله نظامی ندارند که حتی جرأت تهدید حمله را هم ندارند.

حسینی گفت: دشمن فهمید در راستای جنگ نظامی نمی تواند با ایران مواجهه شود از راه جنگ نرم وارد شد و فهمید اگر بخواهد به دین و مرزوبوم این کشور نفوذ کند باید از طریق نرم افزاری و جنگ نرم ورود کند. دشمن ملت ایران را در۸سال دفاع مقدس شناخت که جوانان ما بادست خالی در برابر تمام دنیا ایستادند. دین خواه، دین دان، عملیاتی کردن دین و دین بانی از مواردی است که انسان باید به آنها مراقبت داشته باشد.

امام جمعه موقت بافق بیان داشت: شهرستان بافق شهری است که افتخار عالمان، مجاهدان و بزرگانی همچون آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی را یدک می کشد اما با کمال تاسف باید عرض کنم در شهری که چنین شخصیت هایی را دارد که شجاعت، صلابت، دیانت و امربه معروف و نهی از منکر این شخصیت ها زبانزد خاص و عام است شنیده می شود نوشیدنی هایی تولید و سرو می شود که مورد تایید شرع مقدس اسلام نیست، بعضا برخی از پاتوق های حومه شهر مکانی برای تولید این نوشیدنی های غیر مجاز شده است و با کمال تاسف از گوشه وکنار متوجه می شویم در برخی از مراسم جشن و عروسی نیز که این بنیان مقدس اسلام است بااین نوشیدنی ها پلید آلوده می شوند و متاسفانه تعدادی از نوجوانان سراغ این نوشیدنی ها می روند. شهر ما شهری است که قصبه طیبه بوده ودیار پاکان و پاک سرشتان است این نوشیدنی ها درشهر ما جایی نخواهد داشت و ندارد و این یک عزم و اراده جدی از طرف خود مردم و مسئولیت می طلبد که پیگیری کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کنار سرو این نوشیدنی ها انواع فسادهای اخلاقی و فحشا ومنکرات دختران وپسران ما و برخی از, متاهلین را آلوده و به فساد ومنجلاب می کشاند.

حسینی خاطر نشان کرد: متاسفانه طبق آمارها مصرف اینترنت و فضای مجازی در استان خیلی بالا و در شهر ما نسبت به استان وشهرهای دیگر بالاتر، آیا حقیقتا مصرف اینترنت در فضای تحقیق، تدریس و پژوهش است؟ اگر اینگونه بود باید بازخورد آن را در جامعه می دیدیم چرانیست؟ چرا آمار مصرف اینترنت بالا اما بازخورد علمی در جامعه نمی بینیم؟ این معلوم می شود که دشمن از این طریق هم نفوذ کرده است. امروز به دلایل متعدد تمام فرزندان ما دارای گوشی همراه هستند متاسفانه بعضی از والدین و افرادی که دغدغه دین دارند اما حواسشان به این ویروس آلوده فضای مجازی نیست. امروز همه مرد وزن ملت ما منتظر واکسن کرونا هستند که امیدواریم هرچه زودتر دانشمندان کشور این واکسن را تولید و در دسترس مردم قرار گیرد.

امام جمعه موقت بافق در خطبه دوم ضمن محکوم کردن حمله به مدرسه دخترانه شیعیان در افغانستان بیان داشت: متاسفانه سازمان حقوق بشر در این موارد مرده و عکس العملی از خد, نشان نمی دهد، اگر این اتفاق در کشورهای اروپایی افتاده بود در بوق و کرنامی کردند که این جنایت را همه عالم متوجه شوند، هفته ها رو عزای عمومی اعلام می کردند اما این خون مظلومان افغانستان هیچ پیامی به ان اشاره نکردند. دشمن در این هفته های اخیر خیلی تلاش کرد در نقاط مختلف افغانستان اختلافات قومی، قبیله ای ومذهبی ایجاد کند لذا در منطقه شیعه نشین این حرکات را انجام می دهد اما نمی داند ملت قهرمان افغانستان با اتحاد, خود تمام نقشه های آنها را نقش بر آب خواهند کرد. تنها چیزی که در افغانستان مهم و باید مردم این کشور به آن بها بدهند وحدت است.

وی افزود: امروز به بهانه های واهی حمله های متعددی به مردم مظلوم فلسطین از طرف رژیم صهیونیستی انجام می شود اما جرقه های افول و زوال اسرائیل زده شده است.

حسینی تصریح کرد: مردم فلسطین مسئله اتحاد را به آن پی بردند که اگر بخواهند این رژیم حرام زاده را بیرون کنند باید با هم متحد, شوند. امروز تمام دنیا شاهد, است این پیش بینی رهبر حکیم انقلاب و امام امت که فرمودند رژیم صهیونیستی رو به افول است و حرکت زوال این رژیم توقف ناپذیر است و با تلاش و پشتکار و مقاومت مردم فلسطین به زودی شاهد آزادی قدس خواهیم بود.

خطیب جمعه موقت بافق به مسئله انتخابات و ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری اشاره و بیان داشت: هرکسی با سلایق مختلف در حال ثبت نام است اماآنچه که از خود انتخابات مهم تر است حضور مردم در, پای صندوق های رای است. اصل حضور، اتحاد و یکپارچگی مردم تمام دسیسه های دشمن نسبت به ایران را از بین می برد. ما یک وظیفه شرعی و دینی نسبت به یک انتخاب که مدیریت یک کشور را به وی واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار حضور مهم انتخاب اصلح هم شرط است. اصلح کسی است که درد مردم را می شناسد و با فقر وسختی بزرگ شده باشد نه در رفاه، فردی که رفاه و اشرافی گری بزرگ شده نمی, تواند به درد مظلومین و مستضعفین برسد. اصلح کسی هست که پایبند به آرمان های نظام، انقلاب، اسلام و آرمان های امام و رهبری باشد.

امام جمعه موقت بافق خاطرنشان کرد: اگر تمام دولتمردان ما به چهار وظیفه ای که حضرت علی(ع) در نهج البلاغه از جمله دلسوز و خدمت به مردم، معیشت مردم، علم و آموزش و مردم را با دین و آموزه های دینی پرورش دادن به آن اشاره کرده عمل کنند وضعیت کشور ما به زودی تغییر خواهد کرد.

حسینی افزود: امروز متاسفانه عده ای نسبت به دین بدبین می شوند و این عملکرد دولتمردان ما متاسفانه باعث شده مردم نسبت به دین و نظام و انقلاب و رهبری بدبین می شوند. فردی که می خواهید انتخاب کنید دنبال دیانت وی نباشید اگر دیانت و دین داشته اما تخصص در حوزه کاری نداشته باشد نمی تواند موفق باشد.

خطیب موقت بافق خاطرنشان کرد: نگاه به سابقه افراد نکنید، امام فرمود ملاک حال فعلی افراد است، امروز افرادی ثبت نام می کنند که شاید سابقه ای, نسبتا خوب داشته باشند و در برهه ای از زمان خدمتی کرده باشند اما الان با همین صحبت هایی که می کنند علم فتنه را بلند می کنند وبا صراحت اعلام می, کنند که اگر تائید نشدیم در انتخابات شرکت نمی کنیم واگر تائید, صلاحیت نشدیم به مردم می گوییم در انتخابات شرکت نکنند.

وی همچنین به مشام رسیدن بوی فتنه در جامعه هم اشاره و افزود: امروز در جامعه بوی فتنه به مشام می رسد و عده ای علم فتنه را بلند و افرادی هستند مثل آتش زیر خاکستر که منتظر فرصتی هستند که این آرامش را جامعه بگیرند. در زمان ظهور فتنه ها که بعید نیست و در زمانی که فتنه ها ظهور می کند انسان عاقل دو راه بیشتر ندارد یا خود بصیرت و قدرتی دارد که حق و باطل را هم تشخیص دهد اما اگر کسی بصیرت کافی را ندارد و در فتنه ها که حق وباطل با هم ممزوج می شوند نمی تواند حق را از باطل تشخیص دهد باید گوشش به دهان کسی باشد که دشمن شناس و حق شناس و باطل شناس است.

حسینی در پایان گفت: امروز با تقوا ترین فردی که در جامعه می توان ذکر کرد و بابصیرت ترین فردی که می تواند در جامعه به او تکیه و اعتماد کرد کسی جزء مقام معظم رهبری نیست که دشمن در تلاش است که نوک پیکان

مشکلات کشور را به سمت ایشان حرکت بدهد و می خواهد صفینی را تکرار کند و ما نباید بگذاریم دوباره صفینی دیگر نکرار شود و نگذاریم دشمن با بالا بردن قرآن و ابزار قرآن ما را در مقابل رهبر وامام جامعه قرار دهد. اگر امروز بی بصیرتی و بی تقوایی کنیم و بینش سیاسی خود را قوی نکنیم مطمئن باشیم دشمن ما را در صف خوارج قرار می دهد.

انتهای پیام/ع

ارسال دیدگاه